34.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

מנצחים,מפסידים, ושחצנים – יומן פוליטי – אריק זיו

השבוע הגיע הליכוד לנקודת השיא הראשונה שלו מתוך שתיים. הבחירות המקדימות קבעו את הרכב הנבחרת ולעניות דעתי זוהי נבחרת מצוינת. אגב אורחא, נקודת השיא השנייה תהיה ב – 10 בפברואר 2009 ולשם עלינו להגיע מוכנים על מנת להבטיח את נצחנונם של נתניהו והליכוד.
מכל מקום, נתחיל במי שזכה במירב הקולות. גדעון סער. סער הטביע את חותמו במהלך כל הקדנציה. מניהול יעיל של הסיעה ועד לניהול הועדה לקידום מעמד האישה. הוא הצטיין בכל, ייצג את הליכוד בכבוד מול ממשלת קדימה ואין זה פלא שמתפקדי הליכוד החזירו לו ובגדול. סער ניצח ברוב המקומות בארץ, הן במרכז והן בפריפריה ופתל פער אדיר על הבא אחריו – גלעד ארדן.

ארדן, שסיסמתו הייתה “הראשון בעשייה”, הוכיח כי העשייה הביאה בסופו של דבר למיצובו כאחד מהגורמים הדומיננטיים בליכוד בעתיד.

במקום השלישי זכה רובי ריבלין. כיום, לא רבים זוכרים כיצד ב – 2003 נזרק רובי לקצה רשימת הליכוד. ואילו זכייתו במקום השלישי התקבלה בטבעיות שכן אין ספק כי העם והמתפקדים אוהבים את ריבלין.

אני מדלג למקום ה – 20 שבו נבחר משה פייגלין. במהלך השבוע שלפני הבחירות המקדימות נוהל קמפיין מסודר נגד פייגלין. המסר הראשי היה שפייגלין מוריד 6 מנדטים. ביום חמישי פורסם נתניהו הצליח להרחיק את פיגליין עד למקום ה – 36 ברשימה אך פייגלין הוכיח כי הוא אינו נגרר לשחיקה מול הליכוד במערכת המשפט. הוא קיבל את דין התרגיל, להערכתו הוא יכנס וגם אם זה גבולי יש לו הרבה חברים בסיעה.
הרבה נאמר ונכתב על פייגלין כאשר המליץ על מועמדים לכנסת. אל לנו לשכוח שהוא בחר במועמדים הנאמנים לעיקרון א”י השלמה וזה מה שהנחה אותו לא שום דבר אחר.

כאשר אנו בוחנים את התנהלות אנשי נתניהו בימים האחרונים אנו למדים כי יש להם מה ללמוד מפייגלין.
לדוגמה, כבר חמישה ימים מתנהלת הצבעה של חברי מרכז על הצעה של צרוף מפלגה לליכוד.
ההצבעה ממשיכה בנוהל לא תקין ובכל מקרה מוזמנים חברים התומכים או הנחשבים לתומכים כדי להצביע.
אחד החברים הסביר שנתניהו הבטיח כי רק לעשירייה הרביעית יכניסו את המועמדים אך הוא שכח כי נתניהו לא הבטיח לקיים.
בהצעה מדובר במספר מפלגות ולא במפלגה אחת.

הדילים המשתלמים
אין ספק כי הדילים של פייגלין והכ”צים היו הוכחה שדילים עובדים.
כל מי שהופיע בדילים קודם ברשימה. בכל מקרה אפשר לומר כי גם פייגלין וגם חיים כ”ץ בנו את הרשימה מתוך אחריות. ברשימה שלהם הופיעו מועמדים כמו סער, בגין, רובי ועוד וכל זאת על מנת לבנות רשימה טובה.
במחוזות נתניהו התערב ונפל בגדול. במישור החוף זכה בצורה ברורה דני דנון ואפשר לומר שנתניהו הביא את טל ברודי למחוז ודנון זרק אתו מהמפה.
בשפלה זכה יריב לוין מול גבי אביטל במאבק רציני וחזק. גבי אביטל נתמך ע”י נתניהו ואילו יריב לווין נתמך ע”י דיל של השטח בשפלה. רועי שרעבי היה אחד הלוחמים הגדולים לייצוב הדייל.
בדרום זכה דנינו שנתמך ע”י חיים כ”ץ והפתיע את אנדרה אוזן מקורבו של סילבן.
בירושלים ניצחה קטי שיטרית את שמוליק סלבין מועמדו של נתניהו. קטי הצליחה לאחד מאחוריה תומכים מכל הצבעים של התנועה. מירושלים קיבלה תמיכה של המטה המשותף : צ’יקו,שזו,יורם גמיש,אבי מויאל,קובי טוויל,משה איפרגן וכמובן מנהיגות יהודית שתמכה בקטי. למרות שאחד מחבריה פרד התמודד מנהיגות יהודית עמדה בדייל בצורה מכובדת.
מי שהסתובב בבית שמש ראה תופעה : קטי, שהייתה חלק מהצוות של דני ועקנין שהפסיד בבית שמש, הצליחה לאחד את הסניף מאחוריה, ויותר מזה : חברי מפלגות אחרים באו כאיש אחד לתמוך ןלעזור לקטי. היו שם אנשי ש”ס, העבודה, מפד”ל וכולם נרתמו למען קטי תחת הסלוגן “הגיע זמן בית שמש”.
במחוז דן נבחר כרמל שאמה אחרי מאבק רוחבי קשה. התמודדו מולו קובי נבון,טלי ארגמן שהוציאה תוצאה טובה, דודו מור ואורי פרג’. אין ספק שאורי הוציא תוצאה יפה ומכובדת.

מעטפת נתניהו

כאשר נפלה מערכת המחשב, הופנתה אצבע מאשימה כלפי המנכ”ל ויו”ר אגף המחשב. אך יש להציג את התנאים שיצרו את הנפילה : תקציב מוגבל וכן הוצאת עמדות מחשב מהמרכזים הגדולים ירושלים, תל אביב,חיפה ועוד. ועדת הבחירות החליטה לאחר לחץ שהיה גם מטעם לשכת נתניהו לפצל קלפיות, למשל : בפרזון, מעוזו של שלום שלמה יועצו של נתניהו, נפתחה קלפי במרחק נגיעה מהעיר עפולה שבה הייתה קלפי רשמית. מצד שני, יש לזכור כי נוצרה תקלה חיצונית של בזק.
ולמרות הכל, מערכת נבחנת בעת תקלות ויש לשבח את אלון יו”ר אגף המחשב שהצליח בכל מקרה להעביר את יום הבחירות.

חשבון הנפש של נתניהו
אין ספק שנתניהו צריך לעשות חשבון נפש. מי הוביל אותו לשדרת הכוכבים שהתנפצה על סלעי החוף? כיצד מועמד שהיה מוסכם בירושלים, שמוליק סלבין שמו, מוצא את רוב תומכי נתניהו תומכים במועמדת מתחרה, ומפסיד.
כיצד כוכב כמו טל ברודי מובס ע”י דני דנון ? האם לא הייתה טעות להריץ כוכב כמו טל על הראש של נאמן כמו דודו מימון ולפצל את הקולות של מחנה נתניהו.
השחצנות של שלום גרמה נזק סביבתי לנתניהו. כאשר שלום נכנס לתפקיד היועץ הפוליטי, אמר לי : “יש לי משימה – לחזק את מי שתמך בנתניהו”. התוצאה מראה ההיפך. שלום פגע בצורה שיטתית בכל אנשי נתניהו. הנפגעים היו מועמדים שנתמכו ע”י נתניהו : יחיאל לייטר,שמוליק סלבין,טל ברודי,עוזי דיין,אסף חפץ, גבי אביטל. והמרוויח הגדול פייגלין.

חרחור הריב בין סילבן לנתניהו. מסביבת נתניהו החלו לצאת לפני ימים ספורים ספינים כנגד סילבן כאילו סילבן מוביל מועמדים כנגד מועמדים של נתניהו. נכון שהיו מועמדים שהיו מקורבים לסילבן, אך היה ברור כי סילבן גם נלחם על מקומו ברשימה. כאשר כינס את תומכיו לפני מספר שבועות אמר למועמדים : אתם צריכים לעזור לי, אני צריך להיות גבוה ברשימה, בסביבת נתניהו ידעו על המפגש הזה, ובכל זאת הוציאו את הספין שגרם נזק גם לסילבן וגם לנתניהו.
נתניהו צריך שקט תעשייתי מסביבו ולא שחצנים ומחרחרי מלחמה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הצילו את אקוניס

אריק זיו ויזר

אם בארי נפלה שלהבת

אריק זיו ויזר

נתניהו מחזק את הליכוד

אלי חזן

ארדן וסער תהיו כחלונים

אריק זיו ויזר

טראמפ הפסיד, והדמוקרטים לא ניצחו !

אריק זיו ויזר

האוזר ממשיך אין מחליף

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן