18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

סילבן, שוב, עושה היסטוריה

נחום ברנע חושף היום בידיעות אחרונות כי ישראל, ירדן והרשות הפלשתינית עומדות להקים צינור שיזרים מים מים סוף לים המלח. ההסכם הזה הוא הסכם היסטורי והוא במידה רבה מיישם חלק מחזון תעלת הימים. השר סילבן שלום עושה היסטוריה בפעם השנייה

 

 

זוכרים את החזון של הרצל בנושא תעלת הימים ? אותה תעלה שתוביל מים לים המלח ? זוכרים כי במשך השנים עלו לא מעט תוכניות ורסטיליות להקמת תעלות ימים מסוגים שונים ? אז החזון הזה הולך להתגשם. היום בוושינגטון יחתמו ירדן, ישראל והרשות הפלשתינית על הסכם שמשמעו הנחת צינור מים סוף אל ים המלח. בנוסף, יוקמו מתקני התפלה בעקבה על מנת לספק את הביקוש למים העולה בשלושת המקומות לעומת ההיצע הקטן.

 

זהו הסכם היסטורי בכל קנה מידה. שכן, לא מדובר רק בהגשמת חזונו של הרצל כי אם בחידוש שיתוף הפעולה בין הממלכה ההאשמית לישראל ובשילוב הרשות הפלשתינית. השר סילבן שלום, שיחתום על ההסכם, יכול לרשום לעצמו חתימה על הישג היסטורי נוסף וזה בנוסף לקידום יוזמת יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, המתקיים בכל שנה ב – 27 בינואר.

 

ראוי לשים לב למשהו המבצבץ מבין שורותיו של ברנע והמעיד על הבירוקרטיה הישראלית המסורבלת. באתר YNET  נכתב כי : "הצינור יונח כולו בשטח ירדן, ובכך ידלגו הצדדים על התנגדויות משפטיות של גופים ירוקים בישראל. אם לא יהיו עיכובים, המפעל יושלם תוך ארבע-חמש שנים."

לתשומת ליבם של הגופים הירוקים ושל הבירוקרטיה הישראלית אשר הפכו לצנינים בעיני הציבור.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ארדן מגיב על הופעה של תאמר נאפר

אריק זיו ויזר

יעלון: "נשיא המדינה לא צריך להתבטא פוליטית"

אלי חזן

השרה לבנת : "דו"ח אדמונד לוי פורץ דרך"

אלי חזן

לדעת לנצח מאת – אופיר פלק

אריק זיו ויזר

השר כץ: טיוטת הפתח – הכרזת מלחמה על ישראל

אריק זיו ויזר

תדרוך השגרירים של השר מרידור

אלי חזן
דילוג לתוכן