26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

מי היה נגד מי בפרימריז

קרן מול קטי, ברית סער חיים כץ, ברית ישראל כץ וגלעד ארדן, סער עלה על הגלגל, ניר ברקת הצליח קטי נכשלה, צוות מספר אחד אדלשטיין,קאמבק של שטייניץ, הניצחון של אתי, הנצחון של דורון אטיאס

הארגון היה מושלם

לפני כל הפרשנות והניתוחים שבעקבות הבחירות המקדימות אבקש לתת שבחים לעושים במלאכה. הראשון הוא מנכ"ל הליכוד צורי סיסו שהעמיד צוות מצוין וצלח את הבחירות ללא תקלות. כמי שהיה בלא מעט מערכות בחירות חשוב לי לומר : כבר הרבה שנים לא הייתה מערכת בחירות פנימית ללא תקלות. הגענו לאחוז הצבעה גבוה, ללא תוספת זמן או ימים.

אפילו הצגת תוצאות הבחירות הייתה לדוגמה כי לא ראינו את הלחץ שבו רבים רוצים להיכנס לחדר ועדת הבחירות. הסיבה : הנתונים זרמו מיד החוצה.

וכן, צוות האבטחה של בינג עשו עבודה טובה. הם הדפו באלגנטיות גם את המקורבים לפוליטיקאים ואין ספק כי הציגו מקצוענות.

אבל שוב אני רוצה להודות לצורי על הניהול המצוין של המערכות. אפילו בתקשורת לא נשמעה ביקורת.

ישראל כץ

כל הפרשנים עומדים על דעתם כי המאבק נתניהו בסער בנה אותו. כבר בתחילת הגעת התוצאות היה נראה כי סער נמצא חזק במקום השני. זה כבר היה נראה כמו חזרה של הבחירות המקדימות ב – 2012 : אז סער וארדן לקחו את המקומות הראשונים ודחקו את ישראל כץ כלפי מטה. הפגיעה הייתה כה קשה עד שהיועץ של השר כץ עידן פרץ לקח את זה אישית ואז בשיחה לילית הודיע לי כי הוא רואה זאת ככישלון אישי ורוצה לשים את המפתחות וללכת.

ערב הבחירות האלה עמד עידן פרץ ביחד עם ברק נפתלי מול מערכת פוליטית לא ברורה: מצד אחד, השר שלהם הוכח כבעל עשייה מוכח : רפורמות ותשתיות, בניית 2 נמלים, רכבות מבית שאן ועד ירושלים, שמיים פתוחים, כבישים. מנגד, כנגד ישראל פעל בכל הקדנציה רצון שרעבי והקבוצה הירושלמית. ברור כי הקבוצה הזאת היא בעלת כוח רב. בנוסף, היריב גדעון סער הצליח לפרק את הברית שהייתה בין ישראל לחיים כץ. המצב לא נראה מזהיר. הרבה ראו כי ישראל הולך להיות מסונדל בבחירות האלה. ההערכות היו שישראל הולך לגמור במקומות ארבע חמש .

בפועל, הצוות של ישראל הצליחו להפוך את המצב, כאשר התובנה היא שבמצב ההיסטורי כאשר הקבוצה הירושלמית תמכה בישראל היה מחיר שישראל שילם. כאשר היה ברור בתנועה כי אין דיל בין ישראל לקבוצה הירושלמית וחיים כץ, ישראל קיבל תמיכות מקבוצות אחרות. הקבוצות המתנגדות לקבוצה הירושלמית בסניף ירושלים, הליברלים בליכוד, קבוצה של הקבלה והליכודניקים החדשים, והברית עם גלעד ארדן מול הברית של סער חיים כץ.

הבחירות המקדימות עכשיו הן סגירת מעגל מבחינת עידן וישראל, לראות את גדעון סער נמצא מתחת לישראל ברשימה.

השר גלעד ארדן

עד לפני מספר חודשים נראה היה כמי שלא יעבור את העשירייה הראשונה. הקרע עם נתניהו בתחילת הקדנציה, הכהונה במשרד הקשה – "המשרד לביטחון פנים", כהונה כאשר יש חקירות משטרה כנגד ראש הממשלה, וגלעד נאלץ לעמוד מול אלו שלא הבינו כי אין סמכות לשר בנושא החקירות, כאשר המפכ"ל עובד כנגד השר באופן שיטתי, מפכ"ל שתפר תיקים לניצבים שעבדו איתו.

עם כל זה היה נראה כי ארדן הולך לקבל מכה בפריימריז. מה גם שראש המטה שלו הלך בברכתו להתמודד לכנסת.

וכאן קבלנו קמפיין שונה של ארדן שבמקביל הקים ברית עם השר ישראל כץ. בעבר יריב פוליטי ועכשיו בעל ברית.

ארדן יצא בקמפיין מפרגן לכל שרי הליכוד, אחד אחר השני. הקמפיין עבד וארדן נשאר בצמרת הליכוד.

גדעון סער

ללא ספק סער יצר רף חדש למושג של שרון על הצורך להישאר על הגלגל – עולה יורד תמיד להישאר. גדעון יצא מהגלגל אך שמר על קשר עם הפעילים שלו ובמהלך הקדנציה הזאת הניח את היסודות לחזרה שלו לפוליטיקה. סער שעזב עם הרבה דם רע בינו ונתניהו חזר כאשר הדם הרע מבעבע כל הזמן. כלפי הליכודניקים נהג סער בחוכמה ולא דיבר כנגד נתניהו, אך כפי שאיילה חסון מעידה : סער תידרך כנגד נתניהו.

מנגד נתניהו עבד בגלוי כנגד סער ובלי כפפות. לנתניהו היה חשוב רק דבר אחד : שסער לא יהיה במקום הראשון. מבחינת נתניהו היה ברור כי אם סער יעמוד במקום הראשון הכותרות לאחר מכן הן שסער מקום ראשון והוא המיועד להחליף אותו, יש לציין כי נתנאל איזק, מי שריכז לסער את הפעילות בשנים האחרונות עשה עבודה מצוינת וכן סער אפילו פרגן לנתנאל.

אדלשטיין

צוות מספר 1 למי שזכה במקום הראשון. אנו מדברים על יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, צוות רחב ומגוון שכולו נאמן לבוס. אדלשטיין ריכז מסביבו חבורת עוזרים יועצים שכולם אוהבים לעבוד איתו ועובדים ביחד בהרמוניה ותאום.

גם כאלה שעזבו את המערכת נשארו נאמנים וכאשר נפתחה מערכת הבחירות הם התייצבו לדגל כולל קובי צורף שעמד בראש המטה המשותף שכלל את יולי אדלשטיין ,חיים כץ ודוד ביטן.

אבל הצוות הזה הצליח להוביל את אדלשטיין מבלי לריב ולהתעמת אם אף אחד מהיריבים, חוץ מאורן חזן אשר לאורך כל הקדנציה סימן את אדלשטיין ונכנס בו בכל הזדמנות. אדלשטיין נהג כל הזמן בהדר וכבוד נשך את השפתיים ולא נגרר בעקבות חזן.

בסופו של יום מתפקדי הליכוד נתנו לאדלשטיין את המקום הראשון, ולחזן הראו את הדרך החוצה.

אישה חדשה

זה המאבק הכי משמעותי בליכוד : קרן ברק וקטי שיטרית הן הזוג שמאז 2009 מתמודדות חזקות בתוך המערכת. אמנם, קטי ב – 2009 לא התמודדה על המשבת של אישה חדשה אלא במחוז ירושלים, וב – 2009 התמודדו על המשבצת מירי רגב וקרן ברק, אבל בבחירות המקדימות של 2012 התמודדו בקרב גדול קרן ברק וקטי שטרית. אז קטי הביסה את קרן. בבחירות ב 2015 קטי וקרן שלא ראו סיכויים , כי בעת הבחירות המקדימות הסקרים היו לא מעודדים לליכוד, החליטו כי עדיף לא להתמודד. יתר על כן, קטי שיטרית באה ואמרה לישראל כץ, השר שהיא עבדה איתו, כי שאלה את הרבנים והם אמרו לה לא להתמודד.

לאחר שהגיעו תוצאות הבחירות הבינו השתיים כי ההזדמנות שהן פספסו היא קריטית, קרן החליטה אז כי היא תתמודד בכל מקרה בעתיד, וגם קטי.

קטי שהייתה המועמדת המובילה בנשים חדשות גרמה לקרן לחשוב פעמיים האם להתמודד מול קטי או להתמודד במחוז תל אביב. הכול סברו כי עדיף לקרן להתמודד בתל אביב, אך קרן לאחר שבדקה את עצמה, החליטה כי היא יכולה לנצח את קטי והלכה על אישה חדשה בליכוד, קרן ניצחה את קטי כנגד כל הסיכויים.

מה שברור הוא שקטי מ – 2012 איבדה הרבה תומכים בדרך. אז קיבלה כ 21 אלף קולות, בבחירות האלה קטי קיבלה כ – 10 אלף קולות וקרן ברק קיבלה כ – 14 אלף קולות בשתי מערכות הבחירות. רבים גילו כי קטי לא חברה נקודה. כל זאת למרות שעבדה עם ניר ברקת בשנים האחרונות. ניר הגיע למקום גבוה וקטי נכשלה.

[גילוי נאות : במערכת הבחירות של 2012 איפרגן וכותב שורות אלה בין התומכים של קטי, בבחירות האלה היינו נגדה].

שרן השכל

בבחירות הקודמות נבחרה בעיקר על הקולות של חיים כץ, בבחירות האלה נבחרה על הקולות שהביא לה דורון אטיאס והליכודניקים החדשים, אין ספק כי העבודה שעשה לה דורון אטיאס הייתה מרשימה.

ניר ברקת

ניר השיג הישג מדהים. נכון שהבסיס שלו היה עבודה מול השטח כאשר בכל סניף היה לו רכז אחד ויותר טלפנים התקשרו לכל המתפקדים. אין מטה בחירות שיכל להעמיד צוות ומשאבים כמו של ניר. וכן צריך להגיד מילה טובה על העבודה שעשתה קטי שטרית לניר ברקת, קטי ללא ספק עשתה לניר עבודה מדהימה, בסגנון שלה ובדרכה.

קטי יכולה להתנחם שאומנם היא לא הצליחה אבל ניר ברקת הצליח.

אתי עטיה

יש כאלו שפוסלים אותה כי היא הייתה ראש מטה של חיים כץ, אבל אותם לא פוסלים כאשר ראש מטה אחר מתמודד ובעיקר אם הוא גבר. הגדולה של הליכוד כי הוא פותח את שורות ההנהגה לכולם, ויש המקבלים את הצ'אנס להיות חבר כנסת, ומתפקדי הליכוד בוחנים אותם לאורך כל הקדנציה.

ובבחירות אחרי זה נותנים להם כרטיס המשך, או כרטיס אדום.

הכול לפי ההתנהלות לאורך הקדנציה. לפי ההכרות האישית שלי אתי אישה מוצלחת , וצריך אפילו לומר לחיים כץ שאפו. בדרך כלל שרים וחברי כנסת לא רוצים לראות את מי שעבד איתם מתמודד לכנסת משתי סיבות : האחת, שאלו המתחרים עם מי שעבד איתם ילכו נגדו, והשנייה : אגו קטן שלא רוצים לראות את מי שעבד עבורם בכנסת כאילו על "חשבונם".

יובל שטייניץ

עד לפני כחודשים היה ברור כי שטייניץ לא מתמודד לכנסת הבאה, לפני חודשים שטייניץ החל לעבוד, וללא ספק מי שנתן את הטון היה דרור כהן .

ללא ספק שטייניץ עשה קאמבק מדהים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יריב,אל תתפטר!

אריק זיו ויזר

אמסלם צודק נתניהו לא ! 

אריק זיו ויזר

רמת גן כפני הליכוד

אריק זיו ויזר

בית שמש: דם או הפרדה

אריק זיו ויזר

"רק לא ביבי"

אריק זיו ויזר

נתניהו, בוז'י יחי ההבדל הקטן

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן