16.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

נתן האל לסער

ראש מטה חדש לשר הפנים גדעון סער – נתנאל איזק. אלי חזן סבור שזה המינוי הטוב ביותר של סער מאז מונה לשר הפנים. זוהי תוספת עיקרית המשתלבת היטב עם המדיניות שמתווה השר באתגר המסתננים

 



באמצע הקדנציה הקודמת היה גדעון סער, אז שר החינוך, במצב פוליטי בעייתי. הוא אמנם נבחר במקום הראשון בפריימריז 2008 אך בתקופה המדוברת מצבו בתנועה היה בכי רע. הדבר נבע, בין השאר, מהניתוק שלו מהשטח ומההצבעה שלו בקבינט המדיני בטחוני בעד הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון. סער נהג לומר למקורביו שהוא נתון כל כולו לעבודה הרבה במשרד החינוך. התוצאות לפחות מעידות על כך. מי שליווה אותו באותם ימים היה בטוח שהוא לא יוכל לשחזר את ההישג הנדיר שלו שבו השאיר מאחור אישים כמו סילבן שלום ומשה כחלון. למרות הכל, לתדהמת כולם הוא הצליח ליצור תקדים בליכוד ולשחזר את המקום הראשון בפעם השנייה בפריימריז 2012. סיבות רבות יכולות להירשם לזכותו, כמו למשל היעדרותו של כחלון מהמירוץ,  אך שתיים עומדות מעל כולן : הראשונה היא קטי שטרית שמונתה לראש המטה באמצע הקדנציה והחזירה לסער את התמיכה של ההתיישבות והבאה של אלפי מתפקדים אבודים להצבעה עבורו . השנייה היא נתנאל איזק שמונה ליעוץ אישי בשלהי הקדנציה ופעל בעיקר מאחורי הקלעים.

שניהם יחד יצרו נוסחה נדירה והתוצאות לא איחרו לבוא.


ואולם, עוד לפני הבחירות איבד סער את שטרית, שבינתיים בחרה לעבוד כראש מטהו של שר התחבורה ישראל כץ. אין ספק ששר התחבורה הרוויח מן ההפקר. ואילו איזק ? הוא חש מיצוי וחזר אל עסקיו הפרטיים. מי שמונה לראש המטה היה עופר דרי, רואה חשבון חינני מאשדוד.


סער ידוע במערכת הפוליטית כאדם קפדן ונוקשה. אדם תובעני ולעיתים יתר על המידה. התוצאה היא לא רק שהוא מגיע להישגים בלתי מבוטלים אלא שיש  גם מחיר : עשרות עוזרים ויועצים התחלפו בלשכותיו, הן כח"כ והן כשר, בשנים האחרונות. לאחר מנכ"ל המשרד שעזב לאחר מספר חודשים קצרים הגיעה עכשיו עזיבתו של עופר דרי, ראש המטה ובקרוב יסיים את תפקידו גם היועץ הפוליטי אלון קיסר.


סער ביקש לשנות את מבנה הלשכה של שר הפנים. להמציא את עצמו מחדש. לכן פיצל את תפקיד ראש המטה בין שני החברים הטובים:

ראש מטה מקצועי אליו מינה את יועצו המצויין מזה שנים ערן דוידי. דוידי נחשב מקצוען מהשורה הראשונה ויש בו בכדי לתת נופך יותר עמוק לתפקיד. במקביל אליו הוא יצר תפקיד חדש של ראש מטה מוניציפאלי וקרא לדגל בחזרה את נתנאל איזק.


יש לשים לב למצב בו נמצא סער בתפקידו כשר הפנים : השבוע הוא הצליח להוביל את רפורמת התכנון והבנייה, אשר יש לקוות שתועיל במלחמה בבירוקרטיה. הוא קיבל על עצמו להוציא מישראל אל מקומות בטוחים כמה שיותר מסתננים. היעד שהוא הציב עומד על מספר עם חמש ספרות. אם יצליח בכך הרי שהוא עשוי להיות פופולארי כמו כחלון בעת הרפורמה על הסלולר. ייתכן ומכאן תיסלל לו הדרך  לרחוב קפלן 1 ואין ספק כי איזק הוא תוספת משמעותית לצוות של סער.


אז הנה כי כן, איזק יהיה אחראי על כל העניינים המוניציפאליים והפוליטיים בלשכת השר. נוהגים לומר על פוליטיקאים שהם פורשים לעשות לביתם. סער לא פרש מהפוליטיקה אבל בנה את ביתו מחדש בשנה האחרונה עת נשא את בחירת ליבו גאולה אבן ונולד להם בן במז"ט. בנוסף נטען כי הוא התנתק מהשטח. יש מי שהפריז ואמר ש"הוא לא סופר אותנו". אך לאחרונה, יותר יותר חברי מרכז ליכוד רואים את אבן מגיעה עימו לאירועים. דומה כי סדר העדיפויות שלו השתנה והוא מנתב את דרכו בחזרה אל האהדה בתוך הליכוד. לפיכך, היה צריך להביא ללשכה מישהו המחובר היטב לשטח וכזה שיכול להתנהל מול ראשי ערים. סער התעשת והוא קרא לאיזק, זה שלמעשה ביסס את מעמדו בפריימריז האחרונים.


ראוי לזכור כי איזק מונה על ידו לעמוד כראש מטה המתנדבים במטה הבחירות של הליכוד לכנסת ה – 19. בסיכומו של דבר עשה איזק עבודה יוצאת מהכלל עת הוציא מים מן הסלע והפעיל אלפי מתנדבים במקומות רבים ברחבי הארץ. אך יותר מכך, פעילים רבים גילו את חביבותו והתחושה הייתה כי ניתן לסמוך על מי שמגלה אחריות ויודע לנהל יחסים פוליטיים מורכבים בצורה מתוחכמת. האמון של סער באיזק נכון לעכשיו לא מעורער. לכן הוא קרא לו לשוב מאחורי הקלעים אל קדמת הבמה.


לאיזק יש יתרונות רבים : ראשית, יחסי האנוש שלו יוצאים מהכלל. שנית, היכולת שלו לרתום אנשים ונשים למשימות הוא דבר שלא יסולא בפז. שלישית, הוא נוהג לתפוס מהר מאוד דברים מורכבים. רביעית, הוא מחובר מאוד לשטח בליכוד. חמישית, ראשי ערים מכירים אותו מעסקיו הפרטיים ומהפעילויות שלו כיו"ר ארגון הסטודנטים וכחבר מל"ג. שישית, איזק חוזר אל מגרשו הביתי – אל העבודה עם שר הפנים אלא שהפעם הוא ראש מטה מוניציפאלי והמניע שלו להצלחה רק הולך ומתגבר. עד עתה, הוא שיחק בהצטיינות במגרש של הגדולים בעולם העסקי אבל מעכשיו הוא מביא את היכולות שלו אל המגרש של הגדולים בעולם הפוליטי.


בסקרים שפורסמו לאחרונה מפגר סער בצורה עקבית אחרי בוגי יעלון וישראל כץ. הוא רואה את חברו בוז'י הרצוג שכבש את ראשות העבודה מחד וכיצד הוא בעצמו מתרחק מראשות הנהגת הליכוד מאידך. הבחירה שלו באיזק הייתה בחירה מודעת לאור היתרונות שצוינו לעיל. ואכן, לאיזק הפוטנציאל להחזיר את סער אל קדמת הבמה שכן את יכולותיו הרבים הוא עשוי לרתום לעשייה בסוגיות מהותיות לחיינו כאן שכבר ציינתי לעיל.



גילוי נאות : הכותב עבד עם גדעון סער כעוזרו הפרלמנטרי וכיועצו במשרד החינוך ועבד עם איזק במטה ההסברה של הליכוד בבחירות האחרונות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ליכודניק מברך את השרה לימור לבנת לרגל הולדת נכדה הראשון

אלי חזן

נתניהו : "יאוחדו משרדים תחת חסותי ואטפל בבעיית המסתננים בשכונות"

אלי חזן

השר יוסי פלד בסיור בחברון

אריק זיו ויזר

גמליאל בבואה של ביבי

אריק זיו ויזר

שרת התרבות והספורט, ח"כ לימור לבנת: "העולם כבר לא שייך לגברים. נשים יכולות לעשות הכל ומצוין"

אריק זיו ויזר

אשכנזי ואילן כהן ברעננה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן