32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

לשלי יצא הציפי

ליכודניק נגד סגירת ערוץ 10, מצודה הולכת ונעלמת, למה שותקים שרי הליכוד, OECD את מי זה מעניין, בלון הבחירות.

 

חשבון הנאמנות
מדהים כיצד שלי ומופז נופלים בפח העצמי שלהם. הם החלו להוביל שכל מה שנתניהו עושה זה רע. צריך לומר את האמת : נתניהו נהג בשקיפות ובדרך נכונה ,אך כאשר רוצים לפגוע בו הפכו את המהלך למהלך רע.
זה הזכיר לי מצב ישן שקרה כאשר נתניהו נפל מהשלטון. נתניהו הגיש רשימת מתנות שקיבל, המדינה רעשה והמשטרה פשטה בבוקר אחד על ביתו ומשרדיו, כאשר התקשורת צמודה לאותם השוטרים.
בסופו של יום התברר כי נתניהו היה הראשון שהצהיר על המתנות מהקטנות ועד הגדולות.
רק חבל שלשלי יצא הציפי, על מופז חבל לבזבז מילים.


 

ערוץ 10 לפני סגירה. מעריב לפני סגירה. העיתונות במדינת ישראל יורדת שאולה. יש להודות שגם העיתונאים ידם בחגיגה המטורפת. כי אם לונדון וקרישנבאום גוזרים קופון על גיבוב שטויות של 70 אלף ש"ח לכל אחד,  מיליון ש"ח לרפי רשף וישנם כנראה נוספים שידם במעל. אך גם אלה שעומדים ומאשימים את העיתונאים וערוץ 10 אינם מבינים או לא רוצים להבין כי העלמות של ערוצי תקשורת כמו מעריב וערוץ 10 יגרמו נזק לדמוקרטיה. יותר גרוע : יגרם נזק למרכז ימין. האם אותם חברים רוצים לחזק את ערוץ 2 וידיעות אחרונות של מוזס?
אני רואה בחומרה רבה את המצב שערוץ 10 יפול, יש שם גם עובדים שהפרנסה היא הבסיס לקיום שלהם.
נתניהו חייב לקחת את הנושא לידיים ולקבל החלטה שבסיסה העלאת הערוץ לדרך המלך. ואם צריך לפרוס את החוב ואולי לוותר על חלק מהחוב הרי שיש לעשות זאת. לא נורא בעת כזאת כאשר אנו עדים לשינוי מצב והאבטלה מתחילה לגדול, כדאי שתתבצע חשיבה מחודשת.

 


 

ועידה מתמסמסת

רבות דובר על הועידה שמתמסמסת. אין ספק כי מיקי איתן גרם נזק אך התהליכים שעברנו בחודשים האחרונים של אי קיום בחירות מחודשות בחדרה, לאחר החלטה של ועדת הבחירות – חמורים יותר. איני נכנס לשפוט מי צודק מי אשם. יש בהחלטות של השופט כיוון אחד ברור- בחדרה צריכים בחירות. השופט כבר הגיב בזעם ושאל כיצד הוכשלה החלטה שלו ע"י מנכ"ל הליכוד כאשר מנהלת הליכוד פשוט התעלמה מהחלטה שלו.
מה שברור הוא שכבר שלוש שנים המצודה מתנהלת באווירה של יאוש ואובדן דרך.
יש לנו מנהיג תנועה שראשו נמצא באירן ויש לנו מנכ"ל שמגיע אולי לעבודה לא לעבוד.
אם אנחנו רואים כיצד מנהל מזכיר העבודה חיליק בר את מפלגת העבודה הרי יש לנו במה לקנא כאשר בעבודה אנחנו רואים פעילות של צעירים, נשים, וותיקים. אצלנו בתנועה כאשר אתה מגיע למצודה אתה רואה יותר אפסות פעולה. המקומות היחידים שבהם אנו רואים פעילות זאת קומה 8 שם יושב הליכוד העולמי וסיעת הליכוד בהסתדרות, שאר המצודה אפשר פשוט לסגור.
אם נתניהו לא מצליח להיפתר מהמנכ"ל הממורמר שהורס כל חלקה טובה בתנועה אז שימנה בליכוד ועדה קרואה לניהול הליכוד.
הרי לא יעלה על הדעת שכאשר אנחנו צריכים שהליכוד יתנהל לקראת בחירות יהייה מי שישתק את המערכת רק למען המירמור שלו.
נתניהו תמנה ועדה קרואה למנהלת הליכוד באופן מיידי .


 

שתיקת הכבשים
שרי הליכוד נאלמו ונעלמו. מדוע הם שותקים בעת שנתניהו מותקף על נושא האיום האיראני? דן מרידור שאמון על כל החומרים שאנחנו לא יודעים עליהם דבר – מדוע הוא לא מגן על נתניהו? זה אותו נתניהו אשר בבחירות הרים טלפונים לפעילים מרכזיים כדי שיבחרו בדן מרידור. מדוע דן שותק? מדוע שותק בני בגין? מדוע מיקי איתן שותק? מדוע גדעון סער, כחלון,כץ,ארדן? מדוע כל שרי הליכוד לא עומדים בשעה קשה זאת לימין נתניהו?
האם אנו עדים לתהליך התפוררות הליכוד ולכן כל אחד מתכנס ומחכה לראות מה יקרה? כאשר אנחנו רואים את מה שקורה היום כאשר כולם מסכימים שאסור לראות פצצה גרעינית באירן אך כולם לא רוצים שידבק בהם הנושא. נשאר רק בוגי יעלון אשר הוא קיר הברזל של נתניהו. ללא ספק דוגמה טובה למנהיגות שלא עושה את החשבון של המחיר של היום שאחרי. הרי גם לבוגי ברור כי ההחלטה על תקיפה היא נקודה אסטרטגית מהמעלה הראישונה וכשלון בהתקפה עלול להיות חותמת סיום בפוליטיקה אך האחריות שמתווה נתניהו למנוע פצצה גרעינית באירן היא המשימה הכי חשובה מאז הקמת מדינת ישראל. ואם כפי הנראה שרי הליכוד מתנהלים כל אחד לנפשו,כאשר אתה מדבר עם אחד מהם מייד השיחה מתנהלת לא על המצב אלא כמה הקולגה שלו רע.
ההתלכלכות היא רוחבית ומקיפה כמעט את כל שרי הליכוד.
יש לומר לשרי הליכוד : תפרגנו קצת לחברים שלכם ותעמדו מאחורי ראש הממשלה, גם אם נעשו טעויות, ואין ספק כי התרגיל המבריק של הכנסת מופז לממשלה מתברר כגול עצמי של נתניהו, ואולי צריך נתניהו להיפתר מנתן אשל אחת לתמיד.
הרי הוא היה השושבין של קבורת נתניהו.


 

OECD את מי זה מעניין

לפני כשנתיים ישבתי עם שר האוצר. אז אמרתי לו : תראה, כל השגי הממשלה יעלמו לקראת הבחירות. עכשיו אתה חייב להוביל מהלך של הורדת מחירי הדיור. אז שטייניץ הסביר לי כי הוא מאמין שנכון לתת לשוק לעשות את העבודה. עניתי לו שיש רק דרך אחת להורדת המחיר : התערבות הממשלה והליכה למכרזים שהם מחיר למשתכן.
שטייניץ, שהיה ספוג מקבלת ישראל ל oecd, לא היה מוכן לשמוע. לפני שנה פרצה מחאה חברתית, אך מתברר כי שום לקח לא נלמד. עברה יותר משנה והבניה היחידה שהייתה נועדה למען החרדים, כן אלה שלא מתגייסים לצבא.
עכשיו שטייניץ. מה נאמר לבוחר?  oecd?

נתניהו, מה עם רפורמת המרפסות? מדוע המחירים מאמירים? הרי אתה ראית את הנולד בנושא הדיור ולא הצלחת להוריד את המחירים.

ממשלת ישראל צריכה רק לבצע מהלך אחד כאשר האוצר מעלה את הדלק, פשוט צריך להוציא גזרה ראשונה, מצבת הרכב של העובדים באוצר צריכה להתכווץ, חייבים להבין אותם פקידים שהמספרים יגיעו אליהם.


 

הבחירות
בסביבת נתניהו העלו לאוויר בלון ניסוי שוב. הולכים לבחירות אם אי אפשר להעביר תקציב. אך ההרגשה היא שהבלון הזה נשאר באוויר. אומנם ליברמן אמר שהוא לא רואה סיבה ללכת לבחירות ,אך ברור כי ליברמן החל בקמפיין בחירות כאשר על הכוונת שלו נמצא אבו מאזן. ליברמן מזהה את החוליה החלשה והולך לתקוף את הגורם שדאג שלא יהיה תהליך שלום. זאת הייתה צריכה להיות הרי תפקידה של העבודה ומר"צ אך הם מעדיפים להאשים את נתניהו.
ליברמן השכיל להבין כי הציבור לא יקנה את הספין של תהליך השלום ולכן על הכוונת עלה אבו מאזן



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

התימניאדה בביטחון !

אריק זיו ויזר

מי שלא רצה את ליאון ראש עיר יקבל אותו ………..

אריק זיו ויזר

"הם לא מקשיבים" – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

הדרך המשותפת של סער ושפר נמשכת

אריק זיו ויזר

כחלון אלטרנטיבה חברתית

אריק זיו ויזר

נתניהו: "איפה ביבס"

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן