25.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

מה אכל סער בטופולופומפו ?

הליכודיאדה חלק מהליכוד, למה ציפי לבני לא נחקרה,האם דרוקר הוא חוד החנית של סער בחיסול יריביו ? , דורון רובין לוחם נפטר.

תיק 2000
השבוע התבשרנו בקול תרועה גדולה שח”כ איתן כבל נקרא לחקירה. ניתן היה למצוא ברשת תגובות של אנשי ימין המבשרות על ניצחון אך כל החקירה הזאת לא תוביל לכלום. עיתונאים מובילים רומזים לנו כי כל חקירת כבל היא עלה תאנה. די ברור שהחקירה של כבל היא רק למראית עין.
כי אם כבל, שנקרא לחקירה רק משום שהיה חבר כנסת שהוביל את חוק ישראל הום, אז נשאלת השלאה מדוע מאז 2015 לא נחקר לפיד או לכל הפחות לבני שהצהירה כי היא נפגשה עם נוני מוזס לפני חקיקת חוק ישראל היום. לפיד ושריו שקידמו שיתופי פעולה עם ידיעות לא נחקרו. האם העברת כספים מהממשלה לטובת עיתון לא שווה בדיקה?
לכן, כאשר המשטרה חוקרת את כבל זה נראה יותר כמו עוד מריחה של אגף החקירות.
כי כבר מהתחלה נראה תיק 2000 כתפירת תיק על מידות נתניהו.
מה שברור הוא כי בסופו של יום אין בתיק הזה כלום. לפחות מדובר בשיחות כמו הרבה שיחות שנוהלו בין פוליטיקאים לראשי מערכת התקשורת.

הליכודיאדה
אין ספק כי תופעת הליכודיאדה מסמלת את מפלגת הליכוד. הליכוד מפלגה חיה ובועטת ולא משנה כיצד ינסו בתקשורת להציג אותה. פעם אחר פעם מנסים גורמים בתקשורת לקחת את מה שנראה רע ולהבליט אותו .
אני הייתי בכל הליכודיאדות ואין ספק השנה היה שינוי מהותי לטובה .
ההצגה בגין ותערוכה ממרכז בגין היו צד אחר שלא סוקר כראוי, אבל בליכוד רגילים לזה.
רק לפני מספר שבועות הציגו בתאגיד כתבה על בעלי הכוח במפלגה.
מבלי להכנס לשמות שכיכבו שם ושהוצגו כממליכי מלכים אז בתוך הליכוד ההנהגה והבכירים צחקו : את מי הם המליכו ואיפה המפקד הגדול של אותם ממליכים?
מנגד, הליכודיאדה היא סיפור הצלחה מוכח. צודקת העיתונאית מזל מועלם כי הליכוד הוא משפחה גדולה וחמה. יש יריבויות בתוך הליכוד אך כאשר הליכוד – או המחנה הלאומי מותקף – אז חבריו מצופים שורות ומכינים את עצמו למלחמה לשמירת הבית.
כן, בליכודיאדה ראית זאת כאשר הייתה הגנה על הליכוד- נתניהו ועוד פעם הליכוד.
בזמן אחר התקיימה דוגמא של ניסיון יצירת ליד לליכוד. קראו אז לזה עוזי כהן ז”ל. עוזי הגיע למעמד שבו הוא קיבל תקשורת בלי הפסקה. מבחינת הליכוד כמפלגה זה היה נראה רע בפני הציבור אבל את הצד שרוב הליכודניקים הכירו אצל עוזי בתקשורת לא הראו.
עוזי כהן לא האמין באינטרנט וטען שהאינטרנט לא יחליף את השטח. זה היה סביב 2004. באותן השנים הראשונות של ליכודניק היינו יורדים אל השטח כדי שיכירו את האתר. וכך הגעתי אל לשכתו של סגן ראש עיריית רעננה עוזי כהן .
אז הסברתי לו על האינטרנט ומה שאנחנו עושים. תוך כדי השיחה נכנס ילד בערך בגיל עשר ללשכתו.
הילד נכנס בביטחון, ניגש לעוזי כהן והראה לו נייר. עוזי חיבק אותו נתן לו חמישים שקל והילד יצא החוצה.
שאלתי את עוזי : זה הילד שלך ? הוא השיב : לא, זה ילד שאני חונך אותו. הוא מגיע ממשפחה הרוסה ואני מלווה אותו. מה שראית עכשיו הוא שהילד הביא מבחן שהוא הצליח בו והגיע להראות לי.
כל הסיפור הזה מתמצת את הליכוד ומבדיל אותו ממפלגות אחרות .
לליכוד יש נשמה יתרה ולא בן כספית ודומיו יצליח בכזבים להפיל את התנועה- מפלגה- משפחה.
ולכן את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק.

גדעון סער
השבוע מיכאל דבורין פרסם כי יום לפני תוכנית המקור נראה גדעון סער יושב בטופולופומפו ביחד עם רביב דרוקר .
הדבר הראשון שנשאל מה הקשר בין סער לדרוקר? האם דרוקר הוא חוד החנית של סער בחיסול יריביו ?
והשאלה השנייה שנשאלת היא מה לסער ולמסעדת טופולופומפו מסעדה לא כשרה המוכרת שרצים ושאר מיני תועבות למי ששומר כשרות.
זוכרים? סער מציג את עצמו כמי שהתקרב לדת והפך להיות שומר שבת, הרי את התקלה של חוק המרכולים יצר גדעון סער בעת שכיהן כשר הפנים. יצר בעיה ועזב אותה לבאים אחריו.
סער הוא זה שרצה לסגור עסקים בשבת בתל אביב .
אז בכל תל אביב סער לא יכל למצוא מסעדה כשרה כדי לשבת עם דרוקר רק בטופולופומפו .

בעיתון משפחה החרדי הוצג כך סער

ראש ממשלה יהודי גאה. ואילו המראיינים מציינים: “אם סער ייכנס יחד עם בני משפחתו לבית ראש הממשלה, יהיה לנו כאן אחרי הרבה שנים ראש ממשלה עם חיבור אמיתי למסורת. לא נשמע יותר על מסעדות שקצים… נקבל סוף סוף ראש ממשלה יהודי גאה”.

 

במהלך כתיבת הטור התפרסם שדורון רובין נפטר אחרי מחלה קשה. רובין היה אלוף בצה”ל ואיש עסקים ישראלי.

דורון רובין (1944 – 19 בינואר 2018) נולד וגדל במושב בוסתן הגליל. שיחק כבלם וקפטן של קבוצת הכדורגל הפועל עכו. היה קצין ולוחם מהטובים שידעה מדינת ישראל

תרומתו הצבאית

במאי 1963 התגייס לצה”ל, התנדב לשירות בצנחנים , ושובץ בגדוד 890. בצנחנים עבר מסלול הכשרה כלוחם, קורס מ”כים חי”ר וקורס קצינים. לאחר שסיים קורס קציני חי”ר בהצטיינות, שימש במשך כשנה כמדריך בבה”ד 1, חזר לחטיבת הצנחנים כמפקד מחלקה בפלוגת הרב”טים של גדוד 890. במלחמת ששת הימים לחם כמפקד פלוגה בגדוד לאחר המלחמה ביצעה פלוגתו את טקס ההשבעה הראשון של הצנחנים בכותל המערבי במהלךמלחמת ההתשה השתתף במבצע תרנגול 53 וכסמג”ד הנח”ל המוצנח (גדוד 50) פיקד על מבצע “שפט 37” ב-1970, בו תקף הכוח בירי מרגמות בסיס טירונים של צבא סוריה כ-70 ק”מ מצפון-מזרח לדמשק ופיקד על מבצע “תרנגול 59″ בו תקפו כוחות הצנחנים בסיס מנהלה צבאי מצרי ליד שדה התעופה ביר-ערידא.

בשנת 1972 פיקד על קורס המ”כים של חטיבת הצנחנים, והשתתף ב”מבצע ברדס 54-55” ובמבצע אביב נעורים . בספטמבר אותה שנה פיקד על כוח במבצע קלחת 4 מורחבת בלבנון. בשנת 1973, שלושה חודשים טרםמלחמת יום הכיפורים, מונה למפקד גדוד 202, תפקיד שאותו מילא במהלך המלחמה, ופיקד על הגדוד בקרב ואדי מבעוק. שירת כקצין אג”ם של פיקוד הצפון ויצא לתקופת לימודים בת שנתיים בבית ספר צבאי בפריז. עם שובו ב-1977 הציע לו הרמטכ”ל מוטה גור לפקד על חטיבת גולני, אך רובין סירב, הועלה לדרגת אלוף משנה ומונה למפקד בית הספר לקצינים. במבצע ליטני, בשנת 1978, פיקד רובין על כוח מבית הספר לקצינים אשר כבש את טייבה ואת ע’נדוריה והיה אחראי להריגת כתשעה-עשר מחבלים.

בשנים 1979-1981 שירת כמפקד חטיבת הצנחנים הסדירה. כמח”ט הצנחנים פיקד על החטיבה בסדרת פשיטות בלבנון ובהן מבצע איש דמים, הפשיטה המוסקת הראשונה ללבנון, מבצע מוביל . ומבצע סיגל. לאחר שעבר הסבה לשריון מונה למפקד חטיבת השריון 500 (עוצבת כפיר), שלושה ימים בלבד לפני מלחמת שלום הגליל במלחמה, במהלך הקרב על הכפר עין זחלתא, עבר ג’יפ ובו שלושה קציני צה”ל את הכביש שהוביל לתוך הכפר, ונכנס לשטח שבשליטת כוחות קומנדו סוריים. רובין נכנס לכפר עם אחד ממפקדי הגדודים וקשרו, כדי לאתר את הקצינים, שני עמיתיו נסוגו ורובין נשאר בכפר לבדו, כשהוא הורג בתוך כך חיילים סורים רבים. כוח צנחני מילואים שחבר אליו לאחר מספר שעות חילץ אותו ואת גופות הקצינים עם סיום המלחמה מונה למפקד אוגדת שריון מילואים.

ב-1983 מונה למפקד עוצבת הפלדה (162) פיקד על הגזרה המזרחית בלבנון עד נסיגת צה”ל ב-1985. בתפקידו הבא שרת בראש חטיבת התורה והפיתוח במפקדת חילות השדה. במסגרת תפקידו זה יזם רובין, לאור לקחי לוחמת הנ”ט שגובשו בצה”ל לאחר מלחמת יום הכיפורים ומלחמת לבנון, בינואר 1986 את הקמת יחידת מגלן המתמחה בלוחמת נ”ט תוך שימוש באמל”ח מתקדם. בינואר 1987 הועלה לדרגת אלוף ומונה לראש מחלקת ההדרכה באגף המטה הכללי בתקופתו יישם את “תוכנית ברק” להכשרת הקצונה הזוטרה בצה”ל.

בתחילת דצמבר 1988 פיקד כמפקד מפקדת העומק המטכ”לית , מעמדת פיקוד בספינה ששהתה בים, על מבצע כחול וחום שנערך בעיירה נועיימה בדרום לבנון. לטענת רובין, הוא לקח על עצמו את האחריות לתוצאותיו הבלתי מוצלחות של המבצע, ולקיחת אחריות זו עלתה לו בסיום הקריירה הצבאית. רבים מן האלופים במטה הכללי מתחו ביקורת על כך שהרמטכ”ל, אהוד ברק, אילץ את רובין לעזוב את צה”ל בשנת 1991 השתחרר מצה”ל לאחר 28 שנות שירות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בודד בצמרת משה כחלון

אריק זיו ויזר

אורן חזן, דגן ובנט “שלושת המוסקטרים שחיים מספין לספין”

אריק זיו ויזר

עלילות טלנסקי בארץ הגדולה – יומן פוליטי מאת : אריק זיו

אריק זיו ויזר

אופיום להמונים ואקסטזי למנהיגים – יומן פוליטי

אריק זיו ויזר

האם דו”ח לוקר פתח להרחבת הממשלה ?

אריק זיו ויזר

מיקי לוי לקח ללב, דרעי לקח מהקופה הציבורית

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן