40.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

למי קראת בוגד

מופע הבטלנים במצודה, לעופר שלח יש מילה, הצוללת חוזרת, אורי אריאל המשת”פ של החרדים, בחירות לנשיאות “שכונה”

בר און

למי קראת בוגד? מופע אימים של רוני בר און. כך הוא פונה לשופט מעל מרקע הטלביזיה. רוני הוא בבואה של אליטה שהייתה מסביבו של אולמרט. פעם הגדירו אותם קבוצת “גנבי הסוסים”. כך אנחנו רואים כי כל מיני אנשים מטעם תוקפים את השופט ואת שולה זקן עכשיו, תחת אצטלה של שר לשעבר ,שופטת לשעבר ,העורך דין שלו, הם מרשים לעצמם להשתלח על כל מה שמפריע לסדר היום שלהם והרשעה של אולמרט משכה להם את השטיח מתחת לרגליים. אין להם עתיד בלי אולמרט עכשיו הם צריכים פטרונים חדשים. אצל רוני בר און אין בעיה הוא כבר מומחה. כמי שנבחר לכנסת ב – 2003 מתוך מחנה נתניהו , ועוד לא יבשה הדיו על כניסתו לכנסת וכבר עבר אז למחנה שרון, צריך לזכור שבר און נכנס לכנסת כנץ והפך ליונה צחורה כפי ששרון הוביל את דרכו, בעת ההיא מערכת היחסים עם אולמרט לא הייתה טובה ורוני הקניט אותו לא פעם, אך זה לא הפריע לרוני בר און להפוך להיות מאנשי אולמרט לאחר ניצחונה של לבני הוא הפך להיות נאמנה , והיום אחרי קריסתה של קדימה מה שנשאר לרוני בר און לבא למרקע ולצעוק על שופט, אין ספק אפשר לבקר את החלטתו של שופט, אך חבורת המעודדות של אולמרט עברה כל גבול.

אין ספק כי לראות ראש ממשלה הולך לבית האסורים מראה לא טוב, אפילו כמות השנים אין לה משמעות, מה זה משנה אם הוא הולך לשנה או שש שנים, האדם הורשע והודבק בו קלון.

רוני בר און לך לך ותתביש על הצורה בה אתה פונה לשופט, אין הבדל בינך לבין אלה הנוהגים בתג מחיר.

 

עובדים עלינו (הליכוד)

מנכ”ל הליכוד והיועץ המשפטי הגישו לועדת הבחירות תוכנית עבודה לקראת הבחירות למוסדות. התוכנית מייצרת הוצאות מיותרות ועל פיה הם מפצלים את הבחירות למזכירות, ללשכה, וצעירים למועדים שונים תחת האצטלה שספר הבוחרים הוא שונה.

זהו עלבון לאינטליגנציה. הטיעון הזה הוא לעג לרש. הרי בליכוד התנהלו כבר בחירות במקביל והצבת קלפי לצעירים ליד הקלפי למזכירות אין בה תוספת משמעותית, אך הפיצול נועד להמשיך בביזוי של חברי מרכז הליכוד. הבטלנות וחוסר המעש שמנכ”ל הליכוד משדר, מייצרת מצב של אי עשייה. כל בר דעת יודע כי הבחירות יכולות וצריכות להיות באותו היום. איחוד מועד הבחירות יביא לאחוז הצבעה גבוה בעוד פיצול יביא להקטנת המצביעים שיגיעו לקלפי.

מילה של שלח זאת מילה

עופר שלח היה המועמד של יש עתיד לתפקיד יו”ר ועדת חוץ וביטחון אך השבוע התברר כי לא צלח המהלך של הסיעה בה הוא חבר. שלח הוכיח כי פיו וליבו שווים. כבר לפני כשנה אמר שהוא רואה בלהיות חבר כנסת ובחברות בועדת החוץ והביטחון כולל ניהול הסיעה שרות הציבור יותר מלהיות סגן שר .
שלח הוכיח כי הוא עומד במילה שלו גם היום כאשר הסיעה שלו ויתרה על תפקיד יו”ר ועדת חוץ וביטחון לטובת הליכוד וקבלת סגן שר. בתמורה הודיע עופר שלח כי אינו רוצה בתפקיד. שלח מעדיף להיות חבר כנסת בעל השפעה מרובה ולא סגן שר בתואר . שאפו

אלוין

השבוע נתקלתי בצמד אלקין ולוין במזנון הח”כים, אלקין הקניט אותי כי כאשר כתבתי בסוף המושב הקודם כי הוא הולך להיות יו”ר ועדת חוץ וביטחון אז טעיתי, כי אז עוד לא היה, אז נכון שזה לא היה סגור, אבל הזרעים נזרעו אצל אלקין מרגע שלמשרד החוץ הגיע שר ממונה. אצל יריב הזרעים נשתלו בעת התחלת דרכו כיו”ר הסיעה כבר אז קצב את זמנו לתפקיד לשנה אחת.וכך כאשר עלה השם של צחי הנגבי כמועמד מעודף לתפקיד היוקרתי של יו”ר ועדת חוץ ובטחון היה זה נראה טבעי וברור. אך המינוי לא מצא חן בעיני חברי הסיעה שמקומם בבחירות המקדימות היה גבוה ובעת שנתניהו עמד על זה שצחי יהיה יו”ר הועדה יריב לוין וזאב אלקין רקחו מהלך מסכל. כבר בסוף המושב הקודם ראית כעס אצל השניים כאשר יריב לוין כבר שם על השולחן את המפתחות של ניהול הקואליציה וזאב אלקין אותת כי הוא רוצה לעזוב את תפקיד סגן השר החוץ.
גם כאשר הודלף כי הנגבי עומד להיכנס לתפקיד יו”ר הועדה השניים לא ויתרו ורקחו דיל בניהם של רוטציה על שני התפקידים : יו”ר הועדה ויו”ר הקואליציה.
כך מתפנה תפקיד סגן שר החוץ וכן יש עוד רוטציה שבין הנגבי לאקוניס וכך תפקיד סגן שר יעבור ליש עתיד תמורת ועדת החוץ וביטחון.
ללא ספק מהלך מבריק של יריב ואלקין שלא ויתרו על מעמדם ותלות של נתניהו בניהול הקואליציה. מה שהכי מעניין כיצד ירד מעמדו של אופיר אקוניס. מה שהיה נראה כטבעי שאקוניס ימלא את תפקיד יו”ר הקואליציה כמי שמקורב לנתניהו נראה שהוא משלם את מחיר ההתקרבות שלו לגדעון סער ומנגד העמדות שהציג בתקופה האחרונה כאשר חתך לימין.
וכך מתברר כי נתניהו אפילו לא הציע לו את התפקיד . ללא ספק מעמדו נחלש אצל נתניהו העתיד יוכיח האם זה יעזור לו להיבחר בסיבוב הבא.

בתוך הליכוד מתייחסים לשניים כשחקנים רציניים ואין ספק כי במידה ויתפנה תפקיד שר לשניים האלה תהיה קדימות מול חבריהם בסיעה. היכולת של השניים לשלב ידיים ולהגיע להסכמה ביניהם היא ברית ניצחונות ככל שיהיו מלוכדים כך יהיה קשה יותר להתנגד להם.

כך היום נראה כי השר הבא שימונה יהיה אחד מהשניים, גם אם יאלצו לכהן ברוטציה, האמון שלהם הוא כזה שרק נותן להם כוח .

הצוללת חוזרת

עומרי נחמיאס מוואלה חושף כי השר גדעון סער הקים צוללת, רק היסטורית המשג של צוללת הוא מתקופת שנתניהו חזר מארה”ב בסוף שנות השמונים ואז הוקמה צוללת יועצים להובלת הצעיר המבטיח בנימין נתניהו,גדעון סער היה אז בצוללת של נתניהו.  עכשיו מתברר כי סער מעתיק ומקים צוללת יועצים שתוביל אותו להתמודדות על ראשות הליכוד אומנם מסביבת סער מכחישים אך האיתות הראשון של עימות ברור בין ראש הממשלה וגדעון סער הוא סגן השר אופיר אקוניס, אקוניס היה מקורבו של נתניהו בקדנציה הקודמת מי לא זוכר את המלחמה שניהל נתניהו להשאיר את אקוניס בתפקיד יו”ר ועדת הכלכלה כאשר היה צריך לקיים רוטציה עם ח”כ כרמל שאמה , אך כעת אנו עדים כי אקוניס מודר מסביבת נתניהו ואפילו נתניהו לא ראה את האפשרות לתת לו את התפקיד החשוב של יו”ר הסיעה, בסביבת נתניהו רואים באקוניס מורד במלכות הוא חבר לגדעון סער אקוניס נוקט עמדות ברורות כנגד נתניהו אם במדיני ואם בפוליטי, אקוניס תומך בגלוי ברובי ריבלין, כמו גדעון סער .

הבחירות לנשיאות

השבוע הגיע תורו של ריבלין לחטוף את הזוהמה של הבחירות , קליפ השמצה של ריבלין הגיע לדואר האלקטרוני של חברי הכנסת. בין חברי הכנסת החלו ניחושים מי מהמועמדים עומד מאחורי המהלך? מה שברור הוא כי רמת התיעוב שיש בהתמודדות הזאת היא רבה. זה החל בניסיון להדביק לסילבן הטרדות, עבר לתחקירים על פואד ודליה איציק, ועכשיו רובי ריבלין.

אם ניסו לתקוע את הבחירות לנשיאות כבית הקלפים עכשיו עם כל הניסיונות של הטרפוד של הבחירות לנשיאות, הפאניקה שמגיעה מנתניהו וליברמן למניעת בחירת רובי ריבלין, הופכות את הבחירות האלה לשכונה.

אורי אריאל הברית עם החרדים

מאז שחר הציונות התקיים בין הציונים לחרדים מאבק תרבות. החרדים נלחמו נגד החדשנות של הציונות, בתוך הציונות היה זרם דתי שהיה שייך לציונות הדתית : הפועל המזרחי, תנועת בני עקיבא וחסידי הרב קוק היו לצנינים בעיני החרדים. בשביל החרדים הכיפות הסרוגות יותר גרועים מהציונים. במשך השנים האחרונות החלה התחרדות בתוך הציבור הדתי ציוני, קוראים להם חרדלים. אורי אריאל שייך לזרם הזה והוא מוביל את הדרך ללב החרדים וכך הוא הפך להיות מגן החרדים בממשלה הוא מטרפד כל יוזמה שתביא לשוויון בנטל. השבוע לפיד דיבר על הנחה במע”מ על דירות חדשות, כאשר הרף לחרדים נקבע 600 אלף ₪ לדירה.

יצא אורי אריאל וטוען שאין מחיר של 600 אלף ₪ ולכן הוא רוצה רף של 950 אלף ₪ , צריך להבין שר השיכון מודיע כי לא ירדו מחירי הדיור, הרי הוא מודיע כי המחירים יישארו סביב המיליון ₪ , לכן ברור היום שר השיכון מכשיר את יוקר הדיור וכן את אי השוויון בנטל.

רק צריך לזכור ביום שהחרדים יוכלו להשחיל את החרדלים המחיר האידיאולוגי יהיה יקר מאוד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

גנדי נרצח פעם שניה

אריק זיו ויזר

ברקת – ממש, אבל ממש, לא מה שניסו למכור לכם

אריק זיו ויזר

ירושלים נכנסת לישורת האחרונה.

אריק זיו ויזר

טרור בדרום : שוסטר כמשל לראש סיכה

אריק זיו ויזר

“הם מפחדים” – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

מה אכל סער בטופולופומפו ?

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן