19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

ממהפך 77 ועד היום

אמיתי שיף מראה מה היה כאן בעבר ומה יש כאן היום : המון אקוניס ואוחנה וזה מצוין

היום, יום ה-17 במאי הוא יום מלא משמעות : לפני 40 שנה בדיוק התרחש  ״המהפך״ ההיסטורי.  מנחם בגין ז״ל עלה לשלטון. הדמוקרטיה בישראל ניצחה. מאז הוכח שמדינת ישראל היא מדינה בה יש חילופי שלטון ושלאזרח בישראל יש תפקיד בביקורת על כל שלטון – בין כשזה בה משמאל המפה ובין כשמדובר בימין הישראלי.
מהפך 77 הוכיח שחוסנה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית יכול להתקיים גם כשיש קשיים וקיימים ארגונים וגופים שונים שמנסים לפגום ביכולתה של ישראל לקבע את אופיה ודמותה כמדינת העם היהודי חד ומצד שני מדינה דמוקרטית כפי שמייסדי המדינה והודיה ביקשו למסד.

עד למהפך 77 השלטון בישראל היה של מפא״י ולמי שלא היה חלק ממפא״י נחשב לנטע זר .  מה שקרה למפא״י הוא תמרור אזהרה גם לנו בליכוד ולמחנה הלאומי ככלל.  אנשים כסבי, מנחם שיף, שלחמו באצ״ל התקשו להשתלב בתחומי המסחר בארץ והיו צריכים להילחם על הלגיטימיות שלהם מול השלטון הבן גוריוני שהיה חשדן בלתי נלאה לכל מה שלא היה מפ״י.

לאחרונה חבר הכנסת אמיר אוחנה העלה הצעת חוק שמדברת על מינוי יועצים משפטיים  כמשרת אימון.  מדובר בחלק מהצעות חוק ורפורמות בתוך התהליך של שינוי דיסקט אצל נבחרי הציבור בליכוד שהגיע הזמן להחיל את המדיניות שלנו וגם לשבור את ההגמוניה שהייתה קיימת ולא הוחלפה עד כה. בשל  חוסר אומץ לקח לליכוד המון שנים עד שהבנו שאפשר לבצע כאן שינויים כמו רפורמות בתקשורת , בתרבות כמו מה ששרת התרבות מירי רגב עושה או כמו מה שהשר ישראל כ״ץ עושה בפיתוח התשתיות בכל הארץ.

היו הרבה מעקמי  אף לכל שינוי או רפורמה שמבוצעת על ידי הליכוד.  באופן מובהק הוכח שלרוב מדובר בכל אותם אלה שאם הם היו בשלטון אז זה היה לגיטימי. השבוע השר אופיר אקוניס ביטל ביקור בירדן אחרי שהממשלה הירדנית האשימה את ישראל בחיסול המחבל שבמקרה היה אזרח  ירדני. אחד מאותם מעקמי אף הוא לא אחר מאראל מרגלית שמתמודד על ראשות מפלגת העבודה שהחליט לתקוף את החלטת השר.

 

בפוסט פייסבוק אראל מרגלית מציג תמונות מאותו כנס כשלכאורה אראל קיבינימט מרגלית הוא מציל מעמדה של ישראל אחרי שישראל ביטלה השתתפותה.  יש לציין שאופיר כשר המדע של מדינת ישראל פעל באופן פטריוטי ציוני כתגובה למעשה של ירדן. מחאה הולמת ולגיטימית אחרי התנהגות של מי שצריכה לגנות טרור שיוצא מבין תושביה מאחר וירדן לא פעלה כראוי עשה נכון אופיר שביטל את השתתפותו בכנס.

 

אראל מרגלית פגם במסר שהיה כה חשוב שיעבור לירדנים. אף אחד לא חולק עם מר מרגלית שישראל צריכה להמשיך לפתח קשרי מדע וכלכלה על כמה וכמה כשמדובר כאן במדינות האיזור.  אך מה שמעקם האף מרגלית שוכח שמדינת ישראל לא יכולה לאפשר לגיטימציה להתנהגויות כמו של ממשלת ירדן.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כדאי לכם לעקוב אחרי גל הירש

ליכודניק

מה הערכים של יהדות מרוקו שראוי להנחיל לֿדורנו ולדור הצעיר?

אלי חזן

רשמים נוספים ממערכת משפט שאיבדה את חוש הצדק

אריק זיו ויזר

המשרפות עבדו שעות נוספות

נסים עוג'ר

התעוררי אירופה

אלי חזן

בית אשמדאי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן