33.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

למה הליכוד לא שולט

לפני כשלש שנים משה פייגלין ואני ערכנו סבב הרצאות בכמה מסניפי הליכוד, נושא ההרצאה שלי היה “מדוע הליכוד לא שולט”. בהרצאה זו ניתחתי את מוקדי הכח האמיתיים במדינת ישראל המוחזקים בידי השמאל הקיצוני, והסברתי כיצד ניתן וצריך להתמודד עם מוקדי כח אלו כדי לבסס את שלטון הליכוד. מוקד הכח הראשי שציינתי היא מערכת המשפט. השילוב של בית משפט בראשו עומד “הכהן הגדול” של מדינת כל אזרחיה אהרון ברק או ממשיכת דרכו, יחד עם פרקליטות שמאלנית הוא מצב הרסני. אולם נזקם של אלו גלוי. מעמדו של היועץ המשפטי הוא ביטול למעשה של המשטר הדמוקראטי כפי שאסביר, וכשהוא נשלט בידי השמאל, הוא גם סכנה קיומית למדינת ישראל.
מעמדו של היועץ המשפטי מעולם לא הוגדר בחוק, ולמעשה לאורך השנים רשות זו סיפחה לעצמה כח בלתי מוגבל בגלל חולשת הרשות המחוקקת – הכנסת , והרשות המבצעת – הממשלה. היועץ שתפקידו הרשמי הוא לייעץ לממשלה כיצד לממש את רצונה במסגרת החוק, הפך באופן מעשי לסמכות על המחליטה מה מותר לעשות ומה אסור, וכל זה בלי שום אחריות על התוצאות. היועץ שולט למעשה בכל המשרדים בהם נמצאים יועצים משפטיים הפועלים מכוחו, והם שולטים במשרדיהם כפי שהוא שולט בממשלה. הסיבה לשלטון ללא מיצרים זה היא ניגוד העניינים המובנה בתפקידו של היועץ. היועץ העומד בראש מערכת התביעה מחד, ובראש מערכת הייעוץ וההגנה על הממשלה מאידך, יכול לכפות את עמדתו על כל שר ועל רה”מ. איני מדבר על הליכים פלילים כמו תביעות סרק אישיות שהיו כנגד מועמדים שונים לתפקידי שרים וכד’, אלא ברמה העניינית הפשוטה. במצב בו הממשלה מחליטה לפעול בניגוד לדעתו האישית או הפוליטית של היועץ, מוצא היועץ עילה מסוימת לפסול את החלטת הממשלה. כאשר ארגון שמאל ירמז שכדאי לו להגיש בג”ץ בנושא, היועץ כמובן יחווה דעתו שהוא לא יכול להגן על עמדת הממשלה. לבג”ץ לא תיוותר הברירה אלא לקבל את העתירה, וכך סוכלה החלטת הממשלה. כמובן ששרי המשלה ובעיקר רה”מ מודעים לכח זה ולכן הם מראש כלל מנסים. למעשה אנו מקבלים שליטה מוחלטת של אדם אחד שלא נבחר על ידי הציבור על כל החלטות הממשלה. היטיב להסביר זאת היועץ מני מזוז בימים האחרונים שהסביר כי אם יפוצל תפקיד היועץ, יעשו השרים מה שהם רוצים. כלומר מני מזוז שאף אזרח לא בחר יודע יותר טוב מכולם מה טוב לעשות.
ההזדמנות שניתנה בחודשים האחרונים לכנסת ולממשלה להסדיר את מעמד היועץ המשפטי בצורה חוקית והגיונית, כך שהוא ישמש כיועץ לממשלה הנבחרת, ולא כראש ממשלה סמוי וחסר אחריות היא הזדמנות שלא תסולא בפז. לא לחינם התגייסו כל ראשי “כנופיית שלטון החוק” למלחמת עולם כנגד פיצול התפקידים, הם יודעים שצעד זה הוא צעד אסטרטגי להחזרת השלטון לידי העם שמאס בשמאל.
כבר בתחילת התהליך היה ברור לי שנתניהו לא ישלים אותו. שתקתי כדי לסתום פיות מלעיזים כאילו ההתגייסות של ראשי “מנהיגות יהודית” לטובת המהלך יכולה לפגוע בו. עתה כאשר ברור שנתניהו ישאיר את תפקיד היועץ על מתכונתו, ויותר מסביר שהוא ימנה מועמד שימשיך לשרת את השמאל, אין יותר סיבה לשתוק. נתניהו שעד עתה קיבל שקט יחסי מהשמאל , יתחיל להירדף על ידי מערכת המשפט והתקשורת שיודעות לזהות חולשות. כך קורסת לה אשליית שלטון הימין – הליכוד שניצח בבחירות. העם שרובו הברור רוצה מדינה יהודית, מובל פעם נוספת בניגוד לרצונו למחוזות מדינת כל אזרחיה. את המחיר נשלם בנושאים רבים כמו החינוך , חופש התקשורת , הטיפול במרדנות הערבית ועוד ועד, אך הבולט שבהם יהיה כפי הנראה ניסיון גרוש נוסף מהגולן או מהשומרון. כל עוד לא יפורקו מוקדי הכח השולטים בעריצות במדינת ישראל מכוחם הליכוד לא ישלוט.
מיכאל פואה – חבר ועדת חוקה הליכוד



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מזל טוב לאבי הורביץ

אריק זיו ויזר

הכי עוזי שיש… / מאת: יואל כהן

אריק זיו ויזר

פגישת שדולת הליכוד לקידום החינוך עם בוגי יעלון

אריק זיו ויזר

סלאח שבתי נעצר בחדרה

אריק זיו ויזר

כמה אפשר לעשות צחוק מהליכוד/יעקב בן חורין

אריק זיו ויזר

בחירות בליכוד – ניצחון האחדות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן