30.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
זוכרים את בגין

נבחרי הליכוד זוכרים את בגין – סגן יו”ר הכנסת אופיר אקוניס

מנהיגות ואנושיות

 

מנחם בגין הוא אחד המנהיגים הגדולים ביותר שקם לעם היהודי. בחלקנו, אנשי הליכוד, נפלה הזכות הגדולה, וגם החובה, להמשיך את דרכו: לפעול ברוח משנתו להגשמת חזונו.

 

בנאומי הראשון במליאת הכנסת התחייבתי לפעול בה על פי משנתו. בדברי הפתיחה שלי, עם כניסתי לתפקיד יו”ר ועדת הכלכלה אמרתי שאנהל את הועדה ברוח תפיסתו “כלכלה חופשית עם רגישות חברתית”. זה בגין שלי – מנהיג ענק שהיה אנושי כל כך. השילוב הזה העצים את דמותו.  אז כשכיהן כראש ממשלה והיום, שרבים בציבור , גם מתנגדיו הגדולים ביותר, מעריצים אותו ומעריכים את פועלו.

 

בגין היה מנהיג סוחף. לבגין היו יכולות רטוריות מעולות, נאומים מרטיטים, הדר בית”רי. מעבר לכל אלה, ייחדה את מנחם בגין האנושיות שלו – הכבוד שרכש לכל אדם באשר הוא אדם. מיד אחרי שנבחר במאי 1977, הדבר הראשון שעשה בגין הוא לזקוף את קומתן של אוכלוסיות רחבות שהרגישו את עצמן מחוץ למחנה במשך שנים רבות. הוא הודיע שבישראל תחת מנהיגותו איש לא יגיד “התרבות שלי גבוהה מזו של זולתי”, כפי שנהגה מפלגת השלטון – המערך – עד אז.  

 

כשנשאל בגין באיזה סגנון ינהל את מדינת ישראל הוא ענה: “בסגנון יהודי”. התשובה הזאת מסמלת יותר מכל את בגין שלי. הסגנון היהודי שבו הנהיג בגין את מדינת ישראל, הרגישות החברתית שלו, האידאולוגיה הציונית והחתירה המתמדת ליישוב ארץ ישראל – הם המורשת שהשאיר אחריו ובדרך הזאת אנחנו הולכים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

צוואת מנחם בגין – 20 שנה למותו

אריק זיו ויזר

נבחרי הליכוד זוכרים את בגין – משה פייגלין

אריק זיו ויזר

ריבלין חושב שנבחרי הליכוד חוטאים למורשת בגין

אלי חזן

החלה ההתארגנות לאזכרתו של מנחם בגין ז”ל

אריק זיו ויזר

נבחרי הליכוד זוכרים את בגין – קטי שיטרית

אריק זיו ויזר

ריבלין חושב שנבחרי הליכוד חוטאים למורשת בגין

אלי חזן
דילוג לתוכן