22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
אלי חזן

נגד השחיתות: להפעיל גם חוקרים

אלי חזן סבור כי הכל כשר במלחמה נגד השחיתות כשם שהכל כשר במלחמה נגד הפשע ובעד צדק. פורסם לראשונה "בישראל היום". 

 

אתמול בבוקר דווח בתקשורת כי ח"כ נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, הוא האחראי לשליחת החוקר הפרטי שחשף כי לכאורה נקנו קולות בפריימריז שנערכו במפלגה. בנט אף הודה מאוחר יותר אתמול כי אכן הבית היהודי נגוע גם הוא בקניית קולות ואמר כי "זה משחית מפלגות". הידיעה הזאת מעיבה מצד אחד על אווירת ה"פוליטיקה החדשה" כפי שמוצגת על ידי המפלגות החדשות והמתחדשות. מצד אחר, היא אחת הידיעות המבטאות בצורה מובהקת כי ה"פוליטיקה החדשה" היא סוג של גניבת דעת.
כל המערכת נמצאת כרגע במעין קיפאון, ולכן אין אפשרות לראות את הדברים מתרחשים כהווייתם. ברגע שהמערכת הפוליטית תחל בעבודתה הממשית, אז נראה שהחדש הוא ישן עד ישן מאוד. מכל מקום, במקרה הזה עולה השאלה אם לגיטימי, ולחלופין, ראוי שיו"ר מפלגה יפעיל חוקרים פרטיים נגד מועמד בבחירות מקדימות? השאלה הזו רלוונטית כי נכון להיום, שיטת הבחירות המקדימות היא השיטה הקיימת בשלוש מתוך ארבע הסיעות הגדולות בכנסת.
כדי להשיב על כך יש להבין תחילה כי שיטת הבחירות המקדימות במפלגה בעלת עשרות אלפי מתפקדים מיטיבה עם דמויות מפורסמות או עם מועמדים המוכרים לציבור המתפקדים. מי שאינו מוכר צריך להוציא הון רב. המציאות מוכיחה כי לא תמיד למתמודדים יש ההון הזה, ואז הם נדרשים למצב של ניגוד עניינים מובנה משום שהם תלויים בתורמים. במקרה של הבית היהודי הדבר תקף במיוחד, משום שהמאבק בה על מקום בכנסת הוא מתיש, כל שכן המאבק על המקומות הראשונים ברשימה – מקומות שמגדילים את הסיכוי למינוי למשרת שר אם המפלגה תיכנס לקואליציה.

להמשך המאמר המקורי מהעיתון "ישראל היום" לחצו כאן 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

על אף יהודי וסוכריה צרפתית

אלי חזן

הסהר ומגן הדוד תחת צלב הקרס

אלי חזן

משגב רדוד

אלי חזן

לזכור את רצח העם הארמני

אלי חזן

געגועים למנחם בגין

אריק זיו ויזר

זה שעולה וזה שיורד?

אלי חזן
דילוג לתוכן