20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

מדוע הורה בן-גוריון להשמיד את “אלטלנה”?

מי התריע נגד קו בר לב ומה הניע את בן גוריון להשמיד את אלטלנה ? כל זאת בספריו של יוסף דוריאל

 

ערב עיון מרתק, שהוקדש לספרו החדש של המהנדס יוסף דוריאל – “ללמוד מהחיים”, התקיים במוזיאון ז’בוטינסקי ביום חמישי,  12 ביוני, בהשתתפות קהל רב.

בדבריו, המחבר פרש יריעה רחבה של מאבקו רב השנים למען ניהולה התקין של המדינה ומערכותיה הצבאיות והכלכליות, ואמר כי “יצא לי שם של אדם שאפשר לספר לו סודות בלי שיגלה אותם, אבל אם תקראו בספר, תמצאו הרבה סודות”…

אחד הסודות שאינם מסופרים בספרו החדש, שהוא מעין אוטוביוגרפיה שלו ושל המדינה, מאז עלה ארצה, דרך מלחמות ישראל ועבודתו-שליחותו בשירות המדינה והסברתה, קשור לפרשת ספינת הנשק של האצ”ל, “אלטלנה”.

“סיפר לי בסוד אדם, שהיה מקורב בזמנו לבן-גוריון, כי כאשר הגיעה הספינה לחופי הארץ, הוא לחש לאוזנו של בן-גוריון: ‘אם תעבירו את הנשק ליחידות צה”ל, הדבר יתן קולות למנחם בגין, ולכן אסור שהנשק יגיע לצה”ל’. בן-גוריון קיבל את העצה ובעקבות זאת יש לנו את ‘התותח הקדוש'”.

דוריאל סירב לחשוף מי היה הלוחש לבן-גוריון, לחישה שבעקבותיה נמנעו מן הלוחמים בחזיתות הלחימה אלפי רובים ותחמושת רבה שהיו דרושים להם במלחמה נגד האויב הערבי.

מנכ”ל המכון, יוסי אחימאיר, הציג לפני המתכנסים את ספרו הראשון של דוריאל  – “הביטחון הלאומי של ישראל”, שראה אור ב-1974 תחת שם-העט המסתורי: איקס. מדוע? כי אז הוא נחשב לתמהוני, בלתי מובן, חריג בדעותיו, והיה חשש כי כך יוצג הספר ברבים. ספר זה חשף כיצד חזה והתריע דוריאל מפני קו בר-לב בזמנו ואת הצפוי לנו בחזית המצרית אם תפרוץ שם מלחמה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרשת ויצא

אריק זיו ויזר

נאבקים ב-BDS: יו”ר ‘חזון לאומי’ אריאל קלנר במפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו

אריאל אילוז

גבריאל צפרוני הלך לעולמו

אריק זיו ויזר

“התקדים הנדיר של העליון הוא פריצת דרך לגבי ילדים בסיכון המורחקים ממשפחותיהם”

אריק זיו ויזר

אביבה, יחיאל ואורן חזן עושים ציונות

Gilad Trugbild

השרה לבנת קיבלה בברכה את ההחלטה להכשיר את הבנייה בשכונת היובל בעלי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן