23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

נעלמה הילה מעל שליט

נועם שליט

לפיד הבערות,מה תוסס בליכוד,המפייה של מבקר המדינה, נתניהו המפחיד,תודה ליריב אופנהיימר.

 

סיפורו של גלעד שליט יכול להוות פרק מפואר בתולדות מדינת ישראל. יזכרו כיצד נרתם כמעט עם שלם עבור שחרורו. כיצד הוא הפך לבן של כולנו. יזכרו את המאמצים ואת ההזדהות. דומה כי את אביו-נועם- כולם ירצו לשכוח. בניגוד למושא ההזדהות נועם שליט, אשר פעל ללא חת לשחרור בנו, הרי דומה שהשבוע היה זה השיא. לבינתיים שיא שלילי שעול להישבר על ידו. השבוע ראינו את נועם שליט האמיתי אך לא זה כמעורר אהדה. שהרי, בימי המאבק לשחרור הבן נוצר דימוי חיובי לנועם. דימוי של  של הורה המעביר את המאבק למען בנו בצורה הירואית. לא מדבר כמעט אלא עושה. לקסיקון המילים שלו היה מצומצם ברור : "אני רוצה לראות את בני גלעד בבית".

רבים הזדהו עם משפחת שליט אך היו גם היו גורמים שניצלו את המשפחה ומינפו את המאבק לתועלתם.

בשלב מסויים ב – 2010 ידידה שלי העלתה הצעה שנעביר את המאבק לשחרור גלעד אל מול הצלב האדום. כך נגשנו אל האוהל והסברנו את הרעיון למשפחת שליט. הודענו כי אנחנו נגייס את המשאבים לנושא. בתחילה, נועם לא רצה להעביר את המאבק לחו"ל ונתן לנו הרגשה כי המהלך לא רצוי, מיכל כפרי שהגתה שהגתה את הרעיון יחד עם הצוות שלנו במכון ירושלים לצדק : עבדכם הנאמן, עו"ד כלב מאיירס, עו"ד ניר קמחי ואלי חזן, המשכנו לעבוד על הרעיון ולהביא אותו לביצוע. רק לקראת הימים שלפני הטיסה הצטרפו האח ובת הזוג שלו לנסיעה שהייתה מוצלחת כאשר השיא היה הפגנה מול משרדי הצלב האדום בג'נבה והגשת מכתב מטעם המשפחה.

אך השבוע ראינו את נועם המנותק. כאשר לא ברור מדוע הוא החליט להכנס לפוליטיקה. כאשר לא היה הסבר משכנע אחד מדוע הוא מתאים עד שהיה נראה כי אפילו הוא לא מבין מה יש לו לעשות בפוליטקה. חוץ מאמרה אחת : שהוא יהיה אחרת משאר הפוליטקאים. הייתי מצפה לשמוע מנועם את הדברים הבאים : אני קיבלתי מכם את בני במחיר כבד ואני רוצה להיות שליח ציבור למען העם. אני רוצה להחזיר לעם שנתן לי את המתנה הזאת את בני גלעד מחדש.

אך נועם לא אמר זאת. יתר על כן, יש בו משהו כפוי טובה כלפי נתניהו. מי לא זוכר כיצד את המאבק הפנו כלפי נתניהו ורעיתו, כיצד דוברים של המאבק הכניסו בכינון ישיר לנתניהו ועכשיו מתברר כי כאשר נפגשו עם נציגי ממשלת השמאל עבודה וקדימה – הופנה להם גב. אולמרט הבהיר שהוא לא מחויב להחזיר את גלעד. מאידך, כאשר נפגשו עם נתניהו הוא הבטיח להם : "אני אחזיר את גלעד". עד היום לא שמענו התנצלות על המאבק האישי כנגד נתניהו. יתר על כן, נזכרתי השבוע כי נועם שליט עמד על הבמה בעת המחאה החברתית בקיץ כאשר קראו להפיל את הממשלה, הרי אבסורד הוא שכפי הנראה אם הממשלה הייתה נופלת גלעד לא היה חוזר….

נועם יקירי. אחרי שראיתי את הראיון איתך השבוע אני מצטער להגיד לך אתה אולי אבא טוב אך מנהיג גרוע.

 

לפיד החינוך

השבוע התבשרנו כי אצל משפחת לפיד בלימודים יש רק קיצורי דרך. כמו האיש עם הג'ל כך גם רעיתו זכתה ללמוד לדוקטורט מבלי ללמוד לתואר ראשון. עכשיו זה כבר ברור : לפיד, אשר הודיע כי יבטל את בחינות הבגרות כאשר יהיה "שר חינוך", עלול להוביל למצב שבו כפי הנראה כל תלמידי ישראל יקבלו דוקטורט ללא בגרות, תואר ראשון ותואר שני. בקיצור, בשיטת לפיד נקבל את תלמידי ישראל בגיל 12 בעלי תואר דוקטור. אך מעניין מי בעולם יקבל שיטת לימוד כזאת?

כפי הנראה לפיד יחבור מטפורית למפלגות החרדיות ויצור פה עם נבער. כפי הנראה אצל לפיד נקבל את מקצוע "תולדות האח הגדול" ו"תולדות הדור הבא" ואף תואר במדעי האלכוהול.

 

הליכוד כמו גזוז

בתוך הליכוד הכל תוסס וכל המערכת מחכה שייקבע מועד לועידה. בקיצור מחכים ומחכים וככל הנראה הגזוז יתפרץ בועידה. אין ספק כי מי שהצליח לחלחל לתוך הבחירות לועידה הוא דני דנון וכפי הנראה דנון מרגיז הרבה אנשים. בקרבת ראש הממשלה כועסים עליו מכיוון שהוא נקט בקמפיין כנגד שריון ברק כאשר הם מזכירים שנתניהו הודיע שלא ישריין את ברק. השבוע גם יו"ר סיעת עצמאות עינת וילף התריסה כנגד דני דנון שעושה קמפיין על הגב שלהם ואמרה כי "זה לא ראוי ולא צודק אלא זה מסע שיקרי".

אמנם, עוד לא הוחלט על בחירות למוסדות אבל נראה כי גלעד ארדן עוד מגשש לגבי ההתמודדות ואלקין העביר הילוך. אלקין עובד בצורה יסודית. התברר לו כי הוא יכול לקבל תמיכה רחבה. גם התברר לו כי בבית שמש הוא לא יקבל תמיכה, אולי רק מבודדים שקשורים לכיפות הסרוגות. רוב פעילי הסניף רואים בו את האשם במכירת בית שמש לחרדים.

אך מקורב אליו אמר שהוא לא מרים ידיים לגבי בית שמש. הוא ינסה לבנות פתרון לבעיה.

 

המאפיה של מיכה?

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס הודיע כי יקיים בדיקה בנוגע לפרשת ארד ולהתנהלות משרד ראש הממשלה כלפי ביקורת המדינה. הוא ציין כי דו"חות המבקר על המל"ל ועל המשט הטורקי יפורסמו עד סוף מארס.

מה שמעניין הוא מדוע לא פורסם על חקירה של השמדת ראיות ע"י גורמים במבקר המדינה בעת חקירת קדימה. זה מעשה חמור מאוד שמטיל דופי בלינדרשטאוס. נשאלת השאלה: האם המבקר נתן הוראה כזאת?

מי המפחיד אך מי המפחד ?

השבוע ראינו את נתניהו שלא משאיר פתח לאופוזיציה, כאשר בא איתם חשבון על ההתנתקות. "הבטחתם שלום וקבלנו את אירן בחצר האחורית שלנו. מכל מקום שברחנו נכנסה אירן לואקום. כך היה בלבנון וכך היה בעזה". אין ספק כי נתניהו מיקד את הבעיה לקדימה והשמאל. הרי עוד רבין לעג לליכוד ואמר : "מה הם מפחידים אותנו שיעופו טילים על אשקלון?" ההפחדה הפכה למציאות והטילים מגיעים היום עד פאתי תל אביב.

כך היה גם לפני שנים שנתניהו הציג את הבעיה של אירן גרעינית. גם אז האשימו אותו שהוא מפחיד את העם מעניין אם היו עוד אז מתיחסים לבעיה האירנית אולי היום המצב היה פחות מסוכן, אך למהמרי השלום פתרונות, אולי כבר יבינו כי תהליך השלום הוא לא רולטה.

 

תודה טליה תודה יריב אופנהיימר

מתברר כי המלשנות לא משתלמת. שלום עכשיו רודפים כל מאחז או בית שנבנו בצורה לא חוקית ביהודה ושומרון. הם הלכו עד בג"ץ שחייב לפנות בטענה כי לא התקבלו אישורים ולמעשה זוהי בניה לא חוקית. עכשיו החל תהליך מזורז של קבלת אישורים למקומות בעייתים. כך בשבועות האחרונים אנו עדים לתהליך הכשרה של ההתישבות בישובים הבעיתיים.

אז תודה יריב

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ציפי והטלפון האדום – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

מי מסובב את טלי

אריק זיו ויזר

ברק ברח ונכשל

אריק זיו ויזר

אובמה לא היה נבחר בועדה מסדרת – אריק זיו

אריק זיו ויזר

למה הפרטה של המצודה – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

ממשלת נתניהו כישלון או הצלחה – יומן פוליטי- אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן