26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

נכי צה”ל: במשרד הביטחון ננעלו שערי הדמעות

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח”כ חיים כץ (ליכוד) קיימה היום דיון במצוקתם של נכי צה”ל מול התנהלות אגף השיקום במשרד הביטחון. בדיון השתתף מנכ”ל משרד הביטחון, אלוף (מיל.) אודי שני.

 

 

יו”ר הוועדה, ח”כ חיים כץ, אמר בדיון: “לא ראוי שאנשים ששילמו בגופם ובנפשם עבור כולנו, המדינה תתחשבן איתם ותפעיל שיקולים כלכליים. בתקופה כזאת, בה דנים על חלופה לחוק טל ועל שוויון בנטל, זה פשוט לא מוסרי. לצערי, ללא מאבק כוחני משרד האוצר ומערכת הביטחון פשוט לא מבינים. המערכת פשוט חוסכת כסף על ידי הערמת פרוצדורות”.

מנכ”ל משרד הביטחון, אודי שני, התפרץ ואמר: “זו המדינה סופרת כסף, לא אנחנו”.

במהלך הדיון, פרשו מספר נכי צה”ל את סיפוריהם האישיים והתנסויותיהם מול אגף השיקום במשרד הביטחון:

חיים בר, יו”ר ארגון נכי צה”ל: “מדי יום נגזרות גזירות חד צדדיות של אגף השיקום כלפי נכי צה”ל ומופרים הסכמים. פתאום לא מסתפקים בקבלות על תרופות לצורך החזרים כספיים, אלא דורשים גם אישור מהבנק שאכן התבצעו תשלומים לצורך רכישת תרופות. מערימים קשיים על שליחת חבילות עם ציוד לטיפול עבור נכים קשים; פתאום נוסף גורם שצריך לאשר איתו הכל, וזה מתעכב שבועות”.

עו”ד ירון קליימן, הסובל מנכות קשה: “אנחנו כבר 10 שבועות מפגינים ברחוב בחום הקשה. אני מרגיש שעמוד השדרה שלי עומד להתפוצץ מהחום, אני בוער מבפנים”.

אייל אליהו, פצוע אסון הספארי: “משרד הביטחון מעולם לא בא מיוזמתו ועדכן בזכויות. באגף השיקום ננעלו מזמן שערי הדמעות. הכל שם קומבינות ופרוטקציות. אם הייתי בן דוד של אודי שני הייתי כבר מזמן מסודר”.

בתגובה פנה יו”ר הוועדה ח”כ חיים כץ למנכ”ל משרד הביטחון: “האם המדינה החליטה שהיא מתכוונת לנצח את הנכים ולהרע את תנאיהם? מנסים להרוויח כסף וזמן על חשבונם”.

ח”כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו): “גם הנכים משחקים לידי משרד הביטחון, הם מפורדים ומפולגים. האוצר מחזיק אתכם הנכים כבני ערובה”.

ח”כ מגלי והבה (קדימה): “למשרד הביטחון אין בעיה תקציבית, אלא בעיה בטיפול בבני אדם. במקום לקצץ בשומן האמיתי, עושים לנכים תרגילים”.

ח”כ מירי רגב (ליכוד): “הכושי עשה את שלו והכושי יכול ללכת. משרד הביטחון אוהב חיילים חזקים, לא חיילים נכים. בושה, הלב נקרע”.

משה צין, ראש אגף השיקום במשרד הביטחון, השיב לדברים:  “אנחנו מתדיינים עם נציגי הנכים. פתרנו את רוב הבעיות התפעוליות, אך לא כל הדברים יכולים להיפתר בבת אחת. אני מעריך שבתוך חצי שנה ניתן להגיע לפתרון (הקהל הגיב בבוז לדברים אלה). אין מצב שתקציב עוצר טיפול או שירות לנכה. אבל יש דברים שגם אם אני אישית חושב שהם מגיעים לאותו נכה, הם לא מתוקצבים ואני לא יכול לתת מענה”.

מנכ”ל משרד הביטחון, אודי שני, הוסיף:  “כל מי שנפצע במערכות ישראל הוא דם מדמינו. אני מודע לכך שנוצרה קהות חושים אצל חלק מעובדי המדינה המטפלים בנכים, ונייצר תחלופה שלהם. לגבי אלפיים הנכים הקשים, הוריתי להפקיע את הטיפול בהם מאגף השיקום ולהעביר אותו ליחידה מיוחדת. תקציב אגף השיקום חייב להיות צבוע וחיצוני לתקציבים אחרים במערכת הביטחון, ואת זאת יש לחוקק”.

יו”ר הוועדה ח”כ חיים כץ סיכם את הדיון ואמר: “נקבע ישיבת המשך לזמן פגרת הכנסת, בעוד חודש. עד אז יישבו נציגי משרד הביטחון עם נציגי נכי צה”ל ויגיעו להסכמות ביניהם על פתרונות לבעיות. בעוד חודש ידווחו לוועדה על ההתקדמות, ואז נבחן את המשך הטיפול בפרשה”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

היום יתקיים דיון בבג”ץ בעתירה להפסקת תשלום הפנסיה לבשארה ולשלילת אזרחותו הישראלית.

אריק זיו ויזר

יו”ר הכנסת קורא לאפשר לערוץ 1 להמשיך לשדר את המשחק המרכזי

אריק זיו ויזר

אירועי ספורט מרכזיים בספורט הישראלי ישודרו בחינם בערוצים פתוחים בלבד

אריק זיו ויזר

ריבלין פתח את שנה”ל בהר חומה: ילדים רוצים להיות חברי כנסת

אריק זיו ויזר

חבר הכנסת החרוץ ביותר- ח”כ פיניאן

אריק זיו ויזר

“סילבן תרם רבות לפוליטיקה הישראלית”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן