24.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

לכל דבר יש מחיר וגם חושבים על העתיד

בעקבות גזר הדין במשפט קצב

לבתי/ נכדתי/ נינתי היקרות,

נכון. אתן עדיין לא קיימות. אבל יש ימים ואירועים שגורמים לך לחשוב על העתיד. לא על עתיד העולם, לא על עתיד המערכת הפוליטית ואפילו לא על העתיד שלך עצמך. כן, אפילו שעוד לא נולדתן אני חושבת עליכן.

 

כשמדברים על מהות היחסים שבין גברים לנשים מגיעים לא פעם לסיפור התנ”כי של אדם וחוה ובו במפתיע הנשים אינן יוצאות עם ידן על העליונה. אך אם תקראנה את הסיפור שוב תגלו כי רב הנסתר על הגלוי. אלוהים נתן לאדם ולחווה את זכות הבחירה וכמו כל זכות בחירה היא באה עם תג מחיר. אדם בחר שלא להשתמש בזכות הבחירה (בעצם הוא מתואר כיצור די פסיבי, שקודם עושה מה שאלוהים אומר ואחר כך את מה שהאישה אומרת). חוה לעומתו העזה לקבל החלטות על דעת עצמה ועל סמך הבנתה את המציאות. חוה הייתה “האדם החושב” הראשון ו”האדם הבוחר” הראשון. אז נכון, גורשנו מגן עדן… אבל בגן עדן, במקום שבו רק צריך להושיט את היד והפרי כבר ייפול לידך אומנם אין סבל וכאב, אך גם אין תחושה של הישג וסיפוק… היכולת לחשוב לבחור ולקבל החלטות היא חלק מהמורשת הטבעית שלכן כבר במסורת דבר שניסו לדכות אלפי שנים עד שבמאה ה-20 התחולל השינוי, שבזכותו אני כותבת את השורות האלו היום.  

 

הסיפור עם הנשיא הוא אינו חדש. גבר בעל השפעה ואישה שרוצה להתקדם ושהמישור המקצועי והאישי מתערבבים… סיפורים כאלו היו ויהיו, ואגב הם גם קורים כאשר יש אישה בעלת השפעה וגבר שרוצה להתקדם. אנחנו חיות בעולם תחרותי ולמרות כל הפוליטיקלי-קורקטיות והרצון הטוב, לגברים מוכשרים פחות קל יותר להצליח בעולם הזה מאשר לנשים מוכשרות יותר. מיושן! שוביניסטי! הכול נכון… אבל לצערי זו המציאות ולפעמים היא מציבה בפנינו אפשרויות פעולה שונות ומשונות. אני לא אגיד לכן מה צריך לעשות במקרה שתתמודדו מול דילמה שכזו, ההחלטה היא בידיכן, אבל עליכן לזכור שלכול החלטה יש מחיר. השפעה היא כוח, ובכל מקום שבו יש כוח השחיתות מחכה לשעת הכושר שלה לזנק והסכם שהושג על ידי הבנות הדדיות עלול לא להתיישם.

 

מה ריבונו של עולם הלך שם? אתן שואלות. אף אחד לא באמת יוכל לדעת ואם כל הכבוד “צדק” הוא מושג מאוד יחסי. אל תלכנה בדרכה הבודדה של מאדאם בובארי. יקירותיי זה הדבר שהייתי רוצה שתיקחו לעצמכן כמוסר השכל, תסמכו על היכולות המקצועיות שלכן ולא על היכולות שלכן בין הסדינים ואם בחרתן להסתמך על היכולות שלכן בין הסדינים תהיו מודעות להשלכות ועל הנזק הנפשי שזה עלול להביא לכן.

                                                                       

                                                                        אוהבת וגאה בכן,

                                                                                                אני



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

צו השעה: אחדות בתוך הליכוד

אריק זיו ויזר

מה שניסו לגרום לנו לשכוח

אריק זיו ויזר

התנ”ך מקור הצדק

אריק זיו ויזר

לבטל מייד את סף החסימה בבחירות לכנסת!

אריק זיו ויזר

ברוך וינר (קונוס) – גיבור המחתרת האלמוני שהלך לעולמו

אלי חזן

“חייל עצור – פרחחים לפניך”

אלי חזן
דילוג לתוכן