22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

מטה הליכוד למען השוויון בנטל

כי רק הליכוד יכול 

 

בקיץ האחרון הקמתי ביחד עם שותפים מהצד השני של המפה הפוליטית את תנועת המחנה המשותף. המטרה היתה להתיחס ולקדם נושאים חברתיים בהם יש קונצנזוס רחב בעם מכל הקשת הפוליטית. לקחתי חלק בהובלת והנהגת מאהל הפראיירים. עקב פעילותי זו מוניתי ע"י רה"מ לתפקיד נציג הציבור בועדת פלסנר, ועדה שתפקידה היה להציע פתרון לשיויון בנטל ולהחלפת חק טל. לצערי נוכחתי לראות כיצד גם במשימה לאומית זו הבחירה בצד הפוליטי הפכה לחשובה יותר מהמטרה. ראיתי תופעה זו בקרב הפוליטיקאים וגם בקרב תנועת המחנה המשותף. המחנה המשותף במקום להוביל קו ממלכתי-א-פוליטי, הפך עורו לעוד ארגון מחאת שמאל שמטרתו היא לא להוביל שינוי חברתי, אלא לחילופי ממשלות. לקחתי חלק במאבק כי אני מאמין שהיציבות הפוליטית שקיימת היום היא תנאי הכרחי ליצירת מדיניות חדשה. אני מאמין, ביכולות של ראש הממשלה כמנהיג וכפוליטיקאי להוביל בצורה אחראית את שינויי המדיניות הנחוצים. הדרישה לשוויון בנטל השירות אינה פוליטית, היא מאוחדת וקיימת בלב הקונצנזוס הציוני ישראלי. מקומי לא במחנה המשותף או כפי שהתגלה לי בהמשך הדרך- מחנה השמאל המשותף.

מטה הליכוד למען השוויון בנטל הוקם מתוך ההכרה כי בכדי להוביל שינוי חברתי אמיתי יש לפעול בצורה אחראית, מבוקרת ולא מתלהמת. מהלך כזה יכול לקום רק מתוך תנועת הליכוד. רק הליכוד יכול להוביל לחלוקה צודקת ושוויונית בנטל השירות הצבאי והאזרחי. רק הליכוד יכול ליצר שותפות בנטל השירות עם שאר המגזרים שהיום אינם שותפים למשימה זו. רק הליכוד יכול להבטיח תהליך שיוביל לשוויון בנטל השירות מבלי לגרום לקרע בעם. חברי המטה מתחייבים לפעול למען קידום עקרון השוויון בנטל כבסיס לבנייתה של החברה הישראלית. לקדם מדיניות וחקיקה המחייבת חוק שירות לכל מגיל 18 ולקדם מדיניות וחקיקה לתגמול המשרתים והנושאים בנטל.

מעבר לכך, בכך שהליכוד נמנע מלהתייחס לנושא, הבמה הציבורית נשארה לגופים פוליטיים אנטי-ליכודיים (כגון: יאיר לפיד) שהשתמשו ומשתמשים בנושא זה לניגוח מעמדו הציבורי של הליכוד. אנחנו כמטה הליכוד למען השיויון בנטל נתייצב כחומה בצורה כנגד נסיונות סרק אלו.

מטרתנו כתנועה ממלכתית, דמוקרטית, ליברלית, היא לא ליצור קרע בעם ובחברה הישראלית, אלא לנהל את השינוי בחוכמה ובשכל. עלינו להוביל בנחישות להגדלה משמעותית בנטל השירות והעבודה, אך לעשות זאת בהדרגתיות ומבלי להשניא איש את רעהו.

השבוע החל המטה בפעילותו מול הממשלה בפגישה עם השר משה (בוגי) יעלון, שהיה אחראי מטעם ראש הממשלה על המשא ומתן בסוגיה מול קדימה וניסה להוביל לפתרון שפוי. הייתה הסכמה רחבה כי מדובר במשימה לאומית-חברתית ממדרגה ראשונה, חוצת מפלגות ומגזרים והחל שיתוף פעולה בין המטה ולשכת השר.

מטה הליכוד למען השוויון בנטל החל לגייס מתנדבים למען קידום עקרון ערך השוויון.

כל מי שמעוניין לקחת חלק בפעילות המטה מוזמן למצוא אותנו בפייסבוק: מטה הליכוד למען השוויון בנטל

או לפנות במייל ל[email protected]



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח"כים מסיעת הליכוד בחגיגות שמחת תורה בחולון

אריק זיו ויזר

ברחובות ניצחה הקבוצה המרכזית/מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

חלוקת סלי מזון ותווי שי לחג ראש השנה ברעננה

אלי חזן

עם ישראל חיי ומדבר גרוזינית. / מאת:דוד פורטנוב

אקוניס הביא את השמש לעיר המתחרדת

אריק זיו ויזר

אופיר בוריה בפינה של איציק דדוש

איציק דדוש
דילוג לתוכן