32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

מאות בוגרי בית"ר עלו לתל-חי

יוסף הראל מספר על הרוח הפעלתנית החדשה שדבקה בבוגרי בית"ר, אשר השתקפה בהיענות הרבה מתמיד לעלייה המסורתית לתל חי

השנה עלו לתל חי 350 בוגרי בית"ר מכל קצוות הארץ – מבאר שבע בדרום, ירושלים, גוש דן ונתניה במרכז ועד חיפה, עכו ונהריה בצפון. הגיעו הפעם גם בוגרי בית"ר צעירים, "הדור הצעיר בליכוד" ותאי "לביא" מהאוניברסיטאות השונות. לבוגרי בית"ר הצטרפו גם רבים מחברי מסדר ז'בוטינסקי.

 

בוגרי בית"ר השתתפו בטקס המרכזי שארגן מרכז ההסברה, שם נאמו נשיא המדינה ושר החינוך גדעון סער.

 

לאחר מכן נערך ביקור בחצר תל חי, בה נפל יוסף תרומפלדור. מנכ"ל חטיבת בוגרי בית"ר זאב בן-יוסף הסביר את הקשר בין המופת של תרומפלדור בתל חי לבית"ר באומרו כי בית"רי שנפגש עם רעהו איננו אומר "שלום" אלא "תל-חי". כך ציווה ראש בית"ר ז'בוטינסקי, לא משום שזלזל בשלום, אותו ראה כערך עליון, אלא מפני שהיה לו ערך חשוב יותר מכול: מופת ההקרבה של הלוחם הגידם שהוא התנאי להקמת המדינה והשמירה עליה.

היום, אמר בן-יוסף, כאשר איומי השמדה וטירור בכל מקום סביבנו, גם בארץ וגם מחוצה לה, אנו זקוקים יותר מכל לאנרגיה הרעיונית הזו של גבורת מקימי ומגיני תל חי. הגרעין של

רעיון בית"ר ממוקד במקום הזה, בגבורה של דם חורשי תל-חי שהקימו כאן התנחלות ששמרה על גבול ארצנו. זוהי הברית הרעיונית שכרת זאב ז'בוטינסקי עם ההקרבה הנשגבה של הגיבור הגידם. זוהי ברית יוסף תרומפלדור – בית"ר. כשם שברית בין הבתרים שכרת עם ישראל עם אלוהיו הייתה היסוד לקיום של עמנו – כך גם הברית שכרת ראש בית"ר עם תרומפלדור הינה היסוד לקיומה של תנועה בריאה וגאה, נדיבה לאחיה, אכזרית לאויביה, תנועה שחייליה הבית"רים מוכנים למסור את נפשם כדי לכבוש את ההר.

זוהי הצוואה, אמר בן-יוסף, שהותירו לנו שניים אלה שכרתו את ברית הגבורה – ז'בוטינסקי ותרומפלדור – שהיו הראשונים להקים צבא יהודי  לוחם בעת החדשה: להגן ברוח ובחומר, בנפשנו וגופנו, על כל חלק של ארץ ישראל, על כל יישוב יהודי שהוקם על אדמתה, לעשות את כל אשר לאל ידנו כדי למנוע את עקירתו.

 

בוגרי בית"ר השתתפו לאחר מכן בטקס המרשים שאִרגנה בית"ר ישראל הצעירה, בראשות תמר טננבאום, שעלה בהרבה על הטקס הממלכתי שקדם לו. בטקס זה הרשימו בנאומיהם שר החינוך גדעון סער וסגן יו"ר הכנסת דני דנון. נכח שם גם מנכ"ל בית"ר החדש רועי מוסט שהצליח להפיח רוח רעננה בבית"ר הודות למספר יוזמות חדשות.

מאות החניכים הצעירים הפתיעו את בוגרי בית"ר הנרגשים כשחילקו להם פרחים אליהם היה מוצמד פתק ועליו הדברים הבאים: "ידידי בית"ר הוותיקים – תל חי! אנו מודים לכם מקרב לב על כי הצטרפתם אלינו גם השנה לעלייה המסורתית לתל חי. נוכחותכם מסמלת לדור הצעיר את חשיבות הקשר עם דור המייסדים ומוטלת עלינו החובה ההדדית לשמר ולחזק את הקשר. אנו מזמינים אתכם לקחת חלק ולהיות שותפים בפעילות שעל ברכיה גדלנו כולנו. נשמח לראותכם עימנו גם בפעילויות ובאירועים הבאים!".

 

בצידו השני של הפתק הודפס השיר המרגש שלהלן, שאף חוברה לו מנגינה ושלישיית בית"ריות ביצעה אותו באורח מרשים ביותר:

 

להיות בית"רי זה כבוד לא קטן

להיות בית"רי זה לא קל כמובן

זה לדעת לתת,להגשים ולבנות,

לחנך את הנוער בארץ הזאת.

 

להיות בית"רי זה שירות וגיוס,

זה אומר להשקיע תמיד בלי היסוס,

זה לדאוג ולתרום לצרכי המדינה,

להגן ולשמור על מולדת שלמה.

 

כי בית"ר זה אנחנו, אני ואתה,

זה הדר ותגר ומולדת שלמה,

זה לתת מהלב עם המון אהבה,

לעשות ציונות וקליטת עלייה.

 

כי בית"ר זה גאון ונדיב ואכזר,

כי בית"ר זה למות או לכבוש את ההר,

כי בית"ר זה הנוער במלוא הדרו

נכון הוא תמיד לשרת את ארצו.

 

כי בית"ר זה אנחנו, אני ואתה,

זה הדר ותגר ומולדת שלמה,

זה לתת מהלב עם המון אהבה,

לעשות צינות וקליטת עלייה.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דוד אנקווה חבר הנהלת הליכוד העולמי וחבר מרכז

אריק זיו ויזר

ליכודניק אבל עם ח"כ נורית קורן

מערכת ליכודניק

בעיצומה השל ההקפאה: נחנך בפדואל הפארק הגדול ביותר בשומרון

אריק זיו ויזר

הדור הצעיר : תמכו בראש הממשלה ובשר האוצר

אריק זיו ויזר

מקימים את האגף הליבראלי של הליכוד

אריק זיו ויזר

המדד החברתי המעוות

אריק זיו
דילוג לתוכן