25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
ח"כ איוב קרא סגן השר

סגן השר קרא: צריך לעצור את הפגיעה במשק החלב וברפתנים

סגן השר קרא החליט : הוא עם הרפתנים והחלבנים

על רקע המחלוקות סביב משק החלב התקיימה הבוקר ברמת הגולן ישיבה בין סגן השר לפיתוח הנגב והגליל ח”כ איוב קרא לבין נציגי הרפתנים, בה הציגו את הסכנה הנשקפת לעתיד משק החלב, וזאת במידה וההמלצות של ועדת קדמי ימומשו, שתוכנן עלול לחסל את משק החלב הישראלי.
הרפתנים הציגו לסגן השר את משמעות יישום דוח קדמי בכך שהענף יקטן ב500 מליון ליטר לשנה, החלשת יישובי הפריפריה, סגירתם של 400 רפתות , תלות מוחלטת בייבוא וביבואנים דבר שעלול לפגוע בהספקה סדירה של מוצרי החלב אם חלילה האיחוד האירופי ירצה בכך, וכתוצאה מכך יעלו המחירים לצרכן.
הרפתנים ביקשו מסגן השר לסייע בהחלת חוק החלב שהועבר בקריאה שלישית לפני כעשרה חודשים , וכן לפעול מייד לדחיית הדיון בועדת הכלכלה עד תחילת מושב הכנסת הבא, שזמן זה ינוצל לדיון עם נציגי הרפתנים על פתרונות יעילים שימזערו את הפגיעה במשק החלב וימקדו את להב החיתוך לכיוון המחלבות ורשתות השיווק שגוזרות את הקופון הגדול שמסתכם בכ- 137% לרשתות השיווק, ועוד 66% למחלבות וזה בעיקר הגורם המרכזי להמראת מחיר הקוטג’ עד כדי שמונה ₪ לגביע בזמן שליטר חלב עולה ליצרן 2.15 ₪ ומייצר כליטר קוטג’ (4 גביעי קוטג’).
סגן השר קרא ידרוש מהממשלה להביא את בעיית משק החלב בפני ועדת השרים שהוקמה היום ולחדול מכל החלטה בסוגיה זו עד אשר ימוצו כל הליכי השימוע עם נציגי הרפתנים . ” אינני רואה את הפתרון בפתיחת הייבוא של הגבינות הקשות ואבקת החלב, שכן מהלך זה מהווה שלב ראשון לחיסול משק החלב הישראלי” אמר סגן השר קרא והוסיף ” הבעיה איננה אצל הרפתנים ואסור לפגוע בהם, הבעיה נמצאת אצל המחלבות ורשתות השיווק”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סגן השר קרא בועידת הנגב : להשוות את חמאס לפרעה בהנחתת עשרת מכות חדשות”.

אריק זיו ויזר

שיתוף פעולה אקדמי עם ירדן : ההצלחה של סגן השר איוב קרא

אריק זיו ויזר

אייל דותן: “ברכות לסגן השר קרא על גיוס בנו”

אלי חזן

ישוב דרוזי חדש בגליל המערבי

אריק זיו ויזר

מקום חמישי לאיוב קרא

אלי חזן

“התשובה להכרזה : בנייה מסיבית וביטול הריסת יישובים”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן