25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

מנהיגות צעירה: ראיון עם יו”ר תא לביא בהרצליה

פרויקט מנהיגות צעירה של ליכודניק וצעירי הליכוד, מביא לכם סדרת ראיונות עם היו”רים של תאי הליכוד באוניברסיטאות השונות




עמנואל זריבי הוא בן 26, סטודנט למשפטים ומנהל עסקים במרכז הבינתחומי, שנה ד’, גר בתל אביב, במקור מכוכב יעקב, יישוב קהילתי בצפון ירושלים ליד ההתנחלות רמאללה.



אז איך הגעת לליכוד וספציפית לתא?

 

“כבן לעולים שגדל ביו”ש, ציונות, ארץ ישראל ושמירה על ביטחון ישראל היו ערכים שהקיפו אותי מכל עבר. כמו כן, ככל שהתבגרתי הבנתי שלצד זה- ולא במנותק מזה- יש חשיבות עצומה לקיום כלכלת שוק חופשית, שהיא המפתח, בסופו של דבר, לרווחה חברתית, והיא זו המאפשרת לכל פרט לממש את יכולותיו על פי כישוריו ולא על פי קשריו למפלגה/ וועד/ עסקן פוליטי זה או אחר.

שילוב של כל הפרמטרים הללו, לצד החשיבות הרבה שאני רואה בקיום חברה ליבראלית אמתית שמכבדת את כל הפרטים בה, יכלו להוביל רק למפלגה אחת, רק לליכוד. לכן, כשהתחלתי ללמוד היה לי ברור שאחפש את התא של הליכוד. עמרי הפנה אותי למי שהיה בזמנו יו”ר התא, יותם שוורץ, ומשם התגלגלתי הלאה.”

 




לאלו מאיתנו שלא מכירים – ספר לנו קצת על התא שלך.


“התא הוקם על ידי עומרי אקוניס. אחריו עמדו בראש התא יותם שוורץ שהכניס אותי לתא כאמור, ועד לשנה האחרונה אוהד כהן שעמד בראש התא במשך שנתיים והניח את היסודות לפעילות הנוכחית שלנו. היות ופעילות פוליטית גלויה בקמפוס הבינתחומי אינה אפשרית, התא היה “רדום” במשך שנים. לאחרונה, ובמסגרת המותר במרכז, יחד עם חברי התא אנחנו מחיים אותו ובונים אותו על פי המודל של שאר התאים, במטרה להפוך אותו לתא חזק וקיים ולא תא שקיומו תלוי ביו”ר שלו, כפי שהיה עד כה. גדלנו לאחרונה באופן משמעותי ואני מאמין שתקופת הבחירות תיתן לנו בוסט חשוב, ושאחריה נדע להמשיך בתנופה קדימה, בתוך המסגרות אותן מאפשר המרכז, ובפעילות חוץ קמפוסית- בין לטובת הקהילה ובין לקידום המפלגה.”




מה צריך לעמוד לדעתך על סדר יומה האידיאולוגי של המפלגה היום? איזה נושאים אתה חושב שחשוב לקדם?


“הליכוד היא מפלגת ימין חילוני ליבראלי, שמכבדת את כל הזרמים הקיימים בחברה הישראלית. אני חושב שאנחנו צריכים לשאת את הדגל הזה בגאווה. חשוב שהליכוד יוביל את סדר היום בנושאים החברתיים- כלכליים לא פחות מבנושא המדיני בטחוני. הליכוד הוא המפלגה היחידה בה נפגשים מתנחלים ותל אביבים, חילונים ודתיים, אנשי צאוורון כחול וצאוורון לבן.



חשוב שהליכוד יסביר את גודל המהפכה החברתית שהוא חולל ומחולל כאן משנת 77 ועד היום, עם פירוק מוקדי הכוח החונקים שהקימה פה מפא”י בדמות החברות הממשלתיות הגדולות והוועדים החזקים, עם פתיחת השוק הישראלי לשוק העולמי והגדלת ההשקעות הזרות בישראל באופן משמעותי בתקופת שלטונו של נתניהו החל מ-2009, עם פתיחת שוק הסלולר שחסכה לכולנו כסף רב, פתיחת שוק הטלוויזיה, פתיחת נמל חדש באשדוד, שמיים פתוחים ועוד..



כולם יודעים שהליכוד חזק בביטחון, צריך להראות שהליכוד חזק גם בחברה ובכלכלה. צריך להדגיש את היתרונות החברתיים הטמונים בכלכלת שוק חופשי, בהגברת התחרות והפחתת הרגולציה- כל אלו פועלים לטובת הצרכן.


לצד כל אלו, חשובה האמירה החברתית בנושאים של זכויות קהילת הלהט”ב, קידום חרדים ובפרט נשים חרדיות, איכות הסביבה וסיוע ממשלתי לאלו שבאמת זקוקים לו, ובראשם ניצולי השואה שהולכים ונעלמים.”




עם איזה דמות היית רוצה לשבת לקפה (קח בחשבון שבגין, ז’בוטינסקי וצ’רצ’יל תפוסים)?


“אני אולי קצת אפתיע אתכם, אבל עם שלי יחימוביץ’. לדעתי, מדובר באחת הפוליטיקאיות היותר מעניינות שיש לנו בישראל, ואני תמיד נהנה מדיון פוליטי טוב- ודיונים כאלה מנהלים עם היריבים הפוליטיים, מין הסתם. יחימוביץ’, בניגוד לזו שנמצאת מעליה ברשימה, לא זגזגה בין מפלגות ולא כפתה עצמה על הציבור באמצעות מיזוגים משונים עם מפלגות. כמו כן, בניגוד ללבני, כשיחימוביץ’ הפסידה את ראשות המפלגה להרצוג, היא לא עשתה כמעשה לבני וברחה מהמפלגה. יריב פוליטי ראוי יש להעריך- וכמובן לנצח!”




כמה מנדטים ייקחו הליכוד בבחירות?


“לטובת מדינת ישראל, כדאי שייקח כמה שיותר, כדי להבטיח את היציבות השלטונית, שהיעדרה היא רעה חולה בישראל שמוטב לנו שתיעלם בהקדם האפשרי. באופן אישי, הייתי שמח שהליכוד ייקח לפחות 33 מנדטים, כי הסיפור של הליכוד בעיניי זה מקומות 31, 32 ו-33. שרן, אמיר ויהודה, מייצגים בעיניי את המגוון האדיר שיש לנו בליכוד, התמהיל הכה ישראלי והכל כך יפה שאין בשום מפלגה אחרת.  חשוב מאוד שיבוא לידי ביטוי גם בכנסת.”


 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השר ארדן במפגש עם צעירים

Gilad Trugbild

אפליית צעירים בוועידת הליכוד

נכנס נעם ללשכת חוטובלי

אלי חזן

בית הדין של המפלגה קבע: בחירות ליו”ר צעירי הליכוד בספטמבר

אלי חזן

צעירי הליכוד דרוזים במפגש עם סגן השר איוב קרא

אריק זיו ויזר

הבחירות לצעירים : שאין וקינן בסיבוב שני

אלי חזן
דילוג לתוכן