13.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
אראל מרגלית וניר ברקת קונים שלטון בכסף
יומן פוליטי

מנהרות הכסף יקרסו

סער השקט שלפני הסערה, ירושלים מחפשת ראש עיר, ברק מכשכש בזנב, נתניהו והתקשורת בגובה העיניים, חרדי אחר,

חוק המיליונרים בפוליטיקה יוצא לדרך

ניר ברקת ואראל מרגלית משתמשים בממון רב בכדי לרפד את דרכם בליכוד ובמפלגת העבודה.
ברקת, למשל, מנהל בליכוד קמפיין יקר, מטה בת"א, מספר עובדים בשכר ועוד. הוצאות כספיות אדירות שנמצאות בתחום האפור של ההוצאות המותרות לקמפיינים.
המחוקק קבע שצריך לשרור שוויון של הזדמנויות, אך יש לקונה: עד שמישהו לא מודיע שהוא מתמודד הוא לא נכנס לבקרה של חוק הבחירות.
חוק הבחירות קובע כי בבחירות מקדימות אפשר לגייס עד 400 אלף ₪, תקציב שברקת, למשל, גומר לפי הערכות בתוך חודשיים.

האם יש למישהו ספק מה הן התוכניות של מרגלית בעבודה או למה בדיוק מחזיק ברקת מטה יקר וחסר תקדים בליכוד, תוך שהוא נוטש את ירושלים ומתרוצץ בתנועת הליכוד ברחבי הארץ?

ובכן, במפלגת העבודה ובליכוד יש מי שמתכוונים לשים בקרוב סוף ללקונה. יש מי שמגבשים הצעת חוק שתפקידה לבלום את קניית השלטון בכסף ובצורה לא שוויונית. ייתכן מאוד שכבר במושב החורף הכנסת תכניס את המיליונרים למסגרת ההוצאות ותחזיר את השפיות למערכת הבחירות הפנימיות.

בירושלים רוצים ראש עיר במשרה מלאה

בחודשים האחרונים משקיע ניר ברקת מרץ וזמן רבים בפעילות בליכוד ובהכנת האקזיט שלו מירושלים, המרוץ לראשות העיר כבר החל ופעילים רבים מדווחים שאת העיר מנהל כיום מנכ"ל העירייה.

נודע לי שקבוצת פעילים  ירושלמים מתארגנת לקראת קמפיין הקורא לברקת לעזוב כעת את תפקידו ולאפשר בחירות מהירות לראשות העיר. אחד הפעילים המחובר לאחד המתמודדים לראשות העיר אמר לי שנוצר בירושלים מצב בלתי נסבל של היעדר ראש עיר ושל אווירת קמפיין כשהבחירות מתקיימות רק בסוף 2018, לדבריו תושבי העיר סובלים מהעובדה שאין להם ראש עיר במשרה מלאה וכי אם טובת העיר לעיניו של ברקת עליו לעזוב באופן מידי ולהתמקד בפוליטיקה הארצית.
הקמפיין הקורא לברקת לעזוב כבר עכשיו צפוי לצאת בשבועות הקרובים.


הקאמבק של גדעון סער

 

חזרתו הכמעט ודאית של סער מורגשת בשבועות האחרונים. סער החל בחריש עמוק בתוך הליכוד. בכל השיחות סער מסביר כי מעולם לא עזב את הליכוד והוא יצא לפסק זמן. נראה שסער הבין כי הגיע הזמן לחזור זירה הפוליטית ושהוא מחכה לעיתוי הנכון להצהיר על התמודדות. 
גדעון סער מבין כי המצב הקיים כשהוא לא חבר כנסת מנטרל אותו מלהיות גורם משמעותי בפוליטיקה. גם סער מבין שבכל מקרה נתניהו יוביל את הבחירות הבאות ולכן המטרה היא לכבוש את המקום הראשון בפריימריז.

בצמרת כיום הוא מוצא ארבעה מובילים: גלעד ארדן שלקח את המקום הראשון, מירי רגב שהפכה להיות לא רק אישה מובילה אלא אחת שנמצאת בהנהגה, ישראל כץ שהתחזק מאוד בשנים האחרונות ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. לסער יהיה קשה להשלים את החלל שהותיר מאז עזיבתו, חלל שנתפס ע"י אחרים .

למרות זאת, מקורב לסער אמר כי סער ידע איך לנצח ולהגיע למקום הראשון.

התוכנית המסתמנת היא שסער יערוך כנס גדול שבו יצהיר על חזרתו לעשייה ורצונו לקבל תמיכה למקום גבוה ברשימת הליכוד.
מקורב לנתניהו אמר כי סער נכנס לפנתאון של מנהיגים הממחזרים את עצמם, כמו מרידור, ברק ודומיהם ..
ברדיו כל חי הגיב סער על השמועות ואמר שהוא עוד לא הגיע להחלטה.

כאשר פרסמנו את הפרומו לידיעה בליכודניק לא שערנו את עוצמת הבאז מסביב לידיעה, בתוך קבוצות הוואטסאפ היו תגובות עזות. בכל מקרה רבים מצדדים בחזרה של גדעון לקדמת הנהגת הליכוד.


ברק מכשכש בזנב
כך הגדיר השבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו את הביקורת של אהוד ברק. ברק שלפני מספר שבועות הודיע מעל כל במה שהוא רוצה להפיל את ראש הממשלה ושרק הוא יודע איך הוציא הודעה כנגד נתניהו, ברק מקבל תקשורת ואף אחד לא יודע על במה מדובר.
אז הבנו, שאולי זאת הדרך של ברק להפיל את נתניהו, להפריח האשמות עלומות באוויר.

 

ברק נאם בעמותה שהייתה V15  ועכשיו החליפה שם ל"דרכנו", המטרה החלפת נתניהו, למה? כי ברק רוצה לחזור ואין לו לאן, לאהוד אין ברק, אלא אפלה שלא נגמרת לו.


התקשורת מגלה את נתניהו והשקפתו

 

בשבועות האחרונים מנהל נתניהו מסע תדרוכים אינטנסיבי ומעמיק בקרב רבים מאמצעי התקשורת והדבר נותן את אותותיו. עיתונאים אחדים מהשמאל מדווחים כי גילו אדם רציני ומעמיק ואידיאולוג קשוח.
זה לא שהם מסכימים איתו, לעיתים קרובות להיפך, אבל דבר אחד עמוק השתנה אצלם, הם מבינים שהוא אינו פוליטיקאי קטן ושרדן הפועל כשבשבת, אלא מנהיג עם השקפה עמוקה הפועל מתוך שכנוע אמיתי שהוא מסוגל להצעיד את ישראל בדרך הנכונה ביותר בזמן המורכב בו אנו נמצאים.
צריך לקוות שהתובנות האלה יגרמו לכך שההתייחסות אל נתניהו תשתנה, ובמקום ביקורת קטנונית ומתקפות אישיות הדיון יהיה על מהות.


יש תקווה לחיים משותפים.

 

בסוף השבוע שעבר התארחתי בצימר נווה הגר בבית לחם הגלילית, איך שהגעתי נפלו פני, בצימר מתחתי התארחה משפחה חרדית, עכשיו כבר ראיתי שחורות, בטח עכשיו נהייה מוגבלים ע"י הכפייה הדתית.
לאט לאט ראיתי סימנים של התנהלות אחרת: מכשירי הסלולרי לא היו כשרים, כלומר היה שם אינטרנט, לאורך השבת לא ראית כל כפייה ולהפך כאשר תפסתי מרחק כי עישנתי הם התנצלו שגרמו לי ללכת לאזור אחר .
בסופו של יום פגשתי אנשים טובים שהם מהווים דוגמה טובה .
הם בעצמם נגד הפסקת לימודי הליבה, הם נגד תרבות שימור הגטו, וכן הם מזכירים כי הקהילות החרדיות בחו"ל נוהגות בצורה אחרת מאשר בארץ.
שם יש תרבות של חרדים עובדים, לא כמו בישראל, שבה תרבות של התבדלות אי שרות ואי יציאה לעבודה.
לכן צריך תמיד לזכור שאתה צריך להבין את מי שעומד מולך לא לפי הלבוש ולא לפי התדמית.


מאורעות תרפ"ט

 

השבוע לפני 87 היה טבח בחברון וברחבי הארץ שבוצע על ידי ערבים מוסלמים. בחברון, תושבי העיר והסביבה הערבים פרעו ביהודי העיר בשבת, י"ח באב תרפ"ט, 24 באוגוסט 1929, כחלק ממאורעות תרפ"ט בארץ ישראל. בטבח נרצחו 67 יהודים, והוא הוביל לחיסול היישוב היהודי בחברון, שהיה קיים 400 שנים 
אבי  זכרונו לברכה היה מבין הניצולים ששרדו את הטבח , משפחתו ניצלה ע"י שכן ערבי.
אבי נפטר לפני חודשים אחדים, מאורעות תרפ"ט עיצבו את השקפתי כעל פיה המאבק על הארץ לא החל ב 1948 או 1967 וכי על עם ישראל לשאוף להיות חזק בכדי שלא להפוך קרבן חסר הגנה לאלימות פראית וחייתית.
ראוי לשאוף לשלום, אבל תמיד מתוך עמדה של כוח, הרבה כוח.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מי שפחד מכבל יקבל את פרץ

אריק זיו ויזר

וגר עיט עם יונה

אריק זיו ויזר

הרוזן והקצב

בנט עושה שרירים על נתניהו

ריבלין על מערכת המשפט : מהפכה "פוסט-דמוקרטית".

אריק זיו ויזר

חיים חדשים בליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן