19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

נאום כבוד לזכר פורצי כלא עכו לוחמי אצ”ל ולח”י עולי הגרדום

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל 2011

ברשות מוריי ורבותיי

כבוד הרב יהושוע הלמן

איש האצ”ל המפקד שלום מסורי

משפחות שכולות

לוחמי ולוחמות אצ”ל ולח”י – ובני משפחותהם

מכובדיי כולם

 

כאן בשבי ציון נקרו קברותהם של  פורצי מבצר עכו העתיק – סמל העריצות  -הבריטית  – הוד הגבורה והיסורים עדיין אופפים את המקום מראש בית”ר מורנו זאב זאבוטינסקי ועד הרוג המלכות  דב גרונר.

 גלי הים לשמאלנו שוטפים את נחלתם של הרוגי המלכות  –  גיבורי האומה – ובת קול יוצאת חרישית לומר נוחו על משכבכם בשלום פורצי מבצר עכו – בנים אהובים – היה שכר לפועלכם , בדם ואש – ביד חזקה ובזרוע נטוייה , ביסורים וקורבנות –

באתם לקרוא דרור לכלואי המבצר -לפוצץ את בריחי הברזל הכבדים – אשר מעברו חיכו פורצי החומה – 

 

גידי תיכנן בשיטתיות – שמשון ביצע בקפדנות את פריצת הכלא הגדולה ביותר בהיסטוריית שלטון האימפרייה הבריטית .

חומות המבצר העתיק שלא נפרצו במשך מאות שנים – נכנעו בידי לוחמים עבריים אשר עיצבו את דמותו של הלוחם העברי – האוחז בנשק , מתנגד בכח לשלטון זר  ונלחם באומץ לב על חרות עמו – ברזל מול ברזל , כוח מול כוח , דם מול דם – לא בלילה ולא במחשכים אלא בפעולת יום גלוייה שהדהימה את בריטניה והעולם  החופשי כולו , ביום הרביעי במאי 1947 במבצע גבורה ודם – יצאו אסירי הכלא לחופשי .

אלה לוחמי המחתרת אשר עלו לגרדום בהקרבה עילאית :

שלמה בן יוסף

מרדכי אלקחי

דב גרונר

יחיאל דרנזר

יעקב וויס

אבשלום חביב

מאיר נקר

קשאני אליעזר

לוחמי חרות ישראל אשר הוצאו להורג בכלא קהיר

אליהו חכים ואליהו בית צורי .

וביחד עימם נזכור גם את הגיבורים מאיר פיינשטין ומשה ברזני איש לח”י אשר ביחד לחצו את הרימון לליבם – ופוצצו עצמם בתא הכלא בירושלים .

אילו תשעת לוחמי האצ”ל ושלושת לוחמי הלח”י

 שלום יהא על משכבם – ה’ הוא נחלתם .

 

חרף העובדה כי הגוף ניצח את השוט  והרוח ניצחה את הגרדום –

הודיע עיתון המחתרת לתליינים ולמלקים : לא תוסיפו להלקות  לוחמים עבריים במולדתם – ואם תלקו יולקו “קציני הוד מלכותו ” בראש חוצות , על הגרדום בגרדום נשיב !  הבריטים לא שעו לאזהרות ביום מנחם אב הועלו לגרדום חביב , נקר , ווייס – והנה למחרת היום נתלו על ידי לוחמי המחתרת שני סרגנטים בריטיים – מעשה שהציל עשרות בחורים עבריים מתלייה , ושבר את מפרקתו של השלטון הבריטי כפי שאישר זאת במילים חד משמעיות לא אחר מאשר קולונל ארצר קסט בהרצאה שנתן בשנת 1949 בפני “אגודת האימפרייה הבריטית ” : תליית שני הסרגנטים גרמה ליציאתנו מארץ ישראל יותר מכל דבר אחר …. “

מוריי ורבותיי , ב- 15 במאי 1948 עלה הנציב הבריטי על אוניית מלחמה – כשברקע משמר כבוד וטקס צבאי מלא לכבוד הורדת דגל היוניין ג’ק – אל מחוץ לארצנו הקדושה – כך אחרי שנים של מאבק – המרד ניצח .

 

כל ניסיונות הדיכוי קרסו , הכלא – העינויים , החקירות , המכות , תקנות החרום , בתי דין הצבאיים , מחנות הריכוז , הסגרת יהודים על ידי אחיהם למשעבד הבריטי , סגירת שערי הארץ בפני העם היהודי ומניעת עליית ניצולי שואה לארצם לנחלתם ההיסטורית באכזריות –  כדוגמאת הספינה הנושאת את השם סטרומה שהגיעה לחופי א”י כשעל סיפונה 700 עולים בלתי חוקיים – הספינה בהתאם להוראות נשלחה כמובן למקום ממנה יצאה – לרומניה ולאחר מכן במהלך הפלגתה טבעה על כל נוסעיה – ולבסוף גם הגרדום – כל אלה נופצו אל הסלע , סלע חזק ונוקשה כמו יהלום – נכונות ההקרבה של הלוחמים . כך ניצח המרד העברי ונכבשה העצמאות , ומבלעדי המרד, מבלעדי המאבק לפינוי מוחלט של הבריטים וביטול שלטונם –  לא היתה לנו תקומה בתש”ח .

במוצאי שבת 15 במאי 1948 שידר מפקד האצ”ל מנחם בגין בפעם הראשונה במישרין את הדברים הבאים אל האומה הקטנה , האמיצה , המשוחררת : דברים שראוי שיזכרו היטב במיוחד בימינו אנו – ” המולדת היא שלמות היסטורית וגיאוגרפית . מי שלא מכיר בזכותנו למולדת כולה , אינו מכיר גם בזכותנו לשטח משטחיה . ואנחנו על זכותינו הטבעית והנצחית – לא נוותר . נישא את חזון השחרור המלא , נישא את חזון הגאולה השלמה ונגשימו . אם עובר או אם מישהו מעביר קו מפריד בין מדינת הלאום לבין מולדתו , אחת דתו של הקו המלאכותי – להעלם “

 

מדינת ישראל חזקה ובוטחת בחיילי ומפקדי צה”ל המסכנים נפשם וגופם  יום יום , שעה שעה למען ביטחון האומה , אנו בוגרי בית”ר , חברי וצירי הליכוד העולמי בקונגרס הציוני נמשיך לחנך את הנוער היהודי לעלייה , להתיישבות ,לשירות צבאי ולאומי ,  ולהגשמה ציונית – על פי תורתו של ראש בית”ר – לרבות פעולות הסברה במדינות העולם החופשי – כנגד גלי האנטישמיות בקרב אומות העולם , נוסיף ונחזק את זכותו המוסרית והטבעית של העם היהודי לחיי ביטחון ושלווה במדינתו , בנחלתו ההיסטורית אליה שב אחרי 2000 שנות גלות – שואה ופרוגרומים .

 ובכך נקיים הלכה למעשה את משנתם הרוחנית והערכית של גיבורי האומה הקבורים כאן –

 

יהא  זכרם  ברוך . 

בהצדעה ובהוקרה הב’ גיל שמואלי , נהריה 9.5.11

חלקת פורצי כלא עכו

שבי ציון



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

קורן משפיעה על מינויי השופטים בבית המשפט

עינר אביב

11 שנה להירצחה של מירי אמיתי – חלוקת מלגות לסטודנטיות מהדרום

אריק זיו ויזר

כ-1000 בני אדם השתתפו באירוע מרגש לזכרו של עוזי כהן ז”ל באמפי פארק רעננה

אלי חזן

שמים פתוחים: טיסות ישירות לטוקיו

אריאל אילוז

העולים שמחים לגור בשומרון

אריק זיו ויזר

סניף רעננה משתתף בצערו של משה הרשקוביץ’

דילוג לתוכן