30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

סער מסתער על הליכוד

מעגל העיתונאים, סיעת סער והמתמודדים החדשים, חברים קשרים ומה לא.
רבים מהמרים על מיקומו של גדעון סער בבחירות המקדימות הבאות, כאילו היה מיקומו נדבך מרכזי של מעמדו הפוליטי בליכוד. אך אם מתבוננים בתמונה הגדולה, אפשר לראות שבמהלך הגדול של סער, מיקומו בפריימריז איננו העיקר.

המיקום של סער חשוב אולי בעיקר עבור האגו, אך הוא לא הכי חשוב למטרה של השתלטות על הליכוד, שלשמה חזר סער לחיים הפוליטיים, לאחר שיצא להפסקה בקדנציה הנוכחית.
מהתמונה הגדולה עולה שסער מתמקד בהתבססות רחבה של המחנה שלו לקראת התמודדות על ראשות הליכוד ביום שלאחר עידן נתניהו. גם סער מבין שמול נתניהו הוא לא יכול.
המחנה שסער בונה בנוי מעגלים מעגלים. מעגל חשוב מאוד הוא מעגל העיתונאים חלק אחד הם חבריו והחלק השני הם אלה שרואים בסער את התקווה הלבנה להחלפת נתניהו.
העיתונאים המובילים הם יוסי ורטר, הידוע בכינויו "יוזף שלנו", אך גם עמית סגל, בן כספית, ירון דקל ואחרים. עם ירון דקל הקשר מאוד קרוב עד כדי צפייה במשחקים ביחד. שמעון שיפר מידיעות אחרונות זכור כמי שאיים נגד כל מי שיעמוד מול סער ("אנחנו תמיד נהיה שם ונשמיד את כולם"), אך גם גיא מרוז, ניב גלבוע, עקיבא נוביק, יגאל רביד, אלדד קובלנץ ונעם אדרי – מפיק תוכניות בחינוכית לשעבר. צריך לזכור כי בן כספית היה חלק ממארג הטלוויזיה החינוכית.
לכל אלה מצטרפת באופן טבעי אשתו גאולה אבן סער שיש לה מעמד-על בתקשורת בזכות עצמה.
חברות אסטרטגיה עסקים
בתוך מעגל עולם הפרסום והאסטרטגיה ישנם את טל זילברשטיין, איל ארד, איל חומסקי וגיל סמסונוב.
יש גם את מי שתומכים בסער לאורך שנים כמו יעקב אטרקצ'י – מנכ"ל חברת אאורה, יו"ר החברה דוד ראם, הדירקטורית נאווה אופר שפר [אשתו של גיל שפר] אך גם איציק חיימוב, הבעלים של מחסני תאורה ומשפחת ורטהיים : גדעון היה קרוב מאוד לאב מוזי ורטהיים ז"ל.
בתוך המעגלים יש גרעין של יוצאי "פורום החווה": אורי שני, ארז חלפון, איל ארד, אסנת אלרואי.
האנשים הנמצאים במעגלי סער בצורות שונות: איל ארד, צביקה האוזר – מזכיר הממשלה לשעבר, אופיר העברי – מייסד מכון שלם וחבר המועצה להשכלה גבוהה, עו"ד אילן שרקון – מבעלי משרד עו"ד מוביל. בתחילת הדרך סער ושרקון הקימו שותפות עד שסער חזר לתפקידים ציבורים.
ראובן בן שחר ראש עיריית גבעתיים לשעבר, עדן בר-טל – חבר דירקטוריון בגלובס ומנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ואחרים. במשך הקריירה של סער מתקופת היותו סטודנט ועיתונאי , ובתפקידים בפרקליטות ומשרד היועץ המשפטי, הוא השכיל לאסוף "חברים – תומכים – ספונסרים". כך בין חבריו אפשר למצוא בנוסף לאלו שהזכרנו את גיל שפר ראש לשכתו של נתניהו לשעבר[ בזמן כהונתו במחיצת נתניהו שפר הסתיר את הקשר החם עם גדעון, יש גורמים שמבינים כי שפר התנהל בהכוונת סער בלשכה].
כוורת רשמית עדיין אין לסער אך יש מעגלים מעגלים. מה שכן, אפשר לשער כיצד היא תיראה מבין השמות שהוזכרו לעיל. היועץ האסטרטגי, טל זילברשטיין, שבביתו נערכה חתונתם של סער וגאולה אבן, נחשב למקורב אליו . גם היועץ האסטרטגי איל ארד, שהוביל בבחירות האחרונות קמפיין שקרא לשנות את הממשלה הנוכחית, בלי לומר בפירוש את השם נתניהו, מוזכר כמי שנמצא אתו בקשר. "אני מכיר את גדעון עוד מהתקופה שהיה עיתונאי", אמר לגלובס   "אנחנו ידידים שנפגשים מפעם לפעם. ברור שנרכל על פוליטיקה. על מה נרכל? אבל מכאן ועד לצייר אותי כיועץ שלו, הדרך ארוכה".
אגב, אייל ארד הוא גם יועץ-חבר של ניר ברקת, והיותו בפורום החווה, ומי ששיווק את גירוש היהודים בהתנתקות ואת תוכנית ההתכנסות של קדימה. החיבור שלו לברקת ולסער מטריד רבים במחנה האידאולוגי בליכוד.
ראשי ערים שמקורבים אל גדעון סער : בני ביטון מדימונה, יחיאל זוהר מנתיבות, אלי ברדה ממגדל העמק, ארנון גלעדי המשנה לראש עיריית תל אביב, זיו דשא מזכרון יעקב, יוסי דגן ממועצה אזורית שומרון, איציק דנינו מאופקים, שמעון לנקרי ראש העיר עכו שגם הנחה את הכנס של סער, אלון דוידי משדרות.
פעילים מרכזים בליכוד : גבי כנפו אשדוד, מישל בוסקילה אשקלון, עו"ד קובי מצא ירושלים, דודו מתתיהו יו"ר סניף מעלה אדומים, סאהר אסמאעיל מראמה, עזרא סיטון מחולון, חיים מרציאנו ממודיעין,
ציר ריבלין-סער:
וצריך לזכור שגולת הכותרת של המהלך נמצאת בחיבור העמוק שבין רובי ריבלין לסער (שעמד בראש המטה שהביא לבחירתו לנשיאות, כנגד עמדת נתניהו) ושבקשר הזה נמצאים אנשים כמו חיים כץ, הנגבי ואחרים.
בתוך התנועה המחנה בנוי מפעילים, ראשי ערים, אך גולת הכותרת בפריימריז הבאים הם מועמדים במחוזות. ככל שסער יצליח להכניס לכנסת את אנשיו כך הבסיס למהלך כולו וליתר המעגלים שהוזכרו לעיל יהיה רחב יותר.
מאנשי סער המתמודדים כרגע במחוזות יש את מיכל שיר מחוז תל אביב. מרדכי בניטה ממחוז ירושלים. יש להדגיש : בניטה מקורב מאוד לסער, אלקין, ברקת וקטי שטרית. נתנאל איזק ממחוז השפלה, מועמדת נוספת לשפלה היא ראש המטה של חיים כץ (פה הם יצטרכו להגיע להסכמה), צחי דיקשטיין מחוז יש"ע, במחוז דרום יש לגדעון את מישל בוסקילה או שיתמוך בגלעד שרון (עוד שחקן מרכזי בפורום החווה), בגליל ועמקים יש את שוקי אוחנה שמתמודד כרגע על ראשות העיר צפת.כמו-כן, קטי שטרית שתתמודד לכנסת הבאה על אישה חדשה עבדה אצל סער והיא מחוברת אליו מאוד.
נקודה נוספת היא החיבור בין פרסום גל ואבי לרנר. מאיר גל הוא איש של סער ,אבי לרנר איש אלקין וניר ברקת, החיבור שלהם בנוסף לקטי שטרית מחזק את "ציר ריבלין".
מתווה רובי:
רובי ריבלין עבד עובד ויעבוד עבור גדעון סער. הקשר שם הוא קשר חזק ורובי יעשה הכול למען סער.
צריך לזכור שסער הביא את הניצחון לריבלין (מבחינת הימין והליכוד מדובר ב"עוד ניצחון כזה ואבדנו").
בציר הזה בגדול ניתן למנות את: חיים כץ, זאב אלקין , ניר ברקת, אופיר אקוניס וצחי הנגבי.
כבר בעבר אמר רובי בשיחות סגורות כי הוא לא חייב לתת למי שנבחר ע"י המפלגה את הכרטיס להרכבת הממשלה, הוא יכול להחליט שלמועמד אחר יש יותר סיכוי להרכיב ממשלה.
אם ניקח את המועמדים האזורים וחברי כנסת שרובי יכול להשפיע עליהם, נקבל שבתוך הליכוד מתהווה לנגד עינינו סיעה בתוך סיעה.
מה שחשוב לראות בתמונה ששרטטתי כאן הוא לא פרט כזה או אחר שנמצא בה או שעדיין לא, מה שחשוב הוא להבין: סער לא מתמודד כאישיות עצמאית, הוא לא מסתער על הליכוד לבד. מדובר במחנה שלם שמסתער יחד כדי לשלוט בתנועה ואולי במדינה בעידן שלאחר נתניהו.

 

 

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המקרתיזם של סתיו שפיר

אריק זיו ויזר

האיש שלא ידע לריב, נרצח

אריק זיו ויזר

הערכות: אין מנוס ליברמן שר הביטחון

אריק זיו ויזר

הרוזן והקצב

ביטן : "יש להעניק חנינה לחייל המואשם בהריגת מחבל מנוטרל בחברון"

לפיד תפס טראמפ

דילוג לתוכן