19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

מי נאמן לנתניהו : אמסלם או חיים כץ?

איפרגן על מאבקו של נתניהו, “השקופים” של דרעי מעדיפים את ליצמן, מי ירוץ בשפלה ומי תרוץ בנשים, כחלון טוב ליהודים, בין אופק לאיבגי

שוברים את הציונות

השבוע בתחקיר של ערוץ 2 הבין עם ישראל כי ארגוני “הקרן החדשה לישראל”  פוגעים במדינת ישראל, בדמוקרטיה ובציונות. 
מתברר כי תחת אצטלה של ארגון שנלחם נגד הכיבוש ע”י הצגה של פעולות לא מוסריות אסף הארגון מידע מחיילים על כוחות צה”ל ואמצעי הלחימה שלו. מכל הכיוונים גינו את המעשה שלהם ואין ספק כי הם חצו את הקווים כמו רבים מארגוני השמאל.

 


דודי אמסלם נגד הליכוד ונתניהו

גם השבוע מאחורי הקלעים, כמו בכל פעם בתקופה האחרונה, חברי כנסת מהליכוד מנסים לכופף את ראש הממשלה והקואליציה.
כך נהג אורן חזן וכך עשו השבוע חברי הכנסת אמסלם ונגוסה בנושא הפלשמורה. מצמידים אקדח של נתניהו אמסלם ונגוסה ואיימו שאם לא יקבלו את מבוקשם הם לא יצביעו עם הקואליציה.

אמסלם טוען שזאת גזענות לא לעלות את שארית הפלשמורה, אך טענה זאת לא נכונה בלשון המעטה.  בממשלה השנייה של נתניהו היה הנושא הזה על סדר היום וגם אז נגוסה היה זה שניהל משא ומתן מול השרים שהיו ממונים על הנושא : בני בגין ודן מרידור, אז השניים סיכמו  שמעלים את הקבוצה האחרונה וזהו, לא יהיו תביעות נוספות.  נגוסה הסכים ולאחר הביצוע שוב נוצרו מהפלשמורה באדיס ושוב החלה להתקהל קהילה גדולה.

 

עכשיו נגוסה כבר חבר כנסת והוא ממשיך לנסות להביא עוד פלשמורה למרות שברור כי חלק גדול מהם כלל לא יהודים.

מדוע להמשיך להעלות אותם ללא סיבה? מדוע לא לנהוג איתם כמו בכל העולים? מי שיוכיח כי יש לו משפחה בארץ ולצורך איחוד משפחות יגיש בקשה בשגרירות כמו בכל העולם?
אך אמסלם ונגוסה רוצים להכריע את נתניהו, אם אני לא טועה זה אותו אמסלם שאמר שהוא תומך נתניהו ואם יבחר ישמור על נתניהו, נראה כי מי ששומר על נתניהו הוא כעת יו”ר המרכז חיים כץ ולא אמסלם.
צריך לזכור כי בהיסטוריה של הליכוד מי שהצביע נגד הליכוד וגרם להפלתו  בסופו של יום שילם את המחיר. כך היה  עם ח”כ לשעבר דרור זייגרמן שהכניס טריז בקואליציה של שמיר לאחר התפטרות מנחם בגין. אומנם כאשר הבין כי הוא מפיל ממשלה הצביע עם הקואליציה ואחר כך התמודד בליכוד, אך הבוחרים לא שכחו שלא היה נאמן  ולא נבחר.
אולי ישכילו השלושה, אורן חזן, דודו אמסלם ונגוסה להבין כי אם ימשיכו כך יקצרו את  חיי הממשלה ועוד יגלו כי קיצרו גם את הקדנציה שלהם ולא יהיה להם סיבוב נוסף.
אחד מחבריו של אמסלם אמר השבוע שהוא טיפוס עקשן שעוד ימצא את עצמו מחוץ לכנסת הבאה ואת שנוא נפשו  ניר ברקת מחליף אותו בכנסת.
טענתו של אמסלם כי מי שמתנגד לנושא הוא גזען היא טענה מופרכת, כי רוב האתיופים מתנגדים לעלייה הזאת אז מה, גם הם גזענים? לא, כנראה הם מכירים את המצב לאשורו. 
מיליון מצביעים נתנו אמון בנתניהו ובליכוד, חזן, אמסלם ונגוסה יורקים עליהם, מדובר בהתנהגות בלתי נסלחת.


הרפורמים

הנה בא הסיבוב הבא של אותם רפורמים הרוצים לפורר את הקואליציה. לאחר הסיפור של נשות הכותל מסתבר שעם האוכל מגיע התיאבון. עכשיו הם דורשים כניסה למקוואות ואם זה הם הלכו לבג”ץ,  ושוב בג”ץ מתערב במקום שאין ולא היה צורך. ממתי מנעו ממישהו להיכנס למקוואות? אך לרפורמים לא די ביצירת פירוד בעם עכשיו זה מקוואות ומחר נראה מה ימצאו.
ולכן צודקים החרדים שהם מתנגדים ודורשים שינוי בחוק.
אגב, מעניין שיש לחרדים שותפים חדשים יאיר לפיד ובוזי השניים מתחנפים לחרדים.
ואם עסקנו בחרדים יש שיח חזק בציבור החרדי ביחס לליצמן שבכל הסקרים מופיע כשר הכי מעורך בממשלה ודרעי נמצא בסוף הרשימה, מתברר כי המדדים האלו יוצרים הרבה שיח ברחוב החרדי.
ואין ספק כי ליצמן תפס פער על דרעי. וזה די מפתיע ש”השקופים” של דרעי מעדיפים את ליצמן, לא?


המחוזות בליכוד: השפלה

השבוע החליט בית הדין של הליכוד, כי המרכז יבחר את המחוזות כבר בבחירות הבאות, ההחלטה התקבלה ברוב של 2 נגד 1, שחשב שיש להחיל את ההחלטה רק לאחר הבחירות לוועידה החמישית.
אם לא תהיה עתירה לבית משפט מחוזי, אז זהו המצב הסופי.

מחוז השפלה הוא המחוז הגדול בליכוד שהנציג שלו יהיה כנראה 16 ברשימת הליכוד.  המחוז הזה מייצר עניין רב, המתמודדים הרציניים באזור השפלה הם רועי שרעבי, פינחס עידן, ואם יחליט להתמודד הצעיר משה בן זקן – הוא יצור בעיה לשאר המתמודדים.  אלו הדמויות הראשיות שאין להן תחרות אמיתית.


משבצת נשים חדשות

על המשבצת  הזאת יש מספר שחקניות. הותיקה היא קרן ברק שהיא שחקנית רצינית  ויש גם אפשרות שג’ודי שלום ניר מוזס תתמודד. אם היא תתמודד קרוב לוודאי שלג’ודי יש יתרון רב. השלישית היא לימור בר און שהייתה ראש מטה של השרה לימור ליבנת. אין ספק שהיא  תיתן פייט רציני ועוד יכולה להפתיע, וכן יש את מטי יוגב שמתמודדת כבר מספר חודשים , ויש את אוסנת מרק שעכשיו ברשימה והיא הבאה בתור לכנסת אחרי גליק.
מנגד ברור שיש עוד נשים אך לא כולם הודיעו על התמודדות.
למשל, קטי שיטרית שמעדיפה להתמודד בירושלים אך שם היא תמצא על המשבצת את שני המקורבים שלה משה איפרגן ואריאל מורלי ובנוסף את גבאי, מוטי אוחנה,זאב בן יוסף, אלי כהן  ואולי אחרים.


נאצים בטורקיה

 

תוך כדי השבת עוד התקפת טרור בטורקיה. הנפגעים בחלקם ישראלים אשת יחסי הציבור של מפלגתו של ארדואן מצייצת בטוויטר שחבל שכל הקבוצה הישראלית לא נהרגה. נו זאת הנורמליזציה בסגנון ארדואן? אך זה לא מפתיע, נקווה שישראלים יחזרו להחרים את טורקיה. זה שמבחינה מדינית צריך ליצור מערכת יחסים זה דבר אחד, אך מדוע צריכים ישראלים לסכן את עצמם במדינה כמו טורקיה?


משה איפרגן על מאבקו של נתניהו

 

מומלץ מאוד  לקרוא את מאמרו של משה איפרגן “מאוסלו ועד אובמה: קרבות הבלימה של נתניהו” על הסרט “נתניהו במלחמה” ששודר במבט שני.
הסרט “נתניהו במלחמה” נועד לצייר את ראש הממשלה באופן שלילי. אך דווקא מתוך הדיון במדיניותו נחשף בפני הצופה הישראלי מדינאי ריאליסט, מתוחכם ועקבי, שמתמודד בהצלחה לא מבוטלת עם ממשלים אמריקנים קשים, זהו מאמר ארוך אך עם הרבה תובנות.
קישור למאמר כאן


כחלון

 

אין ספק כי בינתיים כחלון עוד לא הצליח להוריד את יוקר הדיור, אך גם אין ספק כי בהמשך הדרך נראה תוצאות.  צריך לזכור כי כחלון הציג סל של הבטחות ואם רק חלקם יגיעו להגשמה בקדנציה הזאת זה יהיה הישג גדול. יש גם את ההבטחות בנושא הבנקים ויוקר המחייה .
השבוע כבר יש הישג אחד כאשר כחלון הגביל את שכר הבנקאים .


בין אופק לאיבגי

 

אופק בוריס הוא עלה התאנה של איבגי. פרשיות איבגי נעלמו מהכותרות, כי הוא שייך לקליקה השמאלנית התל אביבית. הרי אצלו היו לא מעט מתלוננות אך הוא מאותרג מול הטיפול בסילבן ובוכריס.  למה? כי הוא איש שמאל,  בתקשורת הכול נדם והושתק, כפי הנראה אצלו הכול משחק ואומנות. 
איפה המשטרה והפרקליטות  שתנבור מול כל אלה שהוא עבד איתם? הרי ברור לחלוטין כי איבגי הוא מטריד סידרתי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ציפי והטלפון האדום – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

נתניהו המבוגר האחראי ?

אריק זיו ויזר

מי גזז בגז

אריק זיו ויזר

הדורון של האוצר רע לעם

בשחצנות לא משקמים כלכלה – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

למה תומכי נתניהו מתגעגעים לאורן הלמן – יומן פוליטי- אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן