18.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

משוואה עם נעלם : עופר עיני בודק התמודדות בפריימריז בעבודה

עופר עיני, יו”ר ההסתדרות, בוחן ככל הנראה התמודדות בפריימריז שיתקיימו בקרוב לראשות מפלגת העבודה. המטרה : כניסה לממשלת נתניהו 

 

העניינים הפוליטיים במפלגת העבודה עומדים לעת עתה, כך נדמה, מאחורי הקלעים. עדיין יש לומר. מד הרתיחה של המפלגה מתחיל לעלות. שהרי, חוקת המפלגה קובעת שאם המפלגה לא מנצחת בבחירות הרי שתוך 14 חודשים אמורים להתקיים בחירות ליו”ר חדש. נעזוב לרגע את האווילות של הסעיף הזה, אשר לא מובן עדיין איך חברי המפלגה לא מבטלים אותו. הרי הסעיף הזה הוא אחד הגורמים המרכזיים לדשדוש המפלגה ולמאבקים הפנימייים.

 

מכל מקום, נודע לי כי עופר עיני, יו”ר ההסתדרות, בוחן אפשרויות להתמודד בפריימריז הקרובים שכרגע אין יודעים מתי ייערכו. עיני, או מי מטעמו -עדיין לא ברור, ערכו סקרים ראשוניים אל מול חלק מחברי המפלגה שהם בעלי זכות הצבעה. 

 

הידיעה הזאת לא אמורה להכות בתדהמה אף לא אחד. במערכת הפוליטית דובר על כך בעבר שעיני יתמודד. ואולם, הפעם זה הרבה יותר רציני. 

אין תימה אם כך שיו”ר המפלגה כינסה במוצאי שבת את תומכיה. האישה שידועה באנטגוניזם שהיא מעוררת, קראה לתומכיה ו”התייעצה עימם” בדבר התאריך הטוב ביותר עבורה לפריימריז. יש לזכור, כי יחימוביץ’ מעורר התנגדות עזה וכבר דיברה על כך ש”יורים לה אל תוך הנגמ”ש”. הכוונה היא בעיקר לאיתן כבל ולאראל מרגלית המבקשים להתמודד מולה בפריימריז. שלא לדבר על בוז’י הרצוג – האדם שידו בכל ויד כל בו. 

 

מכל מקום, מה שצריך לקחת בחשבון הוא שבמידה ועיני יתמודד ואף ינצח הרי שמפלגת העבודה תעשה את דרכה אל הממשלה. 

הבוחרים בפריימריז יצטרכו לקחת גם, ואולי בעיקר, את הנתון הזה בחשבון. 

כזכור, לאחר בחירות 2009 – שלאחריהן התחננו רוב תומכי מפלגת העבודה לאהוד ברק – לך לאופוזיציה, התעקש ברק להצטרף לקואליציה ומי ששימש כאדריכל של ההצטרפות היה עיני. מה שמעניין הוא שברק ביקש סליחה מעדות המזרח לפני בחירות 1999 אבל תומכי העבודה לא סלחו לברק והוא הקים את עצמאות. נשאלת השאלה האם לעיני ייסלח העניין?

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חה”כ ציון פיניאן : הליכוד עולה לשלטון בשל מחדלים בטחוניים, ונופל לאופוזיציה בשל מחדליים כלכליים,

ס.יו”ר הכנסת ח”כ נורית קורן מחזקת את מורשת יהדות ישראל

אריאל אילוז

דקת הדומייה של חוטובלי

אריק זיו ויזר

הכיוון הוא ציון /מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

יום הולדת לכנסת. יו”ר הכנסת נפגש הבוקר עם בגין ובן גוריון

אלי חזן

לא לליל הבדולח – יו”ר הכנסת ממריא לאוסטריה

אלי חזן
דילוג לתוכן