18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

מיזוג עוקף מרכז

השתמש וזרוק נוסח לבני ובנט, לקראת הכרעה בליכוד: כיצד תראה רשימת הליכוד

השבוע היה עמוס באירועים פוליטיים, החל העוקץ שעשו בנט ואיילת שקד לבית היהודי ולמגזר הדתי-לאומי וכל בהדחה של לבני ע"י גבאי לעיני כל .
בבית היהודי למדו מי זה בנט כפי שבליכוד הבינו מזמן.
יש דמיון בין בנט ולבני בנקודה המרכזית של חוסר נאמנות פוליטית, וכדאי שנאמני ארץ ישראל יגזרו וישמרו, מכיוון שכל מה שמעניין אותו לגזור קופון.
הפרשנות שלי היא, שהמהלך של בנט ושקד נועד לאפשר לו להיכנס לממשלה בראשות לפיד, בנט רוצה להיות ליברמן ומבין שעם 5 מנדטים הוא יוכל לדרוש שר ביטחון. צריך לזכור כי שלום שלמה, מי שיצר את ברית האחים ב 2013 עם לפיד, עובד עכשיו עם לפיד וכך שלום יחזיר את ברית האחים כדי להמליך את לפיד, כך שיש מצב שבנט יקבל קולות מהימין וילך עם לפיד .
אבי גבאי למד בחודשים האחרונים את מה שעברו אולמרט ומופז. אולמרט שנתן ללבני את תפקיד שרת החוץ , אך היא חברה לאהוד ברק והביאה להדחתו, וכך עשתה למופז שניצח אותה והיא ריסקה אותו ואת מפלגת קדימה.
עכשיו עשתה כך גם לאבי גבאי והשבוע גבאי נפרד ממנה בשידור חי.
עוד דימיון בין לבני לבנט הוא בכך, ששניהם נטשו את המפלגות שלהם עם חובות של עשרות מיליונים בערב הבחירות והביאו אותן להתרסקות.

לקראת הכרעה בליכוד:
בתוך הליכוד ועדת החוקה עומדת לקבוע את מיקום הרשימות לבחירות המקדימות.
מה שמסתמן הוא, כי הרשימה הארצית תגיע עד המקום ה 20. מקומות 21 ו 22 יהיו למחוזות, מקומות 23 ו- 24 לארצית, מקום 25 הבטחת ייצוג לנשים, מקום 26 מחוזות, מקום 27 ארצית, מקום 28 הבטחת ייצוג לעולה, מקום 29 מחוז, מקום 30 הבטחת ייצוג נשים, מקום 31 ,32, מחוזות, מקום 33 צעירים, מקום 34 מחוז, מקום 35 הבטחת יצוג מיעוטים, מקומות 36,37,38 מחוזות מקומות 39,40 הבטחת ייצוג נשים.

מקום 1 עד 20 רשימה ארצית 
21מחוז 
22מחוז 
23ארצית 
24ארצית 
25הבטחת ייצוג נשים 
26מחוז 
27ארצית 
28הבטחת ייצוג עולים
29
מחוז 

 

30הבטחת ייצוג נשים 
31מחוז 
32מחוז 
33הבטחת ייצוג צעירים
34מחוז 
35הבטחת ייצוג מיעוטים
36מחוז 
37מחוז 
38מחוז 
 39 – 40הבטחת ייצוג נשים 

 

יש לשים לב לנקודה חשובה: המושג "אישה חדשה" שהיה ייחודי לליכוד כנראה מבוטל, היה ותיכנס אישה במחוזות היא תבטל את הבטחת הייצוג בעשירייה המדוברת, יש לזכור כי המקומות 10,ו 20 שמורים להבטחת יצוג לנשים, הערכה מתוך ניסיון נשים בליכוד חותכות את הבטחת הייצוג.
עוד דרישה של נתניהו תעלה שיתבצע משאל בקרב המתפקדים שיאשר ליו"ר התנועה לבצע מיזוג עם מפלגות במידה ויהיה צורך .סעיף כזה מצריך אישור המרכז ברוב מיוחד, ע"י פניה למתפקדים נתניהו עוקף את סעיף הרוב המיוחד .
כפיצוי למרכז הליכוד כל הבטחות הייצוג , עולים, צעירים, מיעוטים, עוברים להצבעה במרכז.
לגבי כמות הסימונים החלשים רוצים יותר סימונים 15, מי שחזק רוצה כמה שפחות, אם בפעם הקודמת היו 11 סימונים הכמות תהייה בסוף 12 סימונים.
יש לזכור, זאת תמונה שמתגבשת במסגרת הרבה רעיונות, השבוע נדע את התמונה הסופית.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הסיבוב של צחי ברוומן

אריק זיו ויזר

איש השנה של ליכודניק : אורן הלמן

אלי חזן

מבחן בוכריס לאיבגי

אריק זיו ויזר

נתניהו חייב ללמוד להטיב עם העם

אריק זיו ויזר

אין שטח אין ניצחון.

אריק זיו ויזר

הסכם אוסלו ובנט

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן