19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי כללי

מירי על המפה

השמאל מסית ובוכה, תם עידן קרי החל עידן היילי, אלרון בא מהמעברה,עיתונות מוחלשת,אוסטריה חותכת ימינה


היי בוז’י זאת שלי לא ביבי

אין ספק שמדובר בשעותיו היפות של בוז’י. כל התקשורת מתייצבת לצידו. ברור. אפשר לנגח את נתניהו. אבל בוז’י שוכח כי מי שיירטה את ממשלת האחדות הייתה שלי יחימוביץ מטאיוואן. הוא זה שגרר רגליים. להיכן נעלמו כל אותם עיתונאים שציינו לשבח את שלי כאשר היא ואראל מנעו את הקמת הקואליציה?

העבודה נגד כניסה לממשלה

 

 

 

 

 

הרי אם שלי ומרגלית לא היו משתוללים ליברמן היה נשאר באופוזיציה. אבל מה מי זוכר את הפרטים ואת האמת? מי שבאמת לא נתן להרחבת הקואליציה אלו חברי מפלגת העבודה שרצו לרסק את בוז’י.

בעת ההיא שלי יחימוביץ הסתובבה באולפנים והציגה כיצד היא מנעה כניסה לממשלה והתאום שלה אראל מרגלית הופיע כאשר ריר נוטף לו מפיו וניאץ את בוז’י. אז האמת היא מי שמנע את כניסת העבודה לממשלה היו חבריו של בוזי שרצו בכל מקרה לראות אותו מבוסס בדמו הפוליטי.

ולכן טועה הרצוג כאשר הוא עכשיו מפנה את הרובים כנגד נתניהו. הרצוג צריך לנצל את המצב ולנקות את מפלגת העבודה מעשבים שוטים ואנרכיסטים המתאימים לרשימה המשותפת או למר”צ. מפלגת העבודה ההיסטורית לא הייתה נותנת לפוסט ציונים לרסק אותה מהמיינסטרים הציוני.
יכולים כל המלעיזים לבוא ולהאשים את נתניהו אך בפועל מפלגת העבודה מוחזקת בידי אנרכיסטים שכל רצונם לראות מדינה מדממת. הבעיה היא של מפלגת העבודה ונראה מתי המפלגה הזאת תשוחרר ממלתעות האנרכיסטים.

אותם אנרכיסטים הם ששופכים את דמו של היועץ המשפטי לממשלה. מי שהובילו את ההסתה כנגד היועץ היו אראל מרגלית, אלדד יניב, מני נפתלי ואצל כולם זה נבע משנאת נתניהו והליכוד. מי זוכר כיצד מני נפתלי השתולל מול ביתו של היועץ , אלדד יניב ואראל מרגלית טינפו את המוסד של היועץ המשפטי לממשלה, והביאו את הכתובת הבאה על הקיר למצב של עוד מעט יפגעו ביועץ .
הדם על ידי אותם שדרנים שהלכו שבי אחר אלדד יניב ואראל מרגלית.
רק מה שמדהים כל אלה שמתריסים כנגד ארגוני הסתה כמו להב”ה שותקים. על זה נאמר שתיקת הכבשים.

מה שמדהים הוא שאותם זרמים מסבירים כיצד צריך להישמע למערכת המשפט כולל להחלטות היועץ המשפטי אך כל זה רק כאשר זה משרת את דרכם.


 קרי
אני חוזר השבוע אל ג’ון קרי. אותו שר חוץ לשעבר שהפגין מול הנשיא החדש. זהו אותו קרי שיעלון הגדיר “משיחי והזוי”. זה אותו קרי שהוביל את הכישלון שבהסכם עם איראן. השבוע הוא הדליף את דבר הוועידה האזורית שנתניהו רצה והציע. מי שהיה אמור להיות מתווך הוגן הוא אותו קרי. נתניהו לא הסכים לבירה פלשתינית בירושלים ולא לגבולות ל – 67. בואו נחשוב על כך : מי היה מסכים לכך חוץ ממר”צ ומהרשימה המשותפת? אולי גם עופר שלח. נתניהו מצא דרך לתמרן את קרי. בעיני הוא ראוי לצל”ש.
עמונה
העובדות ידועות : הובטח לתושבי עמונה הקמת ישוב חדש. הבסיס של התושבים קיים ועכשיו צריך מעטפת חדשה. עוד נראה את בנט עולה על בריקדות אך הכל שאלה של עיתוי. רק שלא יפריע יותר ממה שצריך.


גו היילי

ניקי היילי, שגרירת ארה”ב באו”ם, חשפה את הצביעות של האו”ם כלפי ישראל ואמרה כי מהיום והלאה ארה”ב תעמוד תמיד לצד מדינת ישראל באו”ם: מחוץ לאו”ם ישנן חדשות טובות, מקומה של ישראל בעולם משתנה, ישראל בונה קשרים דיפלומטיים חדשים יותר ויותר מדינות מכירות בתרומתה לעולם, הם מכירים בכך שישראל היא מגדלור של יציבות באזור בעייתי מי זוכר את נתניהו גורם להיות למדינת ישראל מבודדת, מאז השבעת טראמפ מחולל מפנה קיצוני בהתייחסות לישראל, במקביל נתניהו פותח ערוצים כלכליים במזרח אסיה.

אין ספק כי המהלכים המדיניים הנפתחים עכשיו מחזקים את מעמדה של ישראל.


השופט אלרון

כפי הנראה כחלון מכיר את השופט מחיפה שברור כי מי שהוא נשיא המחוזי יכול להיות גם בעליון. רק הייתה בעיה אחת והיא שלא אהבו את מיזגו ויותר מזה את מוצאו. כך החלה סאגה כנגד המינוי שלו לעליון. אך בסופו של יום הוא נבחר.אין ספק כי אם היה אלרון נולד ברחביה לא היו נגדו, אך אלרון גדל במעברה, פילס את דרכו בעבודה קשה אל המחוזי וכנשיא הוכיח יכולות רבות גם בקיצור הליכים .


מירי על המפה
עירוני נהריה שיחקה בטורקיה שם היא פגשה את גזיאנטפספור במשחק הגומלין בשמינית גמר היורופקאפ. שלטונות טורקיה הודיעו לנהריה שהם לא יאשרו למאבטחים חמושים להצטרף לקבוצה כפי שנדרש באישור של כוחות הביטחון הישראלים. הטורקים הסבירו שהם מאשרים ליווי עם נשק רק לאורחים בדרגת שר ומעלה, אלפסי יו”ר הקבוצה נזעק ופנה אל השרה מירי רגב , רגב אשר הבינה כי מהתסבוכת הזאת רק היא יכולה להציל את הקבוצה מנהריה, הודיעה כי מצטרפת אל הקבוצה ובכך הטורקים אישרו את אבטחת הקבוצה.

ואז החלו הקנטות כנגד רגב שאלפסי הוא חבר מרכז, אז נכון אלפסי הוא חבר מרכז, האם הטענות האלה היו נשמעות אם אלפסי היה ברקוביץ מתל אביב?


עיתונות מוחלשת
רבות דובר ועוד ידובר על טראמפ, אך אין ספק כי היחס שהוא מקבל מהתקשורת האמריקאית ראוי לצורה שבה הוא מחזיר להם ומחרים את אותן מערכות הפועלות נגדו. אין ספק כי המהלך יוצר חזית של התקשורת נגדו ונראה כי טראמפ לא נשאר חייב. מה שמעניין הוא האם הם יצליחו לבודד את טראמפ או שנראה כיצד התקשורת נחלשת בצל המאבק בטראמפ? אין ספק כי התקשורת עלולה לאבד את מקומה כאשר טראמפ היום מנצל את הרשתות ולהעביר את המסרים שלו ישירות לתומכיו.
הפרשה של הקשר הרוסי מזכירה את הפרשה שאובמה לא נולד בארה”ב. שתי הפרשות נועדו לקעקע את מעמדו של הנשיא המכהן, אך נראה כי זהו מאבק מאסף וההערכות הן כי טראמפ יהיה נשיא של שמונה שנים, בדרך כלל קשה להפיל נשיא אחר ארבע שנים.


אוסטריה חותכת ימינה
מהלך אחד של שר החוץ הצעיר של אוסטריה הופך אותו למועמד פופולארי לראשות הממשלה. מפלגתו מדשדשת כבר הרבה זמן סביב העשרה אחוז בסקרים, אך מיד כאשר הגיש את הצעת החוק בסקרים הוא זוכה לפופולאריות .
סבסטיאן קורץ, שר החוץ האוסטרי, הגיש הצעת חוק שאמורה למנוע מכל הנשים המוסלמיות העובדות בשרות הציבורי לכסות את פניהן.

בנוסף מציע קורץ גם איסור על לבישת רעלות וכיסוי גוף מוסלמי מלא, והגבלות על הפצת הקוראן על ידי מוסלמים בכל רחבי אוסטריה.

לטענת קורץ החוק דרוש על מנת למנוע מאוסטריה להפוך למדינה בעלת סממנים דתיים. הוא ניסח את הצעת החוק יחד עם השרה האוסטרית לדיגיטציה ושרות ציבורי, מונא דוזדר, ממוצא מוסלמי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ארץ ישראל במשנת הרמב”ם: דיון בלאומיות

דר' גבריאלה ברזין

פסקת התגברות – ימין או שמאל? אולי אין קשר

סימון מרדכי

במקום בו סוגרים עיתון ישרפו ספרים ?

אריק זיו ויזר

אגף קשרי-חוץ ו’צעירי הליכוד’ במהלך הסברה משותף

תומר רוזנטל

פאשניסט – מירי רגב מפתיעה עם יעל אלקיים

חמוטל זיו

נתניהו לוחץ או לחיץ

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן