22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי בליכוד

מהונגריה לליכוד באהבה

כשבועיים מאז ביקורו של ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, בישראל הוזמן רכז קשרי חוץ של הליכוד, תמיר ורצברגר, למחנה קיץ של מפלגתו של אורבן, פידס, בטרנסילבניה, ולהשתתף בפאנל בנושא קשרי חוץ. יחסי ישראל-הונגריה מעולם לא נראו טובים יותר.

מזה כשלוש שנים שאגף קשרי חוץ של הליכוד, בהובלתו של מנהל האגף, אלי חזן, מוביל מהפכה הסברתית ודיפלומטית אל מול הימין-מרכז הפוליטי העולמי, תוך הפיכת הליכוד לשחקן מוביל ומשמעותית בזירה הדיפלומטית בעולם.

המגמה הזו החלה אי שם בשלהי 2015 במשלחת ליכוד לבודפשט, הונגריה. משלחת אותה יזם, מי שהיום הוא רכז קשרי חוץ בליכוד, תמיר ורצברגר, שמאז לקח את הונגריה כ"פרוייקט אישי"  וכבר אז סימן את הונגריה, ואת מפלגת השלטון שם, פידס, כפוטנציאל להיות בעלי ברית אסטרטגיים של ישראל ושל מפלגת הליכוד.

פעילותו של ורצברגר בהונגריה חילחלה אט אט מעלה והגיעה עד לצמרת פידס ומשרד החוץ ההונגרי, ובשנה האחרונה נראה כי העמל הרב החל לשאת פרי, כאשר ביקורו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבודפשט לפני שנה בדיוק, וביקור הגומלין של ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, מוקדם יותר החודש, היוו נקודות שיא ביחסי שתי המדינות, כשבין לבין הונגריה הופכת להיות ”קו הביצורים" של ישראל במוסדות בינלאומיים, ובעיקר באיחוד האירופי, תוך שהיא הודפת ומונעת הצהרות והחלטות אנטי-ישראליות באיחוד האירופי מחד ומצביעה נגד החלטות אנטי ישראליות מאידך.

לאור התחממות והעמקת היחסים בין שתי המדינות, ובין שני המנהיגים, הוזמן רכז קשרי החוץ, תמיר ורצברגר, להשתתף במחנה הקיץ השנתי של פידס בעיירה בשם 'טושנאדפורדו' בעומק טרנסילבניה, ולקחת חלק בפאנל בנושא קשרי חוץ.

מדובר באירוע המתקיים מזה כשלושים שנה, אשר מטרתו העיקרית היא חיזוק המיעוט ההונגרי ברומניה, והוא מושך אלפיי אנשים מכל הגילאים והמעמדות, הן מהאוכלוסייה ההונגרית האתנית בטרנסילבניה והן מהונגריה עצמה וממדינות נוספות, ובאירוע נוטלים חלק כמעט כל חברי הפרלמנט של פידס, אנשי רוח, דיפלומטים וכמיטב המסורת גם ראש הממשלה, ויקטור אורבן, מגיע ביומו האחרון של האירוע על מנת לשאת דברים.

חבריו לפאנל של ורצבגר היו חבר הפרלמנט ההונגרי (פידס) וסגן יו"ר ועדת החוץ בפרלמנט, ז'ולט צ'נגר-זאלאן והשגריר ההונגרי החדש לישראל, בנקו לבנטה, שעתיד להיכנס לתפקיד בספטמבר הקרוב. הפאנל עסק, כאמור, בקשרי חוץ ובשאלת העוצמה של מדינה קטנה כמו ישראל – איך מדינה קטנה כמו ישראל היא בעלת עצמה כל כך גדולה ומה בעצם סוד ההצלחה של ישראל. הדיון היה מרתק ומשך צופים רבים, שעל אף הגשם השוטף נשארו עד סיומו של הפאנל.

במהלך שהותו שם פגש ורצברגר גם את נשיא מפלגת ההונגרים ברומניה, שלא יכל להסתיר את התרגשותו מהאורח הישראלי הראשון אי פעם באירוע הנל. גם את התקשורת ההונגרית נוכחותו של של רכז קשרי החוץ של הליכוד עוררה התעניינות רבה, והוא אף העניק ראיונות למספר כלי תקשורת בהונגריה, לרבות המגזין הפוליטי 'הטק' – מגזין שבועי בעל תפוצה רחבה מאוד בהונגריה.

הביקור נחתם בהצלחה גדולה ו 10 שעות הנסיעה של ורצברגר חזרה לבודפשט לא הצליחו להעיב על התחושות הטובות איתם שב לביתו, כאשר נדבך נוסף הצטרף לעשייה המבורכת שלו בהונגריה, עשייה שאת פירותיה קוטפת היום מדינת ישראל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דגן גידל מחל בשומרון

אריק זיו ויזר

עו"סים ומתפקדים לליכוד

אריק זיו ויזר

כשצה"ל בפנים – הדגל מונף אל על

אלי חזן

'המטה החרדי בליכוד' בעד החייל החרדי, יהדות התורה נגד

אריק זיו ויזר

עצותיו של קמלמכר

גיא קמלמכר

איוב קרא: "ממשלת צרפת אדישה לאנטישמיות הגואה"

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן