26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
אבישי בר אושר

ממשלת אחדות לא בכל מחיר?! /מאת:אבישי בר-אושר

ידוע לכולם מה ערך האחדות ומעלתה.
השאיפה לאחדות הינה ערך עליון ביהדות והיא מנחה אותנו לשאוף לאחדות בעם ישראל. הכוונה הינה לאחדות בעקרונות ותמימות דעים ברעיונות.
האם ניתן לקיים אחדות בכל מצב ובכל מקרה? כשמדברים על אחדות בהקשר לממשלת אחדות מתכוונים לקואליציה רחבה. האם קואליציה רחבה מאפשרת לממשלה למשול? לא בהכרח!

הקמת ממשלת אחדות אינו דבר טכני המבוסס על מספר מנדטים גדול וצירוף מפלגות רבות. האחדות צריכה להתבטא בעיקר בהסכמה רעיונית–מעשית. כלומר, הסכמה גדולה ככל האפשר על הנושאים העיקריים על סדר היום, אשר יכולה להפוך את חיבור בין הרבה המפלגות ותמיכה רחבה ככל שניתן ואז תהיה אחדות בממשלה.

אולם, תחילה יש לברר האם התנאים בשלים לכך? האם ממשלת אחדות בכל מחיר? האם הקמת ממשלה רחבה ככל האפשר היא הדבר הטוב ביותר? האם מכנה משותף רחב יותר עם מגוון מפלגות יאפשר לממשלה לתפקד? המסקנה ברורה, צריך אחדות ברעיונות ובעקרונות ומצב הדברים הינו שממשלה הנשענת על 65 חכי"ם היא האלטרנטיבה הטובה ביותר. מי שדורש הקמת ממשלת אחדות רחבה בתנאים הנוכחים אומר כי יש לוותר על אחדות רעיונית.

לכן יש להקים ממשלה לאומית. הרי תוצאות הבחירות העניקו למחנה הלאומי את הזכות המוסרית והאלקטוראלית להקים ממשלה. העם הכריע ל"ימין שור". לאחר שנים של פשרנות, ויתורים, נסיגות וחולשה, המדינה זקוקה להנהגה ולדרך לאומית תקיפה אמיצה עם גאווה לאומית. המחנה הלאומי ניצח בבחירות. בנימין נתניהו חייב את ראשות הממשלה לגוש הימין. יש לומר זאת בקול רם ובגאון לנתניהו, לעם ולתקשורת!
65 מנדטים זה רוב ברור של מחנה הומוגני שיכול לשלוט ולקיים ממשלה עם דרך אחרת בנתיב הימני!

והעיקר לא לפחד כלל!!!



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אירוע נדיר בערב פסח תשס"ט ברכת החמה /מאת:אבישי בר-אושר

אריק זיו ויזר

לקראת ט"ו בשבט שבחה של ארץ ישראל /מאת:אבישי בר-אושר

אריק זיו ויזר

המאור הגדול, רבי שמעון בר-יוחאי זיע"א, לקראת יום ל"ג בעומר/מאת:אבישי בר-אושר

אריק זיו ויזר

חודש ניסן:אביב וגאולה /אבישי בר-אושר

אריק זיו ויזר

משנכנס אדר מרבין בשמחה/מאת: אבישי בר-אושר

אריק זיו ויזר

פרשת החודש – אבישי בר-אושר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן