26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

מסמכי -"ויקיליקס" – "פיגוע ה-11 בספטמבר" של הדיפלומטיהאמריקאית

הנקודה הישראלית – תובנות

מהסאגה המתמשכת של מה שנראה כמו -"פיגוע ה-11 בספטמבר " של הדיפלומטיה האמריקאית, עולות התובנות הבאות :

*שום דבר כבר לא חסין בפני מציצנות, או חשיפה וגילוי של בעלי-עניין. לא מסמכים ולא שיחות טלפון.

*נראה כי גם ארה"ב לא סומכת במלוא מאת האחוזים על האו"ם וראשיו.מהמסמכים המודלפים עולה כי – הילרי קלינטון הורתה לאנשי הביון האמריקאי לשים מעקב על מזכ"ל האו"ם הקודם -באן קי מון ולצותת לשיחות הטלפון שלו. ישראל אינה בודדה בעניין זה.

*נראה כי מדינות המערב ובראשן -ארה"ב פועלות כדי לטרפד את נסיונותיה של אירן להגיע לפצצה גרעינית, בדרכים מתוחכמות כמו למשל – אספקת רכיבים פגומים ולא שמישים של אמל"חים לאירן, מה שיוצר עיכובים במירוץ שלה לגרעין.

*מהדיווחים עולה כי – מרבית מדינות הערב המתונות, כמו מדינות המפרץ הפרסי,ערב הסעודית וירדן, הפעילו לחצים כבדים על אובאמה לתקוף את אירן. נראה שגם הן מוטרדות מנסיונותיה של אירן לזכות בהגמוניה בעולם הערבי, ומערעור היציבות בעולם בכלל. מה שמציב אותן, יחד עם ישראל וארה"ב באותו הצד של המתרס כנגד אירן.

*ישראל יודעת איך ומה לעשות כנגד אוייביה, בבחינת -"בתחבולות תעשה לך מלחמה". נודע כי ישראל היתה מעורבת בנסיון להמריד את הסטודנטים באירן כנגד שלטון האייתוללות. ארה"ב , בכלל ניסתה להחליף את השלטון באירן, כפי שרק היא יודעת.

*לנקודה הישראלית – ישראל יוצאת נשכרת מהגילויים הללו. כעת – העולם רואה שגם מדינות ערב פועלות כנגד אירן, מה שמצדיק ביתר שאת את עמדתה של ישראל בנושא. שוב מתבררת ידידותה האמיצה של ארה"ב עם בת-בריתה הקטנה מהמזה"ת.

*בשורה התחתונה – פרסום מסמכי -"וויקיליקס" גם הם -סוג של נס חנוכה, בימים אלה שאנו חוגגים את חג האורים והנסים.

חג שמח !

שוש הלוי

050-7724023

[email protected]

כתובתי בפייסבוק -Shosh Levy Halevy

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חשש כבד מפני התפרצות מלחמת אזרחים שנייה בלבנון בעקבות דו"ח רצח חרירי

אריק זיו ויזר

שביעי של פסח בעיני אלי כהן

ליכודניק

אז מה נשתנה ?

אלי חזן

איך נכשל ניר ברקת בירושלים

משה איפרגן

הרחיקו את הילדים שמתחת

אריק זיו ויזר

העשייה, הבחירות וההסברה

אלי חזן
דילוג לתוכן