24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

נתניהו שולף את המקל לשרי הליכוד – יומן פוליטי

מי התנגד להתיישב בתל חי, מי התגד לרכבת לגליל ומדוע,האם נתניהו יצליח בהצבעה במרכז השבוע, או שיכשל, מה דורש נתניהו מהשרים.

זוכרים את תל חי, נלחמים בעיוות הנכבה

השבוע חל יום תל חי. הממשלה קיימה, אחר כבוד את ישיבתה השבועית במקום ונתניהו הודיע על שימור אתרי מורשת ובהם מערכת המכפלה וקבר רחל. יישר כוח.

כזכור, התנגד ז׳בוטינסקי התנגד להתיישבות בתל חי משעה שחלה סכנה על המתיישבים אולם לאחר מכן הוא קידש את המקום ותנועתו אף נקראה ברית יוסף תרומפלדור. ברטרוספקטיבה צריך להגדיש כי הויכוח שניהל ז’בוטינסקי עם יריביו בנושא זה היה האם צריך להתיישב באזורים בשליטה צרפתית ובאזורים שיש אפשרות לערוב לשלומם של המתיישבים בהם. בפועל, תל חי נהפכה לסמל הציונות המתחדשת, הן התנועה הרוויזיוניסטית והן בתנועת העבודה. בתוך כך, מול מורשת תל חי יש היום מי שדואגים להרים את הנכבה ולעמעם את מורשת תל חי. זה המאבק האמיתי בין הציונים מימין ומשמאל לבין הפוסט ציוניים מהימין הקיצוני ומהשמאל הקיצוני.

 

אשליית הועידה

השבוע יתכנס המרכז לדיון על שינוי החוקה ויום אחרי כן תתקיים הצבעה ב – 22 מוקדים ברחבי הארץ. סוגיה מעניינת שראוי להעלותה על הכתוב היא זאת המציינת כי זו הפעם הראשונה שהצבעה של המרכז מתנהלת ביותר ממוקד אחד.

ברור לכולם כי מטרת ההצבעה היא העלאת אחוז ההצבעה מכיוון שאחוז הצבעה גבוה מהווה יתרון להצעת יו”ר התנועה.

אך באמת קטונתי מלהבין הכיצד תנועה שחרטה על דגלה חסכון ומונעת תחת הדגל הזה פעילויות סניפים, צעירים, נשים וגמלאים מרחיבה את הוצאותיה על בחירות זניחות ובייחוד בשעה שמצודת זאב הפכה לאנדרטה לתנועה הלאומית.

אין ספק כי ההצבעה הזאת חשובה לנתניהו. שכן, בשבועות האחרונים אנו עדים לכך שנתניהו מנהל קמפיין בקרב חברי המרכז. הוא נפגש איתם. הוא, או מי מטעמו, מנהל שיחות עם פעילים מרכזיים. ובכלל, השבוע כך התברר שרי הליכוד הפכו למקור חיציו של נתניהו. שכן, לשרי הליכוד שאינם עובדים על פי רוח המפקד שלח נתניהו מסר בסוף השבוע כי הוא יזכור את מי שלא הצטרף למאמץ להשגת הרוב המיוחד של שני שליש.

מקורב לנתניהו ישב השבוע ותדרך את הכתבים. גורם בלשכת נתניהו אמר : לא ידעתי שהעיתונאים הפכו לגוף הבוחר בליכוד. מה, אין לנתניהו דובר שהיועץ מתדרך את העיתונאים? היה עדיף שהיועץ יאסוף קולות לנתניהו.

 

שר בכיר אמר השבוע : אנחנו כבולים ונתניהו מנצל את המצב. רק חבל שחברי הליכוד לא מבינים שמההחלטה הזאת עלול להיות שלעולם לא תתקיים ועידה. כי כאשר אנו מדברים על ועידה תוך שלוש שנים ממועד הבחירות, ובמדינת ישראל בממוצע ממשלות מחזיקות שלוש שנים, כך לעולם לא תתקיים ועידה בליכוד ואנו באמת נהפוך לפוליטבירו וכך התנועה שחרטה על דגלה דמוקרטיה תהפוך למפלגה שלא יכנסו אליה כוחות חדשים ולא תצמיח מנהיגות. תנועה כזאת סופה ללכת בעקבות המפלגות המסורתיות : העבודה והמפד”ל שנעלמו.

 

מנוף הפוליטי

בית הדין של הליכוד החליט כי יש לקיים הצבעה במרכז על נושא ההקפאה. כזכור, נתניהו הבטיח כי יתנהל דיון בט״ו בשבט על ההקפאה אך מאז הנושא טורפד ע״י הסביבה של נתניהו. וכך, פנה ח״כ דנון לבית הדין. השבוע ביום ג׳, קבע בית הדין חד משמעית על כינוס מרכז והצבעה על הנושא.

רכבת לגליל

השבוע הייתה סערה זוטא בכנסת בעת כינוס ישעבת הממשלה בכנסת, החלו הטלפונים לצלצל, כל הטלפונים היו מחברי ליכוד בצפון שקיבלו הודעה שסילבן השר לפיתוח הנגב והגליל ,ושר החינוך מתנגדים להשקת הממשלה ברכבות והכבישים בצפון, מתברר כי שר מסויים הוציא הודעת מסרון מתוך הישיבה וכך יצר את המאומה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ההונאה של ארדן אין ביטול האגרה

הגז שווה זהב

אריק זיו ויזר

הוא חזר לקסמים

אלי חזן

אביבה גלעד מגיע

אריק זיו ויזר

לפיד מנהיג !

אריק זיו ויזר

נתניהו הבטיח ליברמן יקיים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן