24.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

מדינה צריך לנהל

יואב קיש, חבר ליכוד וחבר ועדת פלסנר, ישתתף מחר בהפגנה לשוויון בנטל. לליכודניק הוא מסביר מדוע חשוב להגיע

 

 

אחי חזר בתשובה כשהיה בן 30. אחי האהוב, היחיד שהיה ושיהיה לי ביחד עם בני משפחתו חזרו בתשובה. בפגישות משפחתיות אני רואה את הילדים שלנו משחקים ביחד. אבל אני יודע שככול שהם מתבגרים, וגן העדן של הילדות שבו הם משתובבים מתפוגג, כל זה יגמר. הבנים שלי יתכנסו לעולם החילוני והבנים שלו יתכנסו לעולם החרדי. בני דודים שהפערים ביניהם רק ילכו ויגדלו עם הזמן. הדור שלהם אולי עוד ידבר האחד עם השני. אך דור הילדים שלהם, הנכדים שלי והנכדים של אחי כנראה שכבר לא ישחקו אלו עם אלו (בהנחה שעדיין תהייה מדינה לשחק בה(.

הפערים בין הקהילות החילונית והחרדית הולכים וגדלים והמכנה המשותף הולך ומצטמצם. תופעה זו יוצרת בתחילה שתי קהילות זרות אחת לשנייה ובהמשך קהילות העוינות זו את זו. אך לא מדובר בתהליך בלתי הפיך. מחר במוצ”ש בשעה 20:30, אני הולך לצעוד ממתחם רכבת ארלוזרוב בת”א אל העצרת שתתקיים ברחבת המוזיאון. שם גם אני אשא מספר דברים.

כל אחד מהדוברים ינסה לנכס לעצמו את המאבק ואת העצרת, אבל המאבק הזה הוא של ילדינו. להם מגיע לחיות במדינה בעלת חברה אזרחית שוויונית וחזקה. בה כלל האזרחים תורמים את חלקם בנטל מי בשירות צבאי ומי בשירות אזרחי. חברה בה הררי המילים שנכתבו ויכתבו על נושא קידום השוויון בנטל יהיו ארכאיים.

מדינת ישראל הגיעה לצומת דרכים ממנה אין דרך חזרה והיא זקוקה למנהיגות. מנהיגות שתוכל לקבל החלטות קשות שמהן היא תוכל להמשיך לצמוח ולהתפתח. מדינת ישראל חייבת לתקן את כשל השוק שנוצר כאן ולייצר מצב בו כל אזרחיה הצעירים של מדינת ישראל אינם ניצבים מול חסמי תעסוקה, בדמות דחיית שירות או אי שירות בכלל. חברה בה החוק אינו קובע סט הנחיות לקבוצה אחת וסט הנחיות אחר לקבוצה אחרת. חברה בה מי שאינו מבצע את חובותיו האזרחיים מחויב בענישה כמו כל אזרח אחר. חברה שערך השוויון מיושם בה לא רק כזכות אלא גם כחובה. חובה של המדינה לאזרחיה ושל אזרחיה לחבריהם.

הכוח הפוליטי קיים. 75 מנדטים של הקול הציוני-חילוני (ליכוד, קדימה, ישראל ביתנו, עצמאות). מחר אנחנו כליכודניקים נצעד כדי להשפיע על הממשלה היחידה שהיה (וככול הנראה שיהיה) לה את הכוח לשנות את פני המדינה. אנחנו נצעד כדי לספק לראש הממשלה מר בנימין נתניהו רוח גבית, כי מדינה צריך לנהל.

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האם ליכודניקים ראויים להיות מנכ”לים?

אלי חזן

נבחרי הליכוד זוכרים את בגין – סגן השר איוב קרא

אריק זיו ויזר

אלעד מרון – מועמד בנגב לרשימת הליכוד – על התפטרות בוגי

אריק זיו ויזר

דודו חיים – המנוע שמחזק את הגברת נתניהו

אלי חזן

מי יציל את המוסד לביטוח לאומי מעצמו?

עינר אביב

איך נפלו גיבורים…. או לחילופין קינת עיתון הארץ על אובמה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן