32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

נוסחת השלום של יו"ר הכנסת

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין שרטט, במסגרת נאומו במליאה לכבוד ר"מ קנדה סטיבן הרפר, את המתווה שלטעמו מהווה את הדרך היחידה להגיע לשלום אמת עם הפלסטינים.


 

 

קשרים בין אנשים, קשרים בין פרלמנטים וקשרים בין פרטנרים, אלו עפ"י אדלשטיין ה "THREE P2P" שאם יתקיימו – יוכלו להוביל לשלום. לדברי אדלשטיין, אותם פרש בנאום במליאה בפני ראש-ממשלת קנדה, סטיבן הארפר, שלום אמיתי יכול להתחיל רק מלמטה, (people to people) בקשר הבלתי אמצעי בין אנשים ברמת השטח, בשיתופי פעולה אזרחיים, באזורי תעשייה בהם עובדים פועלים פלסטיניים לצד ישראלים, הנהנים כולם מהעשייה יחד. הוא ציין כי מקצת משיתופי הפעולה הללו קיימים היום בין ישראל לבין הפלסטינים, והם עדות לכך שיש תקוה לעתיד.

 

בהמשך דבריו ציין אדלשטיין את חשיבות הקשרים בין הפרלמנטים של שכני בישראל (parliament 2 parliament) והביע תקווה לשיתופי פעולה עימם: " עם עשרות רבות של פרלמנטים ברחבי העולם יש לנו יחסים ושיתופי פעולה טובים ויעילים. אולם, לצערי הרב, יחסים אלו אינם קיימים עם רוב הפרלמנטים של מדינות ערב. הכנסת שבראשותי פתוחה לשיתופי פעולה אמיתיים עם כל הפרלמנטים באיזור, כי ללא P2P לא נוכל לבנות בסיס איתן לעתיד משותף באזורנו.  עם עשרות רבות של פרלמנטים ברחבי העולם יש לנו יחסים ושיתופי פעולה טובים ויעילים. אולם, לצערי הרב, יחסים אלו אינם קיימים עם רוב הפרלמנטים של מדינות ערב. הכנסת שבראשותי פתוחה לשיתופי פעולה אמיתיים גם עם הרשות הפלסטינית, אך ללא קשרים טובים לא נוכל לבנות בסיס איתן לעתיד משותף באזורנו".

 

אדלשטיין סיכם כי ישראל והפלסטינים זקוקים ל  "שלושה P2P" כדי לבנות בסיס איתן ליחסים. "אנחנו צריכים "שלושה P2P", בשביל להניע תהליך. אנחנו צריכים "שלושה P2P" – אחרת לא יהיה סיכוי לשלום אמת".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח"כ דני דנון על פרישת לבני: " סופה של קדימה קרב- לבני נטשה ספינה טובעת"

אלי חזן

ח"כ עינת וילף: "יש לבחון אם יש שימוש באמצעי התקשורת כדי להגן על אינטרסים כלכליים"

אריק זיו ויזר

ריבלין: החלטת הוועדה לביקורת המדינה- מחטף

אריק זיו ויזר

ח"כ ריבלין על אירועי חברון

אריק זיו ויזר

דקת הדומייה של חוטובלי

אריק זיו ויזר

ח"כ סער : הממשלה המקרטעת הגיעה לסוף דרכה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן