27.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

נתניהו מחפש תחליף חברתי

מי בליכוד יכול להחליף את כחלון,מי אתה משה איפרגן, בשפלה מסתמן מנצח,תל אביב עם הפסקה, מי הם קוד 99

 

פוסט הפרישה של כחלון

אין ספק שפרישת כחלון יוצרת מכה לליכוד. השבוע ניתחו החברים מה זה יגרום לליכוד ומנגד האם כחלון ייפגע או שמא ירוויח מהמהלך המפתיע והמתוכנן, יש להדגיש, שלו.

תרחיש ראשון : כחלון לא חוזר בו ולוואקום שכחלון יוצר אין תחליף. הליכוד מאבד בוחרים ולאחר הבחירות מועמד מחנה השמאל מרכיב ממשלה. במצב כזה, כחלון יכול להינזק אלקטוראלית גם לעתיד כאשר בזיכרון ייזכר כי הוא במהלך אינטרסנטי מוהבק מבחינתו גרם לליכוד, שהיה במצב מעולה לפני המהלך שלו, לכישלון ולאיבוד השלטון.

מצד שני יכול להיווצר מעמד על של כחלון כמי שיכול להביא שלטון. וכך, בעוד מספר שנים יחזור ויכבוש את הנהגת התנועה.

 

תרחיש שני : לואקום של כחלון נכנסים כוחות של מועמדים  חברתיים מבין חברי הכנסת המכהנים : אופיר אקוניס, גילה גמליאל, מירי רגב, כרמל שאמה ודני דנון. אליהם יצטרפו מועמדים מהמחוזות כמו דוד ביטן אשר מוביל באזורו, [צריך לזכור כי מהמחוזות מגיעים בדרך כלל כאלה אשר יש להם אוריינטציה חברתית]. בנשים החדשות יש את קטי שטרית שאין ספק כי היא נשמה חברתית שהוכיחה את מעשיה ופעלה רבות חברתית. ובכלל, כולם ממוצא מזרחי וללא ספק דומיננטים בהתנהלות החברתית שלהם.

הליכוד בראשות נתניהו מצליח בבחירות, הומעמדים החברתיים פועלים חברתית וכך כאשר ירצה לחזור ימצא כי כבר הוא נשכח וקמו מנהיגים חברתיים במקומו שמובילים בליכוד.

מנגד, ברור כי אנחנו עומדים מול התנהלות שכל מי שירכיב ממשלה, החרון על הגזרות יתנקז אליו וכך שרי הליכוד וחברי הכנסת יהוו מטרה לחיצי הביקורת על המצב הכלכלי. עשוי להיווצר מצב לפיו כחלון החברתי יבוא להציל את הליכוד בבחירות הבאות ויעקוף את כל המתחרים.

תרחיש שלישי : נתניהו רואה את ההתדרדרות בסקרים של הליכוד ללא כחלון, הוא קורא לכחלון : “תחזור” כאשר הוא מבטיח לו כי יקבל את התפקיד הבכיר בממשלתו וכן את תפקיד ממלא מקומו. כחלון לא יכול להתעלם מבקשת נתניהו, חוזר וזוכה בבחירות המקדימות בליכוד במקום הראשון ללא עירעור.

לחילופין, מהלך זה יכול להתבצע גם לאחר הבחירות המקדימות כאשר מגיעים נתניהו וכחלון למרכז הליכוד ונתניהו משריין את כחלון ברשימת הליכוד. במהלך כזה נתניהו צריך לבקש את אישור מרכז הליכוד לשריין את כחלון.

מצד שני, נתניהו רואה לאחר הבחירות המקדימות כי הליכוד נחלש ומחליט על מהלך של רענון רשימת הליכוד כאשר הוא מביא  את נגיד בנק ישראל  סטנלי פישר ורמי לוי משיווק השיקמה לרשימת הליכוד. ללא ספק, יהווה מהלך זה מהלך דרמטי שיכול לשנות את המצב.

 

דמות נוספת היא בני כשריאל- ראש העיר מעלה אדומים. בני כשריאל, אשר בעבר נתניהו רצה שירוץ לראשות העיר ירושלים, כבר בכנסת הקודמת היה מקורב לנתניהו והופעל עליו לחץ להתמודד לכנסת. אין ספק כי לבני יש יתרון של יכולות חברתיות רק צריך לראות את מעלה אדומים ולהבין.

השבוע בשיחה שקיימתי עם בני כשריאל הוא לא פסל את ההתמודדות שלו לכנסת. בני אישר כי מופעל עליו לחץ כבד להתמודד לכנסת.

 

 

מועמדים בירושלים

מלבד דודי אמסלם, עובד עירייה בירושלים , המועמד הבולט השני הוא משה איפרגן. משה איפרגן הרים בליכודניק את המאבק בהתנתקות והיה פעיל ארצי. יחד עם חבר חשף את הקרן החדשה לישראל שהיא הארגון המסוכן ביותר למדינת ישראל, פעיל בחקיקת חוקים ועובד בשיתוף פעולה יחד עם ארגוני המחנה הלאומי. איפרגן הוא דוקטורנט לפילוסופיה ורבים מהפעילים הצעירים במחנה הלאומי ובליכוד מתייעצים עימו. הרים את מערכת ליכוד שלי ונחשב לאדם שפיו וליבו שווים. בתחום הכלכלי הוא איש השוק החופשי המאמין ברווחה לנזקקים באמת.

ישנו לחץ על איפרגן להתמודד, כי הוא נחשב מועמד קלאסי לכנסת., אך החלטה סופית הוא עדיין לא קיבל.

 

בשפלה יש הכרעה

בשפלה הייתה אמורה להיות התמודדות קשה בין דוד ביטן, מיכאל וידאל ומועמד התעשייה האווירית מלכה. המאבק נראה כמאבק קשה עם יתרון קטן לדוד ביטן אך לאחר שמיכאל וידאל הוריד את מועמדתו והעביר את התמיכה לדוד ביטן כפי הנראה אפשר כבר להכתיר את דוד ביטן בתואר של חבר כנסת ה – 19. למי שלא מכיר תתחילו לדקלם את השם שמוכר בראשון לציון.

דוד ביטן מכהן  כבר כקדנציה שניה כסגן ראש עיריית ראשל”צ.

קודם לכן שימש כחבר מועצת עיריית ראשל”צ במשך 23 שנה. כיהן בעירייה לסירוגין כמחזיק התיק המשפטי, תיק הביקורת, תיק כוח אדם, תיק ההנדסה וכיום מטפל ומחזיק בתיק האחראי על הקשר עם משרדי ממשלה והכנסת.

בעבר כיהן כחבר דירקטוריון פוספטים בנגב, המועצה הישראלית לצרכנות, הקרן לשיקום מוגבלים, החברה הכלכלית ראשון לציון, חברת מני”ב ראשון לציון ויו”ר אגודת ראשון לציון כדורגל וכיום משמש כדירקטוריון בחברה העירונית לתרבות ספורט ונופש.

ביטן הוא בעל תואר L.L.B  במשפטים באוניברסיטת ת”א ובעל משרד עו”ד משנת 1988.

הוא שירת בצבא הגנה לישראל בחיל הרפואה כחובש קרבי. דוד נשוי ואב לשניים, תושב ראשון לציון.

 

יש הפסקה בתל אביב

מחוז תל אביב איבד את מקומו הגבוה ברשימת הליכוד וכך המועמדים שהובילו כמו מזכיר הממשלה צביקה האוזר, וראש המטה של שר האוצר דוד שרן כפי הנראה לא יתמודדו, ובכך נפתח המרוץ בתל אביב מחדש.

המחוז שלח חברי כנסת כמו סער,ואקוניס הפעם כנראה ישאר יתום.

 

האם יש מתפקדים מקדימה ומהבית היהודי בליכוד?

 

לליכודניק נודע כי בין הטפסים הרבים שנמסרו בימים האחרונים נמצאים חברי קדימה שהוחזרו לליכוד במסווה של קוד 99. פעילים בליכוד המחזיקים את קבצי קדימה ממתינים לפרסום ספר הבוחרים בכדי להוציא אותם החוצה באמצעות תלונה במשטרה ופנייה למערכות  בליכוד.

וכן יש מפקד של הבית היהודי דבר שיוצר מפקד כפול. גורמים בליכוד ידרשו כי יבדקו המתפקדים שבאו מקוד 99 ומי שהיה חבר במפלגה אחרת – קדימה או הבית היהודי- ימחק מספר הבוחרים.

 

השרים לחזית

במערכות קודמות נתניהו הסתיר את הנבחרת שלו. נתניהו ניהל את מערכת הבחירות ובכירי הליכוד צפו כיצד הליכוד יורד במנדטים. נקווה כי הפעם נתניהו ישכיל לתת לשריו לנהל את מערכת הבחירות ולא להשאיר אותם כדחלילים.

נתחיל בשר החינוך גדעון סער אשר ללא ספק הצליח במשרדו. כבר הרבה שנים ששר חינוך לא יוצא חבול ומוכה ממשרד זה. יתר על כן גדעון סער כבר הודיע כי במידה ונתניהו ירכיב את הממשלה הוא ירצה להמשיך בתפקיד הזה ומאמין בהמשכיות. ולכן סער שהוכיח כי הוא בעל יכולות צריך גם להנהיג את מערכת הבחירות.

ישראל כץ שאין ספק שהוא הבולדוזר של המדינה וללא ספק אחד ממנהיגי הליכוד הביצועים ביותר שיש ויכול להנהיג את מטה הליכוד ולמקסם את הבאת המצביעים לקלפי.

כץ אשר הצליח במשרדו להרים פרוייקטים רבים מצפון ועד דרום וגם הוא כבר הודיע כי הוא רוצה להמשיך בתפקיד בממשלה הבאה בתפקיד של שר התחבורה.

גלעד ארדן

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן מקבל מחמאות מרוב פעילי איכות הסביבה, גם אם הם באים משמאל. אין ספק כי הצליח ללבוש את הכובע הירוק ולכן גלעד חייב להיות חלק ממטה הבחירות של הליכוד.

השלישיה הזאת היא חוד החנית של הליכוד שצריכה להיות במטה הבחירות. אמת, יש גם לאחרים מה לתרום אך התרכזתי בשרים שהוכיחו את יכולותיהם בתיקים הביצועיים שהיו להם.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הערכות: אין מנוס ליברמן שר הביטחון

אריק זיו ויזר

שלי בחסות השטאטל החרדי

אריק זיו ויזר

נתניהו המבוגר האחראי ?

אריק זיו ויזר

שקט עובדים: רוני אלשייך

אריק זיו ויזר

חניקת ברק – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

אנו עם יהודי ולא כנעני

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן