11.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

מייסדי הליכוד מחזקים את ידי השר כץ/מאת יעקב מאור

הנהלת המייסדים של הליכוד החליטה היום לתמוך פומבית בשר התחבורה ישראל כץ, ולחזק את ידיו בהחלטתו להקפיד על שמות עבריים של ישובים יהודיים שמופיעים בשפה הערבית על שלטי מע"ץ. המייסדים רואים בהחלטה זו אמצעי להאט את תהליך הסיפוח הזוחל של ערביי ישראל לתוך המרחב היהודי בארץ, ומעין "מקל" בגלגלי תוכניות ערביי ישראל למחוק את הזהות והתרבות היהודית של מדינת ישראל. מייסדי הליכוד רואים בדאגה את הכירסום המתמשך שעושים הערבים במרחב הטריטוריאלי היהודי במדינת ישראל. המייסדים מצטערים על בג"ץ קעדן, שחייב את קק"ל למכור לערבי בית בישוב היהודי קציר, ועל בג"ץ עדאללה, שחייב את עירית תל אביב להוסיף את השפה הערבית על שלטי הרחוב באזורי המגורים והמסחר של הציבור היהודי. המייסדים שנלחמו בשורות האצ"ל והלח"י נגד השתלטות הערבים על ארץ ישראל, רואים בפניות הערבים לבג"ץ המשך המאבק על א"י, אם כי בדרכים לא אלימות (כדברי פון קלאוזוביץ').
בישיבת הנהגת המייסדים הוקראו קטעים מתוך "החוקה הדמוקרטית" שהציע ארגון עדאללה מחיפה, שעיקרה דרישה מישראל "להכיר באחריותה לעוולות היסטוריות שגרמה לעם הפלסטיני ובזכות השיבה של הפלסטינים". הפרק השני של החוקה הדמוקרטית מגלה את כוונת ערביי ישראל ליצור בישראל מדינה דו-לאומית, באמצעות "תחנת ביניים" של מדינה דו-לשונית. זה מה שמסתתר מאחורי דרישת הערבים לחייב לפרסם גם בערבית את כל הפרסומים הרישמיים, וגם הדרישה שלהם לחייב הוראת השפה הערבית בכל בתי הספר היהודים בישראל. בסעיף 17(ה) בפרק השני של החוקה כתוב: "רשויות מקומיות מעורבות ישתמשו בכל תפקודיהן ופעולותיהן בשתי השפות ובאופן שווה".
אחד מהמייסדים, שהוא דובר ערבית, סיפר שנסיעה בכבישי ישראל נראית בעיני מי שקורא רק ערבית כמו נסיעה בארץ ערבית. הכיתוב הערבי בחלק גדול מהשלטים מאום-טולה (מטולה) ועד אום-רשרש (אילת) מתעלם מהשמות העבריים והתנ"כיים של הישובים בארץ. אצל קוראי הערבית זה יוצר תודעה כאילו אין זו מדינה עברית.
לפיכך מייסדי הליכוד מברכים את שר התחבורה על החלטתו הציונית לעצור או להאט את "הכיבוש" הערבי של המרחב היהודי, באמצעות שמות ערביים לישובים יהודיים על שלטי מע"ץ. כמו, למשל, שלט שבו נכתב בעברית ובאנגלית "פתח תקוה", לא ייכתב עליו בערבית "מלאבס" אלא "פתח תקוה" גם באותיות ערביות.
מזכיר חוג המייסדים, עו"ד בצלאל (בוצי) ויינשטיין, הציע להפגש עם השר כץ, ולבקש ממנו להפעיל את החלטתו בכל הארץ בהקדם. בוצי הביע צער על החלטתו של שר התחבורה להחליף רק את השלטים שיתבלו או יפגעו, ולא את כל השלטים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נפתחה עונת הכנסים – בכנס רב משתתפים של יוסי פלד

אריק זיו ויזר

ריח הפריימריז באוויר

אלי חזן

משמעת, חינוך וערכים /מאת:משה קאריו

אריק זיו ויזר

רק התבונה תוביל למסקנה בסכסוך הישראלי- פלסטיני

אריק זיו ויזר

סניף הליכוד בכפר סבא בכנסת ובמשרד החוץ

אריק זיו ויזר

להרחיק את יואל מהרשק והפרובוקטורים מהשמאל קיצוני מהשומרון.

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן