19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
ד"ר יחיאל שבי

נמשיך לטייל ונדרוש ביטחון / ד”ר יחיאל שבי

מתקפת הטרור הרצחנית שתקפה את העיר מומבאי והתרכזה במלונות טאג’ מהאל ואוברוי ובבית חב”ד, גבתה את חייהם של כ- 200 קורבנות חפים מפשע וביניהם כ- 22 זרים, מתוכם 6 ישראלים.
על פי ההערכות, פיגוע הטרור בוצע על ידי אזרחים בריטיים מוסלמים ממוצא פקיסטאני, שביצעו את הפיגועים תחת אידיאולוגיה רצחנית שמאחוריה שני מניעים: לאומני ודתי.
מחד גיסא, הם דרשו מן המשטר ההודי לשחרר מבתי-סוהר בהודו את חברי קבוצתם, הנלחמת לשחרור מחוז קשמיר שרוב אוכלוסייתו הנה מוסלמית, מידי הודו והעברת השליטה בו לידי פקיסטן. מאידך גיסא, הם בחרו לפגוע בתיירים מערביים, נתיני ארה”ב, בריטניה וישראל, כחלק ממלחמתם באימפריאליזם המערבי, נאמנים לתפיסת הג’יהאד העולמי מבית מדרשו של בן לאדן ותנועת אל-קאעידה. בהגיעם לקן ישראלי הרחוק מישראל הם אמונים על הקריאה העתיקה שזעקו לוחמי הג’יהאד: “ח’יבר ח’יבר יא יהוד, ג’יש מחמד סא יעוד”. שמשמעה, ח’יבר (מושבה יהודית), צבא מחמד ישוב ויילחם בך, ובכל קיבוץ יהודי שהוא בעולם.
בכך דומים חברי קבוצה זו לתנועת הג’יהאד הפלסטיני אשר נלחמת בישראל לשחרור אדמות פלסטין הכבושה, כחלק מרעיון הג’יהאד האסלאמי העולמי לשחרור שטחי האסלאם (דאר אל אסלאם) מידי הכופרים, ובד בבד, כשלוחה פרטיקולארית נפרדת, שעניינה המרכזי: שחרור אדמות פלסטין מידי היהודים והישראלים.
ישנו אינטרס עצום לכך שתיירים, וביניהם ישראלים ובעיקר הצעירים שבקרבנו, יוכלו לטייל בצורה חופשית בכל רחבי העולם, לספוג חוויות וללמוד מתרבויות שונות. זהו היתרון של עולם חופשי, פתוח וגלובלי.
על מדינת ישראל לדרוש מן המדינות עימהן אנו נמצאים ביחסים דיפלומטיים מלאים, לספק ביטחון לאזרחיה, בכל מקום שהוא, על פני הגלובוס.
מאידך גיסא, ישראל בעצמה, צריכה לספק ביטחון למקומות המרכזיים בהם מבקרים התיירים הישראלים, כגון בתי-חב”ד, שפרוסים בכל רחבי העולם, אך מספרם מגיע לכמה מאות בסך הכל, משימה אפשרית לכל הדעות.
בתי חב”ד מהווים מרכז למטיילים ישראלים, גם לאלה שהקשר שלהם בישראל עם ערכי הדת, המסורת, שלא לדבר על ביקור בבתי-כנסת, הנם רחוקים מרחק מזרח ממערב.
כל מי שטייל במקומות רבים בעולם, וביניהם, באזורים המושכים טיילים צעירים, כגון המזרח הרחוק, אוסטרליה, דרום אמריקה ומרכז אמריקה, מודע למרכזיותו וחשיבותו של בית חב”ד עבור המטייל הישראלי ובעיקר המטייל הישראלי הצעיר.
ההוויה הישראלית והתרבות היהודית, המתמזגים עם הרוח הצעירה, החופשיות, והיעדר הכפייה, מוצאים מקום טבעי בבתי חב”ד. בתים אלה הנם שילוב של אווירה של קדושה ארצית ומיסטיקה שמימית.
נדמה, כי הכנסת האורחים מבית מדרשו של אברהם אבינו זוכים להמשכיות בבתי החב”ד הפרוסים בעולם. לכן זהו אינטרס ראשון במעלה של מדינת ישראל, להגן על מקומות אלה, ולאפשר להם להתקיים כקן של שייכות, ביטחון ועזרה לכל יהודי באשר הוא.
ישנם בתי חב”ד הזוכים לאבטחה מסוימת. ישנם אחרים אשר החופשיות המאפשרת לכל אדם, באשר הוא, להיכנס ולבקר בהם, הנה סימן ההיכר שלהם.
הזכות לביטחון הנה זכות קדושה. הזכות לחיים נעלה הימנה.
כבר אמר החכם מכל אדם: “החכם עיניו בראשו, והכסיל בחושך הולך”. אין לנו חפץ בביקור ישראלים בארצות בהן היהודי והישראלי הנו בן מוות, כמאמר סורת הנביא כי: “באחרית הימים העצים והאבנים יקראו למוסלמי להילחם בכל יהודי שיסתתר מאחוריהם”. על ישראלים להימנע לבקר במקומות אלה ולהקשיב להמלצות של המטה ללוחמה בטרור.
אך עלינו להבטיח את זכותו של הישראלי לקבל ביטחון בסיסי בכל מקום אחר.
ואם בבתי חב”ד עסקינן, הרי שעל המדינה לדרוש אבטחה במקומות אלה. יתר על כן, לאור המציאות שנתהוותה בעולם, על השלוחים עצמם ללמוד פרק בסיסי בהלכות קרב מגע והגנה עצמית.
על ישראל והעולם המערבי להתחזק במאבק למיגור קיני הטרור הרצחני והנפשע, בכל דרך שהיא, לרבות באמצעות חיזוק הלימוד על הטרור האסלאמי, מטרותיו, הישגיו ודרכי פעולתו. בד בבד, על ישראל לעמוד כחומה בצורה כנגד קבלה למשפחת העמים והתפשרות עם כל קיומו של ארגון רצחני ומדינה הקוראים תגר על קיומנו: חמאס, חזבאללה, מוג’הידין בארצות אסלאמיות שונות ומשטרים עוינים.
זכותנו לחיים אינה ניתנת לשלילה.
לפרטים:
0528498048
[email protected]
הכותב הנו מזרחן ומומחה לנושא: התחזקות הפונדמנטליזם האסלאמי בעולם, ובקרב ערביי ישראל בפרט



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תרבות אנשים חטאים

אריק זיו ויזר

קברי אבות סימן לבנים

אריק זיו ויזר

ארץ (בלד) אוכלת יושביה – האמנם בל”ד לגיטימית? / ד”ר יחיאל שבי

אריק זיו ויזר

עם נבל תתנבל / ד”ר יחיאל שבי

אריק זיו ויזר

לקרוא בין השורות – ההבדל בין משעל לנתניהו – ד”ר יחיאל שבי

אריק זיו ויזר

על הצתות, לאומנות ומה שביניהם

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן