18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
סקירת אתרי אקטואליה

סקר "הארץ": נתניהו והליכוד בשיא כוחם,

 רוב הציבור נגד תקיפה באיראן
ערב הפריימריז, הידרדרות במצבה של לבני: קדימה בהנהגתה מקבלת 10 מנדטים בלבד, לעומת 12 עם מופז. לפיד מקבל רק 7-8 מנדטים

פחות משלושה שבועות נותרו לפריימריז לראשות קדימה, והמרוץ בין ציפי לבני, שאול מופז ואבי דיכטר בקרב 95 אלף חברי המפלגה מתחמם. תמונת המצב בין המתפקדים בעלי זכות הבחירה אינה ידועה, אולם בקרב כלל הציבור ומצביעי קדימה, מצבה של לבני הוא בכי רע: לראשונה מאז נבחרה להנהיג את מפלגתה בספטמבר 2008, צופה סקר "הארץ-דיאלוג" בפיקוחו של הפרופסור קמיל פוקס מאוניברסיטת תל אביב, כי קדימה בהנהגת לבני תקבל פחות מנדטים מאשר אם מופז יעמוד בראשה (10 ללבני לעומת 12 למופז).

הסיבה לנתון היא שמצביעי "השבט הלבן", כפי שהם מכונים במערכת הפוליטית, נטשו את קדימה ומצאו בתים פוליטיים חלופיים: בעבודה, במרצ ואצל יאיר לפיד. הנתון המפתיע על חולשתה של לבני בבחירות הכלליות מושך את השטיח מתחת לרגליה בהתמודדות בתוך המפלגה, שכן הקלף העיקרי שלה היה: "אני קדימה האמיתית, אני אביא לכם יותר מנדטים ממופז".

הסקר, שנערך בזמן ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוושינגטון, צופה כי אם הבחירות היו נערכות היום, הליכוד היה זוכה בניצחון גדול וגורף בין 35 ל-37 מנדטים. גוש ליכוד-ימין-חרדים כולו מונה בין 71 ל-74 מנדטים. במצב זה, אין לאיש מלבד נתניהו סיכוי להקים ממשלה.

לכתבה בארץ



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

"האומה" – הבמה למחשבה לאומית – גיליון 186 יצא לאור

אלי חזן

"אהבה שמבוססת על ערכים משותפים"

אלי חזן

צחי מדבר אמנון שותק

אריק זיו ויזר

סקר וואלה:סער וארדן המצטיינים במושב הקיץ

אריק זיו ויזר

הנגבי: נתניהו בשל להסכם עם הפלסטינים

אלי חזן

"שיחזור לרוסיה שם מקומו"

אלי חזן
דילוג לתוכן