29.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
אלי חזן

ליכוד אחד גדול מול כל השמאל

אם עד עכשיו תומכי ימין העדיפו להצביע הכל אבל לא מחל הליכוד ישראל ביתנו הרי שהאיחוד הנרקם בין העבודה- התנועה-יש עתיד מוביל למצב שבו כל קול של הימין שלא יילך לליכוד יעלה פה את שלטון השמאל. בסרט הזה היינו כבר בוורסיה אחרת ב – 1992

 

17 יום לבחירות ודומה כי יחסי הכוחות בין הגושים מימין ומשמאל כבר נקבעו. על פי מה שמסתמן בכל סקר או משאל דעת קהל הרי שלמפלגות המזוהות עם הימין יש רוב. רוב מוצק אפילו. לכאורה, הבחירות כבר הוכרעו. אבל האמת היא שהמהלך בו נקטה ציפי לבני אמש עלול להיות מהלך מכריע שבו השמאל יהיה זה שירכיב את הממשלה הבאה. במה הדברים אמורים ?

 

בעת האחרונה הזמין אליו הנשיא שמעון פרס את ציפי לבני ואת יאיר לפיד אליו לביתו. ככל הנראה פרס, אשר מאוכזב מנתניהו, מנסה לסייע ליצירת גוש שמאל חזק. סעיף 7א לחוק יסוד הממשלה מאפשר לו להטיל על מי שהוא חפץ ביקרו את מלאכת הרכבת הממשלה לאחר התייעצות עם נציגי הסיעות בכנסת.

 

כזכור, בבחירות 2009 הייתה קדימה המפלגה הגדולה אך הליכוד הקים ממשלה ועלתה תרעומת בקרב גורמים מסוימים. הם תבעו  להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על ראש הסיעה הגדולה ביותר. יותר מכך, נתניהו בעצמו הבין שהליכוד חייב להתאחד עם ישראל ביתנו על מנת ליצור את הסיעה הגדולה ביותר בכנסת. כך לא תהיה לנשיא שום עילה מוסרית להטיל את הרכבת הממשלה על מועמד אחר. אלא מאי, שהאיחוד הנרקם של מפלגות השמאל עלול להוביל למצב שבו שלושתן במצטבר יקבלו מספר מנדטים גדול מזה של הליכוד ישראל ביתנו ואז יטיל הנשיא על שלי יחימוביץ’ את מלאכת הרכבת הממשלה הבאה. הוא יבוא ויאמר שיש לו גם צידוק פוליטי למעשה. והוא לא יגיד דבר שאיננו נכון.

 

לפיכך, מי מהימין שחושב שנתניהו ניצח כבר בכל מקרה וכי הצבעה למפד”ל-האיחוד הלאומי, או בשמה לבחירות- “הבית היהודי”, רק תחזק את הימין עלול להוביל למצב אבסורדי שבו הוא יחזק מפלגת ימין קטנה על חשבון הליכוד ובעצם ייתן את השלטון לשמאל!

 

ועדיין נשאלת השאלה : מי יצטרף לממשלה שכזאת? הראשונה שתעמוד בתור תהיה ש”ס של אריה דרעי. שהרי, מי שעומד מאחורי האיחוד בשמאל הוא העבריין חיים רמון שרוצה לחבור לעבריין אריה דרעי ובעצם ליצור הומאז’ לתרגיל המסריח מ – 1990. אז חברו שניהם יחדיו להפיל את ממשלת שמיר שבראשה עמד הליכוד ולהמליך תחתיו את פרס. כן כן, זהו אותו פרס. לא רק שהים הוא אותו ים והערבים הם אותם ערבים אלא גם שדרעי, פרס ורמון הם אותם דרעי, פרס ורמון רק בשינוי תפקידים.  מכל מקום, בשנייה שייווצר מומנטום חיובי עלול למצוא עצמו הליכוד וגם הימין בפני שוקת שבורה.

 

ובסרט הזה בוורסיה קצת שונה כבר היינו והוא היה סרט אימה. ראוי להזכיר לכל מי מבקש לפצל את הימין כי ב – 1992 גוש הימין ניצח בבחירות אלא שהוא הלך מפוצל וכך נזרקו קולות אבודים אל פח האשפה. חשוב להדגיש : הימין קיבל יותר קולות בפועל אבל האיחוד של מפ”ם, ר”צ ושינוי למפלגת מר”צ גרם לה לזכות ב – 12 מנדטים. העבודה קיבלה 44 מנדטים ותמיכה של הערבים מבחוץ יחד עם השתתפות ש”ס בממשלה הוביל לכך שליצחק רבין ז”ל היית האפשרות להקים ממשלה. רבין הומרץ ובוילן (על ידי יוסי ביילין) לחתימת הסכמי אוסלו. עצוב להיזכר כי סיסמת הליכוד הייתה באותה בחירות : “ליכוד 1 גדול מול כל השמאל”.

הליכוד הצטמק ל – 32 מנדטים והשמאל ? הוא קיים את חזון השמינייה של שנות השמונים שעיקרו מדיניות כלכלית חסרת אחריות והתמודדות כושלת עם הרשות הפלסטינית של יאסר ערפאת. את המחיר הכבד כולנו זוכרים. הימין נאלץ לשקם את עצמו בתהליך כואב תוך שהמתיישבים מאשימים את כל העולם אבל לא את עצמם. מעט תבונה פוליטית שבה היו נוקטים הייתה מונעת את הפיאסקו הזה. אם גם הפעם השמאל יעלה לשלטון הרי שאלו שהצביעו למפלגות קטנות ולא לליכוד – שייערכו חשבון נפש עצמם. 

ומלבד זאת, להצבעה לליכוד יש גם חשיבות פרקטית. שהרי, אם הליכוד ינצח כאשר באמתחתו 35 מנדטים בלבד הרי שהוא לא באמת יוכל לשלוט ותוך זמן קצר נמצא עצמנו מבזבזים הון עתק על מערכת בחירות נוספת במקום על דברים שכה נדרשים למדינת ישראל או לחלופין מביטים בעצבות על ממשלה מיותרת של 30 שרים על מנת להחזיק את הקואליציה. מאידך, ניצחון עם מעל 40 מנדטים יאפשר לממשלה למשול ולהוביל תוכניות מרחיקות לכת לשינוי המצב. שהרי, עומד בפנינו ההכרח לקחת מש”ס את תיק השיכון, לשנות את מדיניות הדיור ולהציף את השוק בקרקעות ובדירות שיינתנו לבני המעמד הבינוני ולא לאזרחים אנטי ציוניים. יתר על כן, לצורך המלחמה בבעלי ההון ובוועדים הגדולים ישנו צורך בליכוד דומיננטי שיוביל את השינוי.

 

הממשלה הזאת של נתניהו עשתה רבות. יותר מדי אבל לא מספיק בעיניי ציבורים מסוימים ואם רוצים לתת לה לשלוט טוב יותר מוכרחים אבל מוכרחים ליכוד 1 גדול. כן, גם מול השמאל.

ממשלת נתניהו : הישגים, הישגים והישגים 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

גבי אביטל ואלי חזן : ראש בראש על ביטול מבחני המיצ”ב

אלי חזן

דה האתרוגיזציה של נתניהו – אלי חזן

אריק זיו ויזר

מרד גטו ורשה: צדק מאוחר

אלי חזן

די להלקאה העצמית – הגיע הזמן לפעול

אלי חזן

זאב, אבל בדרכו של ז’בוטינסקי

אלי חזן

גבורתם של תושבי הדרום

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן