26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
חן זיסו

סדר עדיפויות לקוי /מאת:חן זיסו

בימים האחרונים פגשתי בנער משדרות. כמו כל אזרח מודאג וכואב על מצבם של תושבי הדרום הבעתי את צערי על הרקטות שנופלות, הצעתי לנער אירוח אצלי ובעירי ראשון לציון המארחת את תושבי הדרום. כאשר ענה לי הנער הופתעתי מאוד מתשובתו: הוא ענה שהוא כבר רגיל למצב. המצב לא נעים, אבל אין מה לעשות. הוא כמדריך בתנועת הצופים מעביר פעולות במבנה שלהם ליד המגונית וכאשר נופלת רקטות הוא מנסה לשמור על איפוק ולהוביל את החניכים למרחב המוגן.

כיום בממשלת ישראל אין קונצנזוס בטיפול במצב בעוטף עזה וערי הסביבה. חלק מהשרים מבקשים רגיעה, חלקם דורשים המשך מבצע ולהעמיקו בדרכים השונות ומחלק מהשרים מתקבלות גם תגובות מעניינות.
אחת התגובות המעניינות הללו מגיעה משר הדתות איציק כהן (ש”ס). שר הדתות התנגד לאחרונה למיגון ביה”ח “ברזילי” באשקלון, ומדוע? אם כן זו תגובתו הרשמית של השר:”במקום נמצאים קברים קדומים. אני כרגע מנסה למצוא פתרון בטרם יתערבו החרדים הקיצוניים”. קברים קדמונים במקום מיגון ביה”ח הנמצא בטווח האש ובו פצועים רבים מהרקטות ולקויי חרדה! סדר העדיפויות עפ”י השר כהן הוא לשמור על המתים ולא למגן ולהועיל עם אלה שאכן זקוקים לכך! ” כל המאבד נפש אחת כאילו איבד עולם מלא, וכל המקיים נפש אחת, כאילו קיים עולם מלא” (הרמב”ם). שר הדתות, המגיע ממפלגה דתית רצוי שהיה נעזר בקטע זה של הרמב”ם ושוקל את דבריו פעם נוספת. מקרה זה אבסורדי לחלוטין מסיבה נוספת. אחיו של שר הדתות, דודו כהן (קב”ט בעריית אשקלון) נפגע אמש מטיל גראד, ולמרות כל זאת הוא העדיף שלא למגן את ביה”ח.
אני קורא לכל שרי הממשלה באשר הם מהסיעות השונות. התלכדו סביב הלחימה ועזרו לאזרחי ישראל. כל עיכוב בהחלטה על מיגון/תקיפות ברצועה יפגע באזרחי ישראל וישפיע על תדמיתנו בזמן הלחימה. סדר עדיפויות לקוי בהחלטות בזמן הלחימה לא תורם לשום צד לא ברמה הפוליטית ולא ברמה הביטחונית.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יהודים! אחים! מתפקדים! /מאת:חן זיסו

אריק זיו ויזר

יבוא אישי

אריק זיו ויזר

רצח עם/חן זיסו

אריק זיו ויזר

מסקנות מאום אל פאחם – חן זיסו

אריק זיו ויזר

קבינט יקר – מאת חן זיסו

אריק זיו ויזר

לנצח את הרעיון – חן זיסו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן