25.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

לקראת החופש הגדול : על ניצול ואווילות

הילד המתבגר שלך מנוצל ככל הנראה במקום העבודה שלו אבל הוא לא יספר לך.

תנסו להיזכר באחת הסיטואציות היום יומיות של חייכם. אתם יושבים בבית קפה לפגישה עם חבר ואז ניגש אליכם נער עם חיוך ובנחמדות יתרה שואל אתכם : “מה תרצו להזמין”?

לאחר שתזמינו הוא שוב ייגש אליכם בחיוך וישאל אותכם האם הכול בסדר ? אני יכול לעזור לכם בעוד משהו ?

לאורך כל הפגישה הוא משרת אותכם ומעניק לכם תחושה ממש טובה ואז מגיע שלב התשלום ואתם רוצים לתגמל את אותו הנער בטיפ כדי שגם הוא ירגיש טוב.

אבל עצרו רגע.

אתם אולי לא יודעים אבל הטיפ הזה בכלל לא יגיע לכיסו אלא בכלל לכיסו של הבעלים שגם ככה לקח לכם מחיר מופקע על הקפה ששתיתם. וזה לא נגמר כאן. זה גם לא ייגמר כאשר אותו נער יחליק בטעות וישבור ערמת צלחות. הבוס לעולם לא יקח את ההפסד הכספי הזה על עצמו. הוא יקנוס את הנער הזה למרות שלפי חוק אסור לו והנער הזה הוא הילד שלך או האחיין שלך .

אלפי בני נוער בישראל מנוצלים במקומות העבודה על ידי מעסיקיהם השוללים מהם זכיות בסיסיות.
ולמה אתם בטח שואלים? כי המעסיק יודע שאותו הנער שמגיע לעבוד אצלו הוא תמים. הוא לא מכיר את החוק וגם אם הוא מכיר הוא לעולם לא יעז להתלונן נגד המעסיק כי הוא יפטר אותו. אז המעסיק מרשה לעצמו לנצל את הקורבן התמים שנפל לידיו ולקחת לו את הטיפים שלו כדי לא לשלם לו משכורת כדין ולא לתת לו שעות נוספות ולחייב אותו על דברים שאסור לו על פי חוק וכל זה קורה מתחת לאף של כולנו .

חשוב לי להדגיש : כמובן שלא כל המעסיקים חושבים כך.

ועכשיו אליכם הקוראים : אתם חושבים שזו עוולה ? יש לכם רעיון איך למנוע את ניצול הנוער בישראל ? כתבו לנו בתגובות .



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שד עדתי או מיסוד הקיפוח?

אלי חזן

הוא נולד לכך

דביר זיו

יום כיפור קטן

אריק זיו ויזר

חייבים ערך מוסף

עומר אריכא

הזמנה לסדנה פוליטית

עינר אביב

ח”כ חיים כץ- הבולדוזר החברתי שלא מפסיק לעבוד

דילוג לתוכן