34.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

מופז,ההתנתקות ו”עופרת יצוקה” בעיניים של יוסי שחר

לכבוד
שר התחבורה, מר שאול מופז.

כבר מספר פעמים ראיתי ושמעתי אותך בראיונות שונים בתקשורת האלקטרונית, ראיונות בהם אתה לא מחמיץ שום הזדמנות להתנדב ולדקלם שוב ושוב את המנטרה האומרת כי ההתנתקות (כהגדרתך) נתנה חופש תנועה ופעולה לצה”ל במבצע “עופרת יצוקה”.
כמה הערות:
ראשית, לקרוא לזה גם היום “התנתקות” זה פשוט אנאכרוניזם. המציאות אחרי שלוש וחצי שנים מלמדת על חזיון שווא, טיפשות, לא מעט רשעות, חורבן, הרס, ולא יום אחד של התנתקות אמיתית.
שנית, אני מבין שתפקידך כשר התחבורה משפיע עליך ומציב לפניך אתגרים כבדי משקל, בהקשר לתנועה וחופש תנועה. אני מקווה שלא אימצת את המודל של גוש קטיף לשיפור חופש התנועה.
שלישית, הצדקת ההרס והחורבן של ישובים לשם נתינת כביכול חופש תנועה לצה”ל משתלב ומתחבר לקונספציה המעוותת שהשתלטה על ההנהגה הישראלית ועל חלק מהחברה הישראלית. קונספציה שגרמה להיפוך תפקידים כשאזרחים מגנים בגופם על עצמם ועל משפחותיהם כשמילת הקוד “להתמגן” תפשה את מקומה של ההתקפה והתגובה המוחצת מחשש לאבדות בנפש בקרב הצבא, מעבר לפגיעה במימד הריבוני שלא נרחיב בו הפעם. זה שנים הוכנסו עשרות אלפי בני אדם, ועם הזמן מאות אלפים לסכנת חיים יום-יומית, שובשו חייהם ולמעשה הפכו לבני ערובה ולחומת המגן. ואתה מאשש את השיטה הבלתי נתפסת, הבלתי מוסרית והמסכנת את קיומנו כחברה, כעם וכמדינה. את ביצוע ההרס והחורבן לעשרת אלפים חלוצים והרס חייהם אתה מצדיק כביכול לשם נתינת חופש תנועה צבאי, חופש שמומש אחרי סבל לא יתואר שנמשך שלש וחצי שנים, מאז חורבן הגוש, שנים בהם נורו על מערב הנגב ובעיקר על שדרות כ-8700 טילים. בעזות מצח, בלי בושה, בלי להסמיק ובלי למצמץ. אתה מנסה לטשטש ולהצדיק את הרשע, את הפשע את הכישלון הקולוסלי של מהלך הגירוש בכל פרמטר שניתן לבדיקה.
רביעית, אני מבקש להביא לתשומת לבך טבלה על היקף הירי על שדרות וסביבתה משך 8 שנים עם חלוקה לשנים השונות להלן הטבלה:
שנה מס’ טילים שנורו מעזה
2001 4
2002 35
2003 155
2004 281
2005 955 (הרוב אחרי החרבת גוש קטיף והבריחה מציר פילדלפי)
2006 1777
2007 2807
2008 3520
לסיום: ממלחמת ששת הימים עד “בשורת אוסלו” ו”המזרח התיכון החדש” לא היה ירי מרצועת עזה על מדינת ישראל בקו הירוק.
החיבור של שמונה השנים חוטא לאמת. הוא נעשה לצרכים הסברתים חיצוניים כדי להדגיש את מידת הסובלנות והאיפוק שנהגו ממשלות ישראל השונות, אך כלפי פנים, 8 השנים מבליטות את המחדל, חוסר האכפתיות השערורייתית של ההבלגה ארוכת השנים. עם זאת, במשך ארבע וחצי שנים עד אמצע 2005 הינו בגדר כובשים בעזה, ונורו משך השנים הללו “רק” כ-800 טילים. משחרור עזה מעול הכובש הישראלי ע”י גרוש, הרס וחורבן עצמי דמוקרטי בלעז, מאז משך שלוש וחצי שנים נורו “רק” מעל 8700 טילים מסוגים שונים ומשופרים, הן מבחינת עוצמה והן מבחינת טווח. את ההבדל הזה, ההבדל הקטן הזה בין השנים שלפני החורבן וההרס העצמי, לבין השנים שאחרי, מנסים קברניטיה, מבצעיה ותומכיה – פוליטיקאים ואנשי תקשורת- לטשטש, להסתיר ולהעלים ע”י חיבורם למכלול אחד.

בכבוד הראוי
יוסי שחר
קרית אתא



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כוכב פוליטי בסימן שאלה

אלי חזן

גלעד שליט בכל מחיר

אריק זיו ויזר

עשה לך רב?

אלי חזן

איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא…

אלומה עברון

האיחוד האירופי מהווה מכשול לשלום

אריק זיו ויזר

ההיגיון הפנימי של עמירה הס

אלי חזן
דילוג לתוכן