32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
חן זיסו

מסקנות מאום אל פאחם – חן זיסו

השבוע התקיימה לה צעדה בעיר הערבית אום אל פאחם. למה שמישהו יהודי ירצה לדרוך שם? בקרב הציבור הישראלי יהודי קיים חשש רב לבקר בערים או אזורים בעלי רוב ערבי. אצל הישראלי הממוצע קיים סטריאוטיפ: ערבי = מחבל, כך שלחבור אליו/לבקר באזורים בהם הוא גר יכול להיות קצת מסוכן! אז לא כך הדבר וסטריאוטיפים לא עזרו מעולם לאף אחד. אם כן מדוע יהודי צריך לפחד להלך בארצו הריבונית?
יש שיגידו שזהו לא פחד להלך באזורים שכאלה…שהרי אזורים כאלה נתונים למחלוקת. ישנן מחלוקות רבות על שטחי א"י, על גבולות 1967, על ריבונות ישראלית על ירושלים, אל מעולם לא היו מחלוקות על אום אל פאחם. יש שיגידו שהרעיון לצעוד במקום עוין נגד ישראל וישראלים הוא קריאת תגר על הציבור שם. בתחילה חשבו על שריפת דגלי פלסטין, אך למעשה שום דגל פלסטין לא נשרף, מה גם שניתן לומר שזה היה תמוהה להצית דגל של לאום אחר בשטח המדינה שלך מול אזרחי המדינה שלך. כך שאם מעשה זה לא קורא תגר כנגד אף אדם, הוא לא אזור בעל מחלוקת ואין סיבה שיהודי יהלך באזור זה אם חשק בכך, אין לו ממה לפחד! את הרעיון הזה ניסו להוכיח קבוצה של 100 יהודים שצעדו בצעדה. הם צעדו סביב העיר, הניפו דגלי ישראל, ועד הצהריים כבר חזרו לביתם ללא פגע. הצעדה כמובן לא הייתה רק כדי להראות שיהודים לא מפחדים לבקר באזור ערבי, אלא גם כדי להסביר שעל אום אל פאחם חלה ריבונות ישראלית (על כן הניפו את דגלי ישראל באזור זה). אם חלה ריבונות ישראלית על אזור זה, הרי על תושבי המקום לציית לחוקי המדינה, ולמלא את חובותיה. לא יתכן שנקל ראש בפרעות ובאי תשלום המיסים של ערביי המקום רק כי אינם מעוניינים להכיר בריבונות ישראלית על מדינת ישראל. לסיום אצטט משירו של ז'בוטינסקי "כולה שלי" :"נומה עמק, מרחב התפארת, יתנשא גם עליך דגלי".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יהודים! אחים! מתפקדים! /מאת:חן זיסו

אריק זיו ויזר

רצח עם/חן זיסו

אריק זיו ויזר

לנצח את הרעיון – חן זיסו

אריק זיו ויזר

יבוא אישי

אריק זיו ויזר

ליברמן בשירות הליכוד – מאת חן זיסו

אריק זיו ויזר

כספים מיותרים למשרד התחבורה- חן זיסו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן