19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
זאב בן יוסף

מה באמת קרה שם? סוד ההחלטה להתקפת חיזבאללה

השיחה שהביאה להחלטה להתקיף את בכירי החיזבאללה ואיראן בסוריה, ותגובת מנחם בגין על הפצצת הכור בעיראק ערב בחירות





ראש המוסד: “אדוני ראש הממשלה, נודע לנו שבכירי צבא חיזבאללה עומדים להיפגש עם בכירי הצבא האיראני והסורי, קרוב לגבול עם רמת הגולן. זהו מידע אמין מאוד. יש לנו הזדמנות בלתי חוזרת לפגוע בטרור המאיים גם על רמת הגולן וגם על הגליל, ובתוך כך גם לחסל פעילי טרור בכירים. פעולה כזו תפגע אנושות במורל החיזבאללה ובפעולותיו המתוכננות נגד ישראל.”


בנימין נתניהו (לחברי הקבינט הביטחוני וליועציו): “מה דעתכם?”


כולם (פה אחד): “עכשיו, ערב בחירות, ממש לא כדאי לנקוט בפעולות צבאיות. כולם יגידו שהפעולה בוצעה בגלל הבחירות, זה יגרור תגובה חריפה של החיזבאללה, וכל זה יוריד מנדטים בקלפי.”


נתניהו: “ראש המוסד אמר שזו הזדמנות בלתי חוזרת ומדובר בפעולה חיונית לביטחון המדינה. ברור לי שזה יזיק לנו בבחירות, אבל מוטלת עליי האחריות לביטחון ישראל. אנחנו הולכים על זה.”



בגין מגיב על פעולה צבאית ערב בחירות: “אני רק הערה: יש מקום להעריך ששיחה דומה אכן התקיימה ואלה השיקולים שנדונו. גם ההחלטה של מנחם בגין להשמיד את הכור האטומי בעיראק התקבלה ערב בחירות וכולם האשימו את בגין שהחליט על כך בגלל שיקולים פוליטיים. גם הוא לא נרתע מכך, כי הביטחון גובר על השיקולים הפוליטיים.”


הנה כאן הסרטון בו מגיב בגין על האשמות אלה, מה שממש נכון גם ביחס לנתניהו היום.

https://www.youtube.com/watch?v=nDamQ5_Pd58&feature=player_detailpage




הכותב, זאב בן-יוסף, הוא ממייסדי הליכוד, חבר מרכז, חבר מזכירות וחבר לשכה, מוותיקי תנועת בית”ר, עיתונאי, פובליציסט, עורך כתבי עת, איש הסברה ויחסי ציבור מזה יובל שנים, בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, משלים בה תואר שני בפילוסופיה של המדעים.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מי יתבע את זאב בן יוסף ?

אלי חזן

מְשָל הַבְּרִית וּמְהָרְסֵיהָ

שאלת הזהות של יאיר לפיד

אלי חזן

לקחי השואה והאיום הקוריאני

אלי חזן

E 1 – לא מה שחשבת

אלי חזן

שנת שלום על ישראל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן