20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

מנפוליאון ועד דן מרידור/מאת:אלי ברק

מספרים, שבאחד ממסעות הכיבוש שלו באירופה הגיע נפוליון לעיירה ובה קהילה יהודית, נכנס אל בית הכנסת, ומצא שם את היהודים יושבים על הרצפה, מתפללים ובוכים. כששאל אותם נפוליון מדוע הם בוכים הסבירו לו שמדובר ב-ט’ באב ושביום הזה לפני למעלה מ-1000 שנים חרב בית המקדש ועמם הוגלה מארצו. בתגובה לכך אמר נפוליון משפט מדהים: “עם אשר בוכה כך על עברו עוד ישמח בעתיד בבניינו”.
ביום חמישי האחרון חל צום ט’ באב. אלפי יהודים ברחבי העולם התענו והתאבלו ביום זה על חורבן שני בתי המקדש ועל חורבנה של ממלכת ישראל הקדומה. בבתי הכנסת וברחבת הכותל המערבי ישבו יהודים ובכיים, קראו במגילת איכה וקוננו על החורבן הנורא.
באותו יום תועד השר דן מרידור יושב במסעדה בתל אביב ואוכל להנאתו. איני טוען שהשר מרידור או כל שר אחר בממשלה חייב לצום ב-ט’ באב אם אינו חש צורך לעשות כן, אך הייתי מצפה משר שחבר במפלגה המחוברת לשורשי היהדות ואשר רבים מחבריה הינם שומרי מסורת, לכבד את היום הזה ולהימנע מבילוי פומבי במסעדה. אם לשר מרידור אין כבוד לעבר של עמו, לפחות שיכבד ויתחשב ברגשותיהם של חברי מפלגתו.

נסו לדמיין לרגע שביום השואה היה מתועד אחד משרי ש”ס בבילוי כל שהוא בסביבתו.
האם למחרת לא הייתה מופיע תמונתו בכותרות העיתונים ?
אולי אפילו משבר קואליציוני ?
מדוע אם כן שר המבלה ב-ט’ באב הפך להיות עניין שמפריע לדתיים בלבד ?
להגיד ש-ט’ באב שייך לדתיים זה בדיוק כמו להגיד שיום השואה שייך לאשכנזים.

הייתי מצפה מהשר מרידור להתנצל בפני כל מי שנפגע ממעשיו החל מחבריו לשולחן הממשלה וכלה באחרון האזרחים שעדיין מתאבל על החורבן. אך בראש ובראשונה עליו להתנצל בפני חברי מפלגתו אשר שלחו אותו לייצגם בכנסת ומצפים ממנו ליותר כבוד ורגישות כלפי מנהגי היהדות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תמונות מכנס הליכוד העולמי -צילום טובה מעוז

השאלה הלאומית במדינה היהודית – טל ברונשטיין

אריק זיו ויזר

פעמי משיח בליכוד

אריק זיו ויזר

יוסי קוממי – הליכודניק של הרצליה

עינר אביב

סגן יו”ר הכנסת, ח”כ אופיר אקוניס: “אין עם שמוותר על מולדתו”.

אריק זיו ויזר

ביקור של 55 פעילי ליכוד מרעננה והסביבה בחול המועד בירושלים

אלי חזן
דילוג לתוכן