27.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

מנהיגות צעירה: ראיון עם יו”ר תא ‘לביא גלעד’ באוניברסיטת אריאל

פרויקט “מנהיגות צעירה” של ליכודניק וצעירי הליכוד, מביא לכם סדרת כתבות על היו”רים של תאי הליכוד באוניברסיטאות השונות

 

אלעד מצוינים הוא סטודנט שנה ג’ לכלכלה ומנהל עסקים, סמנכ”ל שיווק באגודת הסטודנטים ומדריך במרכז הארצי לפיתוח מנהיגות באריאל.


ספר לנו קצת, איך זה ללמוד, לגור ולעבוד באריאל?


“כששואלים אותי על אריאל ועל החרמות והאידיאולוגיה, אני מיד צוחק ועונה שבהתחלה רצית בכלל ללמוד באוניברסיטת תל אביב אבל כיוון שהיא יושבת על חורבות הכפר שיח’ מוניס (עד היום בג”צ לא מאפשר להרוס בתים ערביים ישנים שנמצאים בתחומי האוניברסיטה) גם בחיפה ישנם רחובות משם גורשו ערבים מביתם כך שמבחינה אידיאולוגית אני רואה קושי לחיות וללמוד במקומות האלה. אריאל והאוניברסיטה לעומתן, בנויות על הר שערביי האזור נהגו לקרוא “ג’אבל מאוט”, הר המוות בערבית, כינוי שקיבל הודות לאדמה הטרשית שלא איפשרה להם חקלאות או התיישבות במקום כך שהמצפון שלי מאפשר לי לגור בה וללמוד באוניברסיטה שלה.”




לאלו מאיתנו שלא מכירים – ספר לנו קצת על התא שלך.


“תא לביא גלעד באוניברסיטת אריאל הנוכחי, הוא גלגול של מספר ניסיונות להקים תא סטודנטים של הליכוד, שבמתכונו הנוכחית ישנם חמישים סטודנטים-פקודים לליכוד מאריאל, מקיים אירועים וכנסים בהשתתפות מאות סטודנטים ואורחים, מבצעים מיוחדים כמו בזמן המבצעים “שובו אחים ו-“צוק איתן”, כל זה בניצוחו של הצוות המצוין של מטה התא והפעילים החרוצים שלנו.”



איזה אתגרים עומדים בפניכם בקמפוס?


“מלבד זה שאני רואה את התא כזרוע חשובה של הליכוד בתוך האוניברסיטה היושבת בבירת השומרון, עם כל המשמעויות האידיאולוגיות והלאומיות הנלוות, התא שלנו שונה משאר התאים במספר היבטים: ראשית, האתגר הראשון שניצב בפנינו היה הכרה בתא ובלגיטימיות שלו כתא עם פעילות פוליטית, בניגוד למה שרבים מצפים, אוניברסיטת אריאל נוקטת מדיניות א-פוליטית יותר מכל אוניברסיטה אחרת בישראל, כך שהמאמץ הראשוני היה בכלל תהלך של לגיטימציה לפעילות בסיסית של התא.


היבט נוסף הוא מבחינת המפלגות והזרמים האידיאולוגיים אותם אנו פוגשים בקמפוס, בניגוד לעמיתי בקמפוסים בירושלים, תל אביב ובאר שבע, ה”קונטרה” שלנו איננה שמאלנית במקרה הטוב או אנטי ציונית במקרה הפחות טוב, אלא בעיקר קהל סטודנטים (ותאים) שתומכים בעיקר במפלגות כמו ישראל ביתנו והבית היהודי. עצם השיח שאנו מקיימים בקמפוס שונה, אם אני שייך לאוניברסיטה שבכל כיתה תלוי דגל ישראל, וחבריי בקמפוסים השני  נאלצים להתמודד עם שריפת דגלים בקמפוס ומשתתפים בהפגנות נגד הנכבה או מחבלים שמתארחים אצלם כמרצים, אנחנו יכולים להתרכז יותר בעשייה למען חיילי צה”ל, קיום של פאנלים אינטלקטואלים (עם אורחים מימין ומשמאל), וחיזוק הליכוד ע”י התפקדות של סטודנטים וצעירים נוספים.”



אז איך הגעת לליכוד וספציפית לתא?

“לליכוד התפקדתי לקראת סוף השירות הצבאי שלי, לא גדלתי בבית מזוהה פוליטי בכלל ולא פקדו אותי בגיל 16 בפרט. ההתפקדות שלי נבעה מתוך רצון להשפיע על זהות המנהיגים שלנו ולא רק להתלונן במשך ארבע שנים (במקרה הטוב), ואז להגיע ולשים פתק של רשימה שאתה אולי מאמין במצעה, אבל חסר יכולת להשפיע על הרכבה. בכלל בגלל זה אני קורא לחברים ואנשי שיחה לקום ולהתפקד, לאו דווקא לליכוד, ככה שניתן כח לאזרחים שהמנהיגים שלהם ישרתו אותם ולא להפך, כמו שכל מי שיתפקד לתנועה הימנית, לאומית והליברלית ביותר, הרי זה משובח.”




כמה מנדטים ייקחו הליכוד בבחירות?


“מי שמכיר אותי יודע שאני תמיד מתעקש שאני לא פוליטיקאי, אבל אני נאלץ לענות תשובה כזאת, ואסביר למה: לא סתם אומרים שהנבואה ניתנה לשוטים, אנחנו נמצאים בזמן של יותר מחודש לפני בחירות, אם נסתכל על אותו סדר גודל של זמן לפני מערכות בחירות קודמות, הסקרים והלך הרוח יכול להיות שונה לחלוטין מתוצאות האמת. דבר אחד בטוח במערכת הבחירות האלה: כלום לא בטוח! כל ראשי המפלגות (ואחריהם גם המצבעים) שחוזרים על המנטרה של “נתניהו יהיה ראש הממשלה הבא, חשוב שאני אהיה חלק מהרכבת הממשלה” לא רלוונטיים כיוון שגוש ימין גדול, לא מספיק מול שמאל שאמנם קטן יותר, אך עלול להיות מאוחד יותר, כך שהסיסמא “ליכוד גדול מול כל השמאל” רלוונטית מתמיד. בבחירות האלה אנחנו בוחרים קודם כל ראש ממשלה. שאף אחד לא יספר לכם סיפורים וינוח על זרי הדפנה, לכן אני משאיר את ההימורים לתחנות הווינר והפיצוציות.”

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פגיעה באינטיליגנציה – דוידי הרמלין – טוקבק שהוקפץ

אריק זיו ויזר

צעירי הליכוד למען ירושלים-מסיירים בעיר הבירה

אריק זיו ויזר

צעירים חסרי יוזמה

אריק זיו ויזר

יום הולדת שמח לשרי ארץ קדושה ולצביקה עיתין

אלי חזן

ארד ואדלר – הביתה מאת : ארז תדמור

אריק זיו ויזר

לביאת השקד בגלעד אשר בבר אילן

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן