22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ

לראשונה : הפרלמנט האירופי קורא לשחרור האזרחים הישראלים והחזרת גופות החיילים מעזה

הצעת החלטה של השמאל בפרלמנט האירופי בעקבות האירועים בעזה שכללה גינוי חריף לישראל הפכה היום אחר קמפיין דיפלומטי מאומץ של משרד החוץ יחד עם ארגונים תומכי ישראל, להחלטה שלראשונה קוראת לשחרור האזרחים הישראלים והחזרת גופות החיילים מעזה ומעבירה ביקורת חריפה על החמאס.

ראוי לציין כי אלי חזן, מנהל אגף קשרי חוץ של תנועת הליכוד שהגיע השבוע לבריסל ולשטרסבורג, עובד מזו תקופה ארוכה מטעם הליכוד אל מול חברי פרלמנט אירופי על מנת להצביע עבור ישראל.

הצעת ההחלטה המקורית כללה מעבר לגינוי חריף קריאה לחקירת ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג, קביעה כי ישראל השתמשה בכוח לא פרופורציונלי, קריאה לבחינה מחדש של הקשרים בילטראלים בין ישראל לאיחוד האירופי והקמת מיידית ועדת חקירה של הפרלמנט האירופי שתצא לעזה. אך יוזמי ההחלטה האנטי ישראלית יצאו מאוכזבים שכן ההחלטה שונתה לחלוטין ונוספו לה סעיפים רבים המאמצים, באופן שאינו אופייני לפרלמנט האירופי, את העמדה הישראלית בנושא עזה.

בהחלטה שאומצה היום בפרלמנט האירופי בשטרסבורג ישראל אמנם זוכה לגינוי על ירי על אזרחים אך לא נקבע כי השתמשה בכוח בצורה בלתי פרופורציונלית. הפרלמנט האירופי קורא לחקירה עצמאית אך מציין כי ישראל חוקרת עצמה על ידי צוות החקירה שהוקם על ידי הרמטכ"ל. כל שאר היוזמות האנטי ישראליות בהצעת ההחלטה נותרו מחוץ להחלטה. ולעומת זאת, ההחלטה קוראת לראשונה לשחרורם המיידי של אברה מנגיסטו, הישאם אל סייד ולהחזרת גופות החיילים שאול אורון והדר גולדין.

עוד מדגישה ההחלטה שהחמאס הוא ארגון טרור אשר אשר הפך את עזה למוקד טרור ואשר לא מאפשר לאזרחים בעזה ליהנות מזכויות בסיסיות ומשיקום הרצועה וממשיך לחבל גם בפיוס הפלסטיני תוך שההחלטה מטילה את האחריות לניסיון ההתנקשות בראש הממשלה הפלסטיני חמדאללה על החמאס.
ההחלטה מגנה את חמאס על פעילות הטרור, ירי רקטות, נסיונות החדירה, המנהרות ושימוש באזרחים כמגנים אנושיים.
עוד קובעת ההחלטה כי אמנם יש לפלסטינים זכות למחאה בדרכי שלום אך קוראת למנהיגים בעזה להימנע מהסתה לאלימות ולהבטיח שההפגנות לא ינוצלו לצרכי טרור.

ההחלטה אמנם קוראת לסיום הסגר על עזה אך מוסיפה וקוראת לרשות הפלסטינית לקבל על עצמה סמכות ואחריות בעזה.

סגן יו״ר ועדת החוץ של הפרלמנט האירופי, אנדרס ויסטיסן, אמר בהודעה לעיתונות ״אני מקבל בברכה את ההחלטה המדגישה שחמאס הוא ארגון טרור וקוראת לשחרור האזרחים הישראלים והשבת גופות החיילים… למרות שההחלטה אינה מושלמת והשמאל ממשיך לדחוף לטשטוש המציאות בעזה, אני שמח שהקבוצה השמרנית בפרלמנט (ECR) דוחפת לכך שישמע קול ההיגיון…
בהזדמנות זו אני מברך את ישראל לרגל חגיגות שבעים שנה לעצמאותה״.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הכנסת מתחברת : מיומנו של יועץ יו"ר הכנסת

אריק זיו ויזר

ערוצי התרעלה קיבלו כרטיס אדום מבית משפט העליון

אריק זיו ויזר

פרופסור ללא גבולות!

דניאל נחמיה

אלי חזן מול זאב שטרנהל

אריק זיו

יובל אלגד מונה כמנכ״ל צעירי הליכוד

דניאל נחמיה

מזל טוב לרונית טלבי – טורבו הרשתות החברתיות של הליכוד

ליכודניק
דילוג לתוכן