19 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

ממאיר שטרית ועד הנה

ליכודניק נועד לשיחה קצרה עם חיליק אטיאס, פעיל ליכוד ותיק שראה דבר או שניים בחייו באשר לתנועה


חיליק אטיאס היה איש חינוך בעבר אולם כיום הוא עצמאי ויש לו עסק קטן של יבוא כלי בית. כן, אטיאס הוא יזם, קטן יחסית, אבל איש השוק החופשי הסולד מסוציאליזם ומודע למגבלותיו.

“אני חבר ליכוד משנת 1974 כאשר עזרתי למאיר שטרית להיבחר ביבנה” אומר אטיאס ומגולל את תחילת פעילותו בליכוד. כזכור, אלו היו הימים בהם מנחם בגין התייחס לצעירים מבטיחים כאל תוצרת עתידית.

אטיאס הוא בעל שורשים אידיאולוגיים מוצקים. בסיום התיכון הקים גרעין נחל לכפר עציון ובהמשך שירת בנח”ל מוצנח. בעולם הקטן בישראל שלנו זה מאוד לא מוזר לשמוע שבוגי יעלון היה המ”פ שלו. “התחתנתי בכפר עציון והייתי במחאה בימית והובלתי הפגנה גדולה בירושלים עם טרקטורים מכפר עציון”. לאטיאס הייתה הזכות לסייע לחנן פורת ז”ל בפעילותו עבור ההתיישבות. פורת לימים הפך ח”כ מהתחיה ביחד עם גאולה כהן ויובל נאמן.


אשתו של אטיאס היא ברזילאית ולאחר שהכיר אותה נסע לשם ושימש מורה בבית ספר יבנה בסאו פאולו. לאחר מכן חזר לארץ וניהל פנימייה ברחובות ויחד עם אשתו ניהל מישפחתון בפ”ת . לאחר מכן ניהל את חברת הנוער בנחלים תחת חסותו של פרופסור פוירשטיין .

למה עזבת ?

“מכיוון שהמשכורת הייתה דחוקה מאוד ונאלצתי לעזוב תחום החינוך”.


הוא עבר לגור ברמת השרון ושם המשיך את פעילותו בליכוד והפך כאמור לעצמאי.


ואיך התבטאה הפעילות שלך ?

“ניהלתי פעמיים את מטהו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברמת השרון. יחד עם מוריס ניסן שהיה מנכ”ל עמידר ומקורב לנתניהו כאשר הוא התמודד על הנהגת הליכוד. התמודדתי לחברות במועצת רמת השרון מטעם הליכוד. הייתי בין מובילי המתנגדים לאיחוד עם ישראל ביתנו והופעתי רבות בתקשורת שם הסברתי את התנגדותי”.


ולמי אתה משייך את עצמך כיום בליכוד ?

“תמיכתי כיום, הבלתי מסוייגת, היא בח”כ סגן השר דני דנון ובשר הביטחון בוגי יעלון .כמובן תמכתי בשאר חברי הכנסת מהליכוד” .


צריך לשנות משהו בתנועה ?

“לדעתי צריך לעשות שינויים בתנועה ובייחוד לאחר הכישלון בבחירות האחרונות. אני שמח שדני דנון נבחר כיו”ר מרכז הליכוד והחלה העבודה במוסדות הליכוד. כאשר השטח יעבוד ויערבו את חברי המרכז התוצאות  גם ייראו” .



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“הליכוד זה הבית שלי”

ח”כ חיים כץ- הבולדוזר החברתי שלא מפסיק לעבוד

הנאום של טובה מעוז לרגל יום השואה

מערכת החינוך תקדיש שעות ללימוד על העדה הדרוזית?

אריק זיו ויזר

ערב הגאלה השנתי של ארגון ידידי הליכוד בארה”ב

אריק זיו ויזר

משפט. משילות. מנהיגות עו”ד סוזי עוזסיני-ארניה

הרויזיוניסט
דילוג לתוכן