20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
גילה גמליאל והקרן החדשה
יומן פוליטי

למה השמאל מחבק את גילה

מי ומה בלשכת נתניהו, אמסלם לא רלוונטי, צעירי הליכוד לאן, למה חוק האזנות נקרא חוק חני, הפריחה החדשה באור יהודה, בסוף תהייה הסכמה במזכירות הליכוד

השרה גמליאל מתיישרת לשמאל:

בתקופה האחרונה אנו עדים למאבק בין השרה המובילה בליכוד מירי רגב לבין השרה גילה גמליאל. 
מאבק מיותר שיוזמת השרה גמליאל נגד נשים חזקות בליכוד. אך מה שחמור הוא שגמליאל מיישרת קו עם האליטות מהשמאל מול רגב שהזיזה את הגבינה לאלו שאכלו לבד במשך שנים.

בעוד רגב לא חוששת להתעמת ולשנות את האפליה שממסד השמאל יצר לטובתו בתרבות, גמליאל משתפת פעולה במשרדה עם מרכז אדווה, ארגון שמאל קיצוני מבית המדרש של הקרן החדשה.

כאשר ד”ר רן ברץ מונה ויצאו נגד המינוי גופי שמאל והתקשורת, מיהרה גמליאל להצטרף לאלו שדרשו שרן ברץ לא ימונה.

וגם עכשיו מיהרה גמליאל להצטרף למקהלת השמאל הקיצוני בכדי לחזק את אחיזתם ברשות השידור, תוך שהיא משתמשת בהאשמת רגב בפשיזם.

גם מירי רגב וגם רן ברץ הם סדין אדום לשמאל. מירי בדרכה נלחמת את מלחמת הפריפריה מול האליטות, ורן ברץ ניהל במשך שנים מאבק נגד הקרן החדשה לישראל. ברץ ומשה איפרגן, חבר מרכז ליכוד מירושלים, חשפו את הסכנה העומדת מאחורי פעילות הקרן החדשה לישראל. 
רן ברץ שילם מחיר יקר כאשר פוטר מהעבודה באוניברסיטה העברית. 

למרבה הצער, השרה גמליאל נבחרת מטעם הליכוד, אך משרתת את השמאל.

לאחר דבריה בישיבת הממשלה על הפשיזם, מיהרה הקרן החדשה לישראל לתת לדברים החמורים פרסום בדף שלה באנגלית, תוך שהיא משתפת כתבה באנגלית מעיתון הארץ.

כך ששרה מטעם הליכוד הפכה לכלי תעמולה נגד ישראל בארה”ב תוך שהיא פוגעת בשמה הטוב של ישראל. הזוי.


מושב קיץ מוצלח:

 

רוה”מ והקואליציה רשמו במושב הקצר הישגים רבים. הממשלה התרחבה עם כניסת ישראל ביתנו. תקציב דו שנתי עבר בממשלה. מתווה הגז עבר. חוק העמותות וחוק ההשעיה עברו. ביטול חוק הספרים עבר ע”י השרה רגב וח”כ יואב קיש.


המרוץ לראשות עיריית ירושלים מתחמם:

 

ניר ברקת נכשל בירושלים והוא בורח ממנה תוך שהוא מוכר הצלחה למי שאינם מכירים את הנתונים. ירושלים היא העיר הכי ננטשת בשנת 2014 ובכל שנות כהונתו הרוב היהודי נשחק בהתמדה. ברקת הוא הבטחה שלא מומשה.

רבים מהפעילים, חברי מועצה וראשי מנהלים קהילתיים התייאשו ממנו. הם מדווחים כי לירושלים כיום אין ראש עיר והיה מוטב שברקת יעזוב כבר עכשיו.

שלושה נכנסו במרץ למרוץ לראשות העיר. יוסי דייטש, סגן ראש העיר החרדי שפועל במרץ ומקווה שהחרדים יאפשרו לו לרוץ. פעילים מדווחים שמשה ליאון מלכד סביבו רבים מפעילי השכונות. ויש את עופר ברקוביץ’ שהוא ותנועת התעוררות פועלים כל הזמן ומגבירים קצב.

כל מי שעוסק בעניין אומר שח”כ דודי אמסלם לא רלבנטי בירושלים.


היכן צעירי הליכוד?

 

שוחחתי השבוע עם משה איפרגן על צעירי הליכוד והכעס הרב היה ניכר בו.

“תגיד לי אריק, מה זה הדבר הזה? אתה מוותיקי התנועה, ראית פעם צעירים בליכוד שכל היום עוסקים במפגשים כמו עסקנים זקנים?
תגיד לי באיזה מאבק צעירי הליכוד רלבנטיים? איזה פרויקט ציבורי ימני הם לקחו על עצמם? שום דבר על פרשת אזריה, לא סוגיית המסתננים, לא ארגוני השמאל שמחוללים בצה”ל נזקים כבדים, לא מבקר המדינה שרודף את ראש הממשלה מהליכוד, לא ביחס לנפתלי בנט שפועל נגד ראש הממשלה, לא ביחס לתאגיד, כלום. בכל מפלגה הצעירים הם הכוח התוסס והפעלתן, בליכוד של היום זה ההיפך, דיכאון”.


הציבור עם נתניהו והממשלה

 

סקר שפורסם במאגר מוחות לפני 3 ימים הליכוד מקבל 27 מנדטים והמחנ”צ מתרסק ל 10, יחד עם מר”צ השמאל היהודי מתכווץ ל 16 מנדטים. הבית היהודי עולה ל 13 וליברמן ל 9 ובסך הכל הקואליציה הנוכחים מקבלת 70 מנדטים. ממשלת נתניהו מקבלת אמון ציבורי עצום.


לשכת נתניהו

 

אין חדש תחת השמש. נתניהו מנהיג ממוקד וכולם רוצים לעבוד איתו ולמענו, אך חלק מהם  הופך להיות האויב שלו לאחר שמסתיים קשר העבודה.
כך היה מאז הצוללת של תחילת שנות התשעים כאשר סביב נתניהו הייתה אז קבוצה  של צעירים שהלכו איתו. היו בצוללת ליברמן ואייל ארד כמובילים, ב- 1996  עם הניצחון נדחק ארד ע”י קבוצת ליברמן ויותר מזה גם סער שהיה מזוהה עם אייל ארד נדחק מהקרבה לנתניהו, רק בסוף הקדנציה מונה סער למזכיר הממשלה.

אחרי ההפסד לאהוד ברק מי שהובילו את שיקום המחנה של נתניהו היו יועצו הפוליטי חיים בשארי וחבר הכנסת ישראל כץ. ישראל כץ הוביל את מחנה נתניהו להישג בוועידה של 2002 מול שרון, ראש הממשלה.
בשארי עזב את והחל עידן של קבוצת שרן ואורן הלמן, הקבוצה נתמכה ע”י הפרסומאי הכושל במערכות פוליטיות גיל סמסונוב, מערכות הבחירות הבולטות שלו שהסתיימו בכישלון אלקטורלי היו 2006 ו – 2013 .
ההישג הגדול של סמסונוב היה שהקשורים איתו היו בעמדה קרובה לנתניהו. אורן הלמן, דוד שרן, אלי כהן ושלום שלמה.
בשלב הבא נכנסו הרבה חובשי כיפות.  פילבר, בנט, לייטר, גיל שפר ונתן אשל. חלק ממי שהיו עם נתניהו נהפכו להיות יריבים מרים. הבולטים ביניהם אייל ארד, ליברמן ובנט. שלום שלמה נהנה מקשרים טובים עם דוד שרן, חברות וותיקה.
חלק לא קטן מהקבוצה הזאת הייתה מסביב לשטייניץ.
ארי הרו היה שונה מכולם, הוא גם היה תמיד נאמן לנתניהו גם כאשר לא היה בסביבתו.
ולצד המסורתיים שהיו סביב נתניהו הייתה חני.
חני התקרבה במשך שנים אל הזוג נתניהו. עוזרים ויועצים התחלפו, אך חני תמיד נשארה בסביבה. יועצים ניסו לתפוס עצמאות ממנה, אך חני תמיד קמה מחדש, כמו נחום תקום.
תקופת הזהב שלה הייתה בתקופה של גיל שפר כראש הצוות וקדוש כיועץ פוליטי. אז היא התחזקה מאוד, כאשר נכנסו לתפקיד בסבב האחרון ארי הרו וקובי צורף חני ידעה את מקומה.
כאשר ארי הלך לאט לאט היא חזרה למרכז הזירה אצל נתניהו, במיוחד בשנה האחרונה כאשר דוד רצה שקט לקראת קבלת תפקיד מזכיר הממשלה. 
חני התחזקה, אך ברקע יש את ניר חפץ ובשבועות האחרונים מתנהל קרב בין חפץ לחני כאשר השבוע חני שיפרה עמדות, יש אומרים כי החוק למניעת הקלטות נועד לקרקע את חני. לא סוד שחני משתמשת בהקלטת שיחות בינה לאחרים.
ולכן ההערכה כי חוק מניעת הקלטות נועד לקרקע את חני.
ללא ספק אם הולכים היסטורית אין ספק כי אחד הדמויות הנאמנות נתן אשל שתמיד נמצא בסביבה לעזור לבוס.

למזלו הרע של נתניהו יועצים רבים מדי מגלים במקביל נאמנות גם לגורמים אחרים. כך היה בתקופת שפר כאשר הוא היה “דאבליסט” : מצד אחד עובד עם נתניהו ומהצד השני היה קשור עם סער. אז היו שפר וגם מזכיר הממשלה האוזר מקורבים לסער. 

בכל מקרה בתקופות האלה היו נוהגים לסכסוך בין נתניהו לבין היריבים הפוליטית, כך היה לדוגמה כאשר נתניהו הודיע כי הוא הולך להתמודד על נשיאות ועידת הליכוד. התכנון היה שרצים בבלוק אחד נתניהו, ישראל כץ, ומשה כחלון. באו יועצי אחיתופל ואמרו לנתניהו “מה, אתה תיתן להם להיבחר על הגב שלך?” הבחירות בוטלו ובסופו של יום דנון התחזק על חשבון יועצי אחיתופל. הרי אם היה נבחר נתניהו לנשיאות הועידה היה הוא קובע את סדר היום, והרבה בעיות שיש לו היום היו נפתרות.
תקופת קובי צורף הייתה תקופת הזהב של נתניהו במוסדות הליכוד. קובי ידע את העבודה וידע להתנהל פוליטית גם מול המוסדות והקבוצות בליכוד. 
אחד המרוויחים הגדולים הוא אופיר אקוניס. אקוניס תמיד שרד את המערכת וגם הצליח להיבחר, וגם כאשר רקד עם היריב תמיד מצא פתח לחזור לסביבת נתניהו.
מנגד יש את בנט, ארד וליברמן שהפכו להיות יריבים קשים.
כאשר הבולט מכולם הוא שלום שלמה שהיה נאמן של נתניהו והוביל את בנט נגד נתניהו.

עכשיו סביבת נתניהו נמצאת בסוג של התחלה חדשה, כאשר חני וחפץ נמצאים מהתקופה הישנה ובסגנון של יצירת מתח מול הנהגת הליכוד.
האתגר של יואב הורביץ שהגיע מבחוץ הוא לעשות סדר בבאלגן שנוצר ע”י ניר חפץ וחני, גם עם השר ישראל כץ. ההערכה היא שהורביץ ילמד את המצב יידע בהמשך לנווט נכון את המערכת.

עכשיו התפקיד שלו הוא למצוא מהר יועצים במקום קובי צורף ופרח לרנר.
מהכרות אישית אני מעריך את יואב הורביץ ואני מאמין שאם גורמים וותיקים שנמצאים במערכת לא יפריעו ויחבלו הורביץ יוביל את משרד ראש הממשלה לתקופה טובה, לטובת נתניהו והליכוד.


איציק דדוש

 

מאז שאיציק דדוש כבש את סניף אור יהודה יש פריחה בסניף. השבוע היה כנס מכובד ויפה שהוכיח כי הליכוד במיטבו. הכנס באור יהודה אורגן ע״י איציק דדוש, יו״ר הסניף. ערב גדוש בחברים במעמד ח״כ ויו״ר ועדת חוץ ובטחון אבי דיכטר וסגן השר איוב קרא.
אין ספק כי אור יהודה הפכה להיות הרבה יותר משמעותית מאז איציק ניצח.


מזכירות הליכוד

 

השבוע עומדת להתכנס מזכירות הליכוד, כאשר על סדר היום עומד שימוע ליועץ המשפטי אבי הלוי. להדחת אבי הלוי יש רוב במזכירות, כאשר הדרישה הגיעה מהשטח ומי שהוביל אותה היה חבר המזכירות שלמה אלמגור שהעלה את הבקשה כבר שנתיים.
הדבר השני הוא הדיון על התנהלות שלמה פילבר במערכת הבחירות. פה יש דרישה של מבקר הליכוד שי גלילי להחזר שמונה מיליון שקל, שלא בברור על מה הוצאו ולמה.

מה שברור שזה לא קרב בין כץ לנתניהו, למרות שיש גורמים המעדיפים ליצור מצב של אווירה שלילית בין השניים.

בסופו של יום גם ישראל וגם נתניהו ידעו למצוא את הנתיב לעבודה משותפת לטובת הליכוד .



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בנט מחייה את סִינְדְרוֹם 1992

אריק זיו ויזר

ירושלים נכנסת לישורת האחרונה.

אריק זיו ויזר

לאן נעלם הליכוד/יומן פוליטי מאת :אריק זיו

אריק זיו ויזר

גם סילבן

אריק זיו ויזר

אין נביא במפלגתו.

אריק זיו ויזר

רמת גן כפני הליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן