26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

“מי שינסה לדרדר את האנושות צאצאיו עוד יחגגו את תבוסתו”

ריבלין ביום הנצחון על הנאצים: אסור להשאר אדישים נוכח קריאות לרצח עם

יושב-ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, פתח את דיון המליאה המיוחד היום לציון 66 שנים לניצחון על גרמניה הנאצית: “הנאציזם הובס, אך האידיאולוגיה הנאצית ושורשיה האנטישמיים עדיין מקננים במקומות רבים בעולם. אנחנו, היהודים, בוודאי שאיננו יכולים לנוח על זרי הדפנה; כאשר “מיין קאמפף” של היטלר ו”הפרוטוקולים של זקני ציון” עדיין זמינים ונגישים לכל דורש במגוון שפות, וכאשר מדינה הקוראת להשמדת עם עדיין חברה של כבוד באו”ם. לא נוכל להישאר שאננים נוכח קריאות להשמדת עם, ולא לשתוק מול טרגדיות של עמים אחרים.” 

יו”ר הכנסת פנה אל משלחת של פרלמנטרים גרמנים, חברי אגודת הידידות הבין-פרלמנטרית ישראל-גרמניה, שהתארחה במהלך הדיון ביציע האורחים, ואמר: “כמה משמעותית היא העובדה, שפרלמנטרים גרמנים נמצאים איתנו כאן ומציינים עמנו את תבוסתה של גרמניה הנאצית. כי גם גרמניה חוגגת היום את הניצחון על עברה. כמה סמלית היא גם העובדה שכיום, גם מנהיגי גרמניה יושבים כאורחי כבוד וצופים בחיילי ה’צבא האדום’  צועדים במצעד ה-9 במאי, יום הניצחון על גרמניה הנאצית.”

ריבלין הוסיף והזהיר: “אסור לנו לפטור עצמנו במשיכת כתף, שעה שעומד רודן חסר מעצורים  נוטף שנאת אדם, ובפיו קריאה לרצח המונים, שמקורה נאצי או פשיסטי, אנטישמי או ג’יהאדיסטי. אין לנו זכות  להיות אדישים  לסבל אנושי,  למצוקת הזולת, לעוני או לרעב. חובת המאבק באידיאולוגיה הנאצית ובגרורותיה ההרסניות, עדיין עומדת על סדר יומנו ועל סדר- יומו של  העולם החופשי. במאבק האידיאולוגי הזה  לא יועילו רק טנקים ומטוסים,במאבק הזה יועילו נשק החינוך ומאמצי ההסברה, אך מעל לכל חובת הזכירה וההזכרה. אל מול הקולות המשתיקים, המכחישים והמתכחשים,אנחנו נקרא בקול:  “זכור את אשר עשה לך עמלק.”

“החוב המוסרי המוטל עלינו, כמו גם על יתר מדינות העולם,  הוא לא להניח אבן על אבן ולוודא שאף אחד לא יעז לשכוח. עלינו להטמיע את המסר, כי מי שיעז לנסות ולדרדר את האנושות לעברי פי פחת – צאצאיו עוד יחגגו את תבוסתו.”

ריבלין פנה אל הווטרנים, ותיקי המלחמה היהודים שלחמו בנאצים, שהתארחו אף הם בדיון: “הכנסת והעם היהודי מצדיעים לכם. אתם קיימתם את הציווי של מחיית העמלק הנאצי;  אנחנו, בני דור התקומה, מצווים להמשיך ולזכור את מעשיו.”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פיניאן פועל בדחיפות למען התעשייה הצבאית

אריק זיו ויזר

אושר לקריאה שנייה ושלישית: שר הרווחה לא יוכל עוד לשנות החלטות בית משפט לגבי קטין

אלי חזן

פינוי ישראלים, פיצוי לערבים/ מאת ח”כ יולי אדלשטיין

אריק זיו ויזר

אקוניס מקדם משאל עם לוין מחוקק עוד חוק

אריק זיו ויזר

ריבלין ביקש מיו”ר הפרלמנט הגאורגי לדחות את ביקורו בישראל

אריק זיו ויזר

ריבלין: “האיומים על ביהמ”ש העליון – סכנה לדמוקרטיה”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן