19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הזמנות ואירועים

מצוות הביכורים והחלב של “מכון ירושלים לצדק”

שנייה לפני חג השבועות קיים מכון ירושלים לצדק את מצוות “ושמחת בחגיך” וחילק לתושבי השכונות עיר גנים וקריית יובל בירושלים טנא ירקות וחלב לחג הביכורים

חג השבועות מוגדר על פי המסורת גם כחג הביכורים שבו היו החקלאים מביאים את ביכוריהם אל בית המקדש. עם השנים השתרש המנהג לאכול בימי החג מאכלי חלב. בדיוק ברוח זו ארגנה עמותת “מכון ירושלים לצדק” חלוקה של ירקות ומוצרי חלב לתושבי השכונות קריית יובל ועיר גנים בירושלים.

 

העמותה רכשה 10 טון ירקות ומוצרי חלב בשווי מאות אלפי שקלים וקיימה בשיתוף מתנ”סי השכונות ופעילים חברתיים מקומיים, חלוקה בבית המלון “בית יהודה” הסמוך לשכונת גבעת משואה בירושלים. החל מהשעה 14:00  נקהלו באזור תושבי השכונות שקיבלו מכל טוב השדה והחלב. עוד לפני כן, סידרו פעילי העמותה את התוצרת בשקיות מיוחדות הידידותיות לסביבה.

 

 

יש לציין כי להוציא את 1256 המשפחות שנהנו ממצוות הביכורים בשתי השכונות הרי שפעילים חברתיים בערים אחרות כגון בית שמש, קריית מלאכי, מעלה אדומים ונצרת עילית הגיעו עם טנדרים על מנת לקבל עבור תושבי עריהם ירקות ומוצרי חלב נוספים.

 

“מכון ירושלים לצדק” מקיים פעילויות רבות בשנים האחרונות : העמותה חילקה ילקוטים לנזקקים, שמיכות למבוגרים וקיימה רק בפסח האחרון קמחא דפסחא נרחב במעלה אדומים.

 

מייסד העמותה ויועצה המשפטי עו”ד כלב מאיירס אמר כי : “ושמחת בחגיך” היא מצווה שחשוב לקיים ואנו שמחים לבוא לכאן, לשכונות בהן חיים תושבים ממעמד סויואקנומי נמוך, על מנת להעניק להם טנא ביכורים לשבועות”.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הרמת כוסית לשנה החדשה בסניף הליכוד ברעננה

אריק זיו ויזר

“אלוף (מיל’) עוזי דיין מזמין לסיור בשומרון”

אלוף (מיל’) עוזי דיין מזמין אותך לסיור בשדרות ועוטף עזה

אריק זיו ויזר

רפי דואק – האיש שכולם אוהבים לאהוב

אריק זיו ויזר

הזמנה לטקס חלופי, בו נעניק אות-קלון למוחמד בכרי!

אריק זיו ויזר

מסדר זבוטינסקי מזמין להרמת כוסית לכבוד השנה החדשה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן