26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
צפורה אור טל

למה לא צריכה לקום קבוצה של ירוקי עיניים

לאמירה שנאמרה במפגש בסניף צפון מזרח השבוע: "אני לא מבינה למה צריכה להיות קבוצה כזו בליכוד. למה שלא יקימו קבוצת ירוקי עיניים", ברצוני להשיב כי לא צריכה לקום קבוצת ירוקי עיניים, כי ירוקי עיניים לא היו מנודים בחברה.

 

 

ועד כמה ההומואים והלסביות היו מנודים ונתפסו כתופעה יוצאת דופן אספר את הסיפור הבא: לפני כשלושים וחמש שנים, ראיינו בטלויזיה בחור הומו. כמובן שפניו היו מכוסים לחלוטין וקולו שובש. באותם ימים לא היה המושג רייטינג ושאר ירקות, אבל בזמן שהבחור רואיין היה עוצר בכל מדינת ישראל.  הרחובות היו ריקים וכל עם ישראל היה רתוק לטלוויזיה לצפות בדבר הנורא הזה שנקרא: הומו, רחמנא לצלן.

 

כמי שקוראת הרבה ספרים, קראתי  את הספר "הדווקאים" שיצא בשנת 1955 אותו כתבה לסבית ישראלית על לסביות והומאים. אני עדיין זוכרת את הרעש הגדול, במובן השלילי, שהספר עשה. כל מי שהעז אז לכתוב על הנושא הזה פשוט הוכה. כמו כן אציין גם את הרומן: "תהום הבדידות" שיצא לאור ב- 1928 אותו כתבה הסופרת האנגלייה רדקליף הול, שמבחינה ספרותית כתוב בצורה נפלאה, ולא נופל מטובי הספרים שנכתבו – וגם הוא הוחרם בזמנו, כי ראו בהומו-לסבים מצורעים.

 

ועכשיו צאו וראו איזו כברת דרך נעשתה בהתייחסות שלנו ללסביות ולהומאים.

 

נכון שסטרייטים מבינים שהזדווגות צריכה להיות בין גבר ואישה – בעיקר כי כך כתוב במקורותינו, כך נבראנו, וכך ימשיך להתקיים המין האנושי. וכל מי שלא כך, נחשב כבעל סטייה. אבל מה לעשות וישנם בני אדם שאינם יכולים לחוש משיכה אל המין השני, אלא לבני מינם. והשאלה הנשאלת: האם הם בחרו להיות כאלה? בוודאי שלא. ועל כן צריך לקבלם כמו שהם,  מה עוד שבכל שטחי החיים האחרים הם אינם נופלים מכל הסטרייטים.

 

הגם שאנו בליכוד מקבלים אותם בזרועות פתוחות ובפתיחות, אל לנו לנכס לנו את הנאורות כלפי ההומואים והלסביות. לא אנו המצאנו את הגלגל. קדמו לנו הרבה אנשים וגופים למיניהם. כן, צריך להודות שלשמאל הייתה זכות היוצרים על אימוץ ההומו-לסבים. ורק אחרי שהם נתקבלו בחברה כמו שהם, עם נטייתם המינית השונה – דבר שהשפיע על כלל ההומו-לסבים, רבים מהם ביקשו לממש גם את דעותיהם הפוליטיות שלא עולות בקנה אחד עם רעיונות השמאל, והם חברו לחברי הליכוד שמן הסתם הסתירו זמן רב את נטייתם המינית, וככוח משותף הקימו את מה שנקרא: גאווה בליכוד. ועל זה נאמר: כל הבא – ברוך הבא.

 

תל-אביב, 21.6.2012



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לחוף אגם כנרת – כתבה צפורה אור-טל

אריק זיו ויזר

על העצרת לציון 60 שנה למערכה על יפו ועל הסיורים בעקבות הלוחמים

אריק זיו ויזר

הַמִּלְחָמָה שֶׁלּא כֻּלָּהּ בִּשְׂדֵה הַקְּרָב

אלי חזן

אחינו יהונתן

אריק זיו ויזר

ציפורה אור-טל בשיר מיוחד לכבוד ט"ו באב

אלי חזן

לקצר את מאסרו של משה קצב בשליש בוועדת השחרורים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן